Tokmanni valitsi digitaalisen myynnin ja markkinoinnin kumppaniksi OIKIOn

Lukuaika min

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni panostaa digitaaliseen markkinointiin ja verkkokaupan kehittämiseen. Uudeksi digitaalisen myynnin ja markkinoinnin kumppaniksi Tokmanni valitsi OIKIO Digital Performance Agencyn. 

Tokmannin lähes 200 myymälän verkosto ja verkkokauppa tukevat toisiaan ja ne halutaan rakentaa toimimaan saumattomasti yhtenä kokonaisuutena, jossa kuluttaja voi kokea saman asiakaskokemuksen kanavasta riippumatta. 

Yhteistyö on alkanut hakusanamainonnalla ja hakukoneoptimoinnilla, joiden avulla lähdetään kasvattamaan verkkokaupan myyntiä ja kävijävirtoja myymälöihin. OIKIOn asenne ja aktiivinen kehittäminen sekä haastaminen vaikuttivat siihen, miksi juuri OIKIO on sopiva kumppani Tokmannille.

“Olemme tämän vuoden myötä vauhdittamassa verkkokauppamme kehitystyötä uusilla kumppaneilla. Valitsimme uudeksi digimarkkinoinnin kumppaniksemme OIKIOn, sillä heidän työnäytteet ja näkemykset vakuuttivat meidät”, kertoo Tokmannin verkkokauppaliiketoiminnan vetäjä Markus Sinisalo.   

Sinisalo uskoo, että Tokmannilla on kaikki edellytykset rakentaa toimialansa paras verkkokauppa. 

“Verkkokaupalla on keskeinen rooli myymäläverkostollemme ja asiakkaidemme monikanavaiselle asiakaskokemukselle. Haluamme tarjota asiakkaillemme mahdollisimman hyvän kokemuksen, asioivat he sitten kivijalkaliikkeissämme, verkossa tai molemmissa. Uusien kumppaneiden myötä haemme myös merkittävää kasvua suoraan online-myynnille. Verkkokaupan avulla pystymme myös tarjoamaan vielä laajempaa valikoimaa kuluttajillemme ja sitä kautta palvelemaan heitä vielä paremmin”, Sinisalo jatkaa.

Hakukoneet ovat useimmille verkkokaupoille suurin liikenteen lähde ja kriittinen markkinointikanava. Tokmanni pärjää moniin kilpailijoihinsa nähden hyvin hakukoneissa, mutta kilpailu on kovaa ja haussa on vielä paljon potentiaalia myynnin kasvattamiseksi. 

“Tokmanni on meille erittäin mielenkiintoinen asiakkuus, sillä Tokmanni on Suomessa kaikkien tuntema brändi, hakukoneissa on heidän liiketoiminnalleen suuret volyymit ja heillä on osaava tiimi, jonka kanssa on hauska työskennellä. Uskon, että pystymme tuomaan merkittävää arvoa Tokmannille yhteistyömme myötä”, kommentoi OIKIOn toimitusjohtaja Niilo Relander.

 

Lisätietoja:

Markus Sinisalo
Head Of Ecommerce
+358 50 361 5409
markus.sinisalo@tokmanni.fi

Niilo Relander
CEO
+358 40 571 2888
niilo.relander@oikio.fi

 

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 600 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2018 Tokmannin liikevaihto oli 870,4 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.

 

OIKIO Digital Performance Agency Oy on digitaalisen myynnin ja markkinoinnin asiantuntijatoimisto. OIKIO on erikoistunut web-analytiikkaan, hakukoneoptimointiin ja online-mainonnan optimointiin. OIKIOn asiakkaita ovat mm. ebookers, DNA, Ilmarinen, LähiTapiola, Metso, Laakkonen, Technopolis, Forenom, Suomalainen Kirjakauppa, Kesko ja YIT. OIKIO työllistää n. 25 digitaalisen markkinoinnin asiantuntijaa. Poikkeuksellisen tyytyväisistä asiakkaista kertovat tuorein NPS 92 sekä Vuoden toimisto 2018 ja 2019 -tutkimuksien voitot teknologia- ja markkinointiviestintätoimistojen kategoriassa.

 

Niilo Relander

CEO

Olen kaupallisesti orientoitunut digitaalisen liiketoiminnan ja markkinoinnin kehittäjä. Alalla olen työskennellyt vuodesta 2007 ja viimeiset seitsemän vuotta Suomen tunnetuimmissa web-analytiikkataloissa.