Miksi olet digitaalisen markkinoinnin konsultti?
Puolivahingossa! En koskaan ajatellut, että päätyisin markkinointialalle. Olin tietojohtamisen opintojen loppuvaiheessa etsimässä töitä ja päädyin työhaastatteluun, jossa multa kysyttiin että “Onks toi Googlen hakusanamainonta tuttua?”. Kieltävän vastauksen jälkeen rekrytoija kertoi, että ei se mitään, kyllä sen oppii. Ja siitä se sitten lähti. Kun nopeasti mukaan tuli lisää mainoskanavia, analytiikkaa, jatkuvasti uusia järjestelmiä ja markkinoinnin sekä myynnin näkökulmasta huomioitavia asioita tajusin, että alanahan tämä on ihan mahtava, kun koko ajan oppii uutta. Myöhemmin ura vei mainostoimistoihin ja opin myös olevani hyvä asiakastyössä, myynnissä ja asiakkuuksien johtamisessa. Ja juuri se asiakkaiden kanssa tehty työ on se, mikä itseäni alalla pitää. Jokaisen liiketoiminnan kasvattamisen pullonkaulat ovat vähän omanlaisiaan ja koen, että oma taustani on niin monipuolinen, että siitä löytyy apua tosi monelle!
Mistä ammatillisesta saavutuksesta olet ylpeä?
Asiantuntijana laaja-alaisesta ja monipuolisesta osaamisesta. Se on ammatillinen vahvuus ja ihan selkeä ylpeyden aihe itselleni. Mutta sitäkin enemmän olen ylpeä, onnellinen ja iloinen esihenkilönä kehittymisestä. Urahaaveita itselläni ei ole oikein hirveästi ollut – asioita on vain tapahtunut – mutta esihenkilötyöstä haaveilin jo kauan sitten. Olen aina halunnut olla tekemässä myös muille hyvää työpaikkaa ja ammatillista urapolkua.
Mitä ammatillisia haaveita sinulla on?
Kyllä ammatilliset haaveet varmasti lisäopiskelun puolelle menevät. Olisi hienoa löytää sopiva tutkimusaihe myynnin, markkinoinnin tai johtamisen alueilta ja josta on hyötyä yrityksille liiketoiminnan kehittämisessä. Sellaisesta kun saisi vielä tutkinnon nykyisen koulutuksen päälle kasailtua niin sehän se vasta olisi jotain.