Think STHLM 2024 -tapahtumassa korostettiin AI:n liiketoimintahyötyä ja uuden aikakauden alkua

Vierailimme Think STHLM 2024 -tapahtumassa, merkittävässä Googlen järjestämässä AI & Performance konferenssissa. Ruotsissa vietetyn päivän aikana nautimme inspiroivista esiintyjistä, opimme tekoälyn monipuolisista käyttömahdollisuuksista ja kuulimme näkemyksiä mainonnan tulevaisuudesta. Tapahtumassa kannustettiin yrityspäättäjiä ja digimarkkinoinnin asiantuntijoita siirtymään pelkästä tekoälyn ihailusta sen käytännön hyödyntämiseen. ”Moving from wow moment to how moment”, kuten yksi esiintyjistä osuvasti tiivisti. Lavalla nähtiin … Continued

Palautekulttuuri voimavarana

OIKIO on asiantuntijaorganisaatio, jonka arvoja ovat syväosaaminen, itseohjautuvuus, välittäminen ja sparraus. Työskentelyämme leimaa jatkuva kehittyminen, avoin tiedonjako, toisten auttaminen, itsenäisyys ja luottamus. Mikä olisikaan parempi työkalu näiden asioiden edistämiseen kuin palaute! Vuosi sitten olimme tilanteessa, jossa halusimme ottaa ohjat palautekulttuurin kehittämisestä ja valjastaa sen kaikki hyödyt organisaatiomme voimavaraksi. Aloitimme matkan kohti toimivampaa palautekulttuuria ja käynnistimme … Continued

OIKIOn vuosi 2023 ja toimitusjohtajan kiitokset

Vuosi 2023 alkoi epävarmojen talousuutisten valossa. Pandemiavuosien jälkikaikuja tunnettiin edelleen monilla toimialoilla ja tämä näkyi markkinoiden heilahteluissa, yritysten kassa- ja resurssitilanteissa, sekä työelämän muuttuneissa käytännöissä. Sodat ja kireä maailmanpolitiikka loivat yleistä epävarmuutta. Myös OIKIOn asiakaskunnassa nämä haasteet näkyivät laajasti – eri toimialoilla eri vaiheissa. Monet yritykset joutuivat vuoden mittaan toteuttamaan säästötoimenpiteitä heijastuen yleensä suoraan markkinointiin. … Continued

Miten OIKIOlla johdetaan?

Esihenkilötyöllä ja johtamiskäytännöillä on merkittävä rooli työhyvinvoinnin luomisessa, sillä tyytymättömyys johtamistapoihin voi ajaa monia jopa vaihtamaan työpaikkaa. Tässä tekstissä kerron, miltä hyvä, oikiomainen, johtaminen näyttää.  Esihenkilön rooli ei kuitenkaan ole helppo, sillä roolissa joutuu tasapainoilemaan erilaisten tarpeiden  ja odotusten välillä. Samaan aikaan esihenkilön tulee olla empaattinen, mutta asettaa tavoitteet ja raamit tekemiselle. Tulee pyrkiä olemaan … Continued

Google Consent Mode pakolliseksi maaliskuussa 2024

Mikä on Google Consent Mode? Ennen kuin sukellamme syvemmälle Google Consent Moden teknisiin yksityiskohtiin, on tärkeää ymmärtää, mitä se käytännössä tarkoittaa. Google Consent Mode on Googlelle lähetettävä viesti siitä, millaisen luvan käyttäjä on antanut verkkosivuston seurannalle. Se on keino, jonka avulla verkkosivustot voivat kommunikoida käyttäjien suostumukset Googlelle, mikä auttaa Googlea sopeutumaan uusiin tietosuojavaatimuksiin. Päivitetty versio, … Continued

Hanna Länsivuori OIKIOn toimitusjohtajaksi

Digimarkkinoinnin asiantuntijatoimisto OIKIO on nimittänyt uudeksi toimitusjohtajakseen MBA Hanna Länsivuoren. Hanna siirtyy OIKIOlle Stockmannin myyntijohtajan tehtävästä. Hannan johdolla yhtiö uudistaa strategiaansa ja tavoittelee kannattavaa kasvua. ”OIKIOlla on huikeat mahdollisuudet seuraavaan kasvuharppaukseen: perusta on erinomaisesti rakennettu ja oikiolaiset ovat piinkovia asiantuntijoita, joita asiakkaat arvostavat. Minun tehtäväni on kirkastaa suuntaa ja auttaa tunnistamaan ne eväät, joilla OIKIOlla … Continued

Sponsor Capital tukemaan Fonecta-konsernin kasvua

Suomalainen pääomasijoittaja Sponsor Capital ostaa kaikki Fonecta-konsernin yhtiöt Triton Partnersilta yhdessä yhtiön johdon kanssa. Kaupassa Fonecta-konserniin kuuluvat digimarkkinointi-, taksi- ja tietopalveluita tarjoavat yhtiöt Fonecta Oy, OIKIO Digital Performance Agency Oy, 020202 Palvelut Oy, 02 Taksi Oy ja 020202 Ratkaisut Oy siirtyvät uuteen omistukseen. Kilpailu- ja kuluttajavirasto on 30.11. virallisesti hyväksynyt Sponsorin Fonecta-konsernista tekemän yrityskaupan. Kaupan … Continued

Hybridityö – Matkamme nykyiseen työskentelymalliin

Koronapandemian aiheuttaman etätyöaallon jälkeen on maailmalla tutkittu ja kokeiltu, mikä olisi paras tapa tehdä töitä. Hybridityömalli, eli etä- ja lähityötä yhdistelevä työskentelymalli, on nyt vahvasti esillä työelämässä ja mediassa. Myös OIKIOlla on tällä hetkellä käytössä hybridimalli, jonka tarkoituksena on hyödyntää etä- ja lähityön parhaita puolia. OIKIOlla etätöiden tekeminen on ollut sallittua jo aikana ennen maailmanlaajuisen … Continued

OIKIOn syyskuun asiakastilaisuus

Kutsuimme 21. syyskuuta joukon asiakkaitamme OIKIOn toimistolle ajankohtaisten teemojen äärelle. Tapahtuman aihe oli meille selvä aikaisessa vaiheessa, sillä olimme tunnistaneet markkinoijien haasteen mitattavan datan vähentymisestä sekä mainonnan alustojen tarpeesta ruokkia algoritmeja laadukkaalla datalla, jotta mainonta olisi tehokasta ja tuloksellista.  OIKIOn Head of Paid Search Mirkka Mussalo ja Head of Web Analytics Aleksi Rastas pureutuivat konkreettisten … Continued

Hakumarkkina-analyysi OIKIOn työkalulla – Miltä näyttää autoliikkeiden markkinatilanne tällä hetkellä?

OIKIOn itse kehittämällä SEINE-työkalulla tehty hakumarkkinatutkimus sai hetki sitten laajaa kiinnostusta valtamedioita myöten, kun SEO-konsulttiemme julkaisema hakukäyttäymisanalyysi Euroviisuista ylitti uutiskynnyksen niin Helsingin Sanomissa kuin Iltalehdessäkin.  Kyseisessä tutkimuksessa selvitettiin, mitkä Euroviisujen esiintyjät herättivät eniten kiinnostusta Googlessa eri osallistujamaissa, ja näiden tietojen perusteella OIKIOlaiset povasivat viisumenestystä Ruotsille, Norjalle, Italialle ja Suomelle. Ja näinhän lopputulemana lähes kävikin – … Continued