2. tilikausi takana ja kannattava kasvu jatkuu

Lukuaika min

OIKIO Digital Performance Agency Oy:n 2. tilikausi ylsi yli 4 miljoonan euron liikevaihtoon juuri valmistuneen tilinpäätöksen mukaan. Asiakastyytyväisyys on ennätyskorkealla ja kasvunäkymät ovat positiiviset. 

Vuosi 2018 oli OIKIOlla menestyksekäs. Vuosi käynnistyi vauhdikkaasti uuden kokeneen hallituksen ja Vuoden Toimisto 2018 -kilpailun voiton myötä. Vuoden aikana löysimme joukkoomme uusia asiantuntijoita, kehitimme toimintatapojamme, rakensimme omaa teknologiaa ja ansaitsimme monien uusien asiakkaidemme luottamuksen. Vuosi päättyi vähintään yhtä vauhdikkaissa merkeissä, sillä vuodenvaihde toi meille useita uusia mielenkiintoisia asiakkuuksia.

 

Rakennamme myös omia työkaluja

Vuosi 2018 oli meille myös teknologianäkökulmasta mullistava. Olemme alusta alkaen olleet teknologiaorientoitunut toimisto ja uskomme kykenevämme ratkaisemaan asiakkaiden ongelmia kehittämällä niihin teknologian avulla skaalautuvia ratkaisuja. Vuoden 2018 alussa lähdimme kehittämään kokonaan omia työkaluja kaikilla palvelualueillemme. Yhtä näistä työkaluista hyödynnettiin myös BearingPointin Digimenestyjät 2019 -tutkimuksen tausta-aineiston keräyksessä. Digimenestyjissä hyödynnetty työkalu on jo laajasti asiakkaillamme käytössä ja kerromme siitä pian lisää tarkemmin myös blogin puolella!

 

Työpaikka, josta voi olla ylpeä

Meitä oikiolaisia on jo yli 20. Olemme olleet onnekkaita, että olemme saaneet kokoon näin huikean porukan. Oikiolaisia yhdistää aito intohimo digitaalista markkinointia ja siinä kehittymistä kohtaan. Yksi hyvä esimerkki intohimoisesta suhtautumisesta on viime viikonloppuna oikiolaisten keskenään järjestämä vapaaehtoinen hackathon, jossa oikiolaiset rakensivat omia digitaalisen markkinoinnin projektejaan vapaa-ajallaan ilman yhteyttä asiakastyöhön. Työtyytyväisyys on myös edelleen korkealla ja vuoden lopulla järjestetty oikiolaisten työtyytyväisyystutkimuksen tulokset vastasivat alkusyksyn tasoa. Kaikki vastaajat olivat sitä mieltä, että he ovat ylpeitä omasta työpaikastaan (9,7/10) ja kaikki vastaajat kokivat, että OIKIO on todella hyvä työpaikka (9,5/10).

Tom Norrgrann alustaa lauantaiaamuna hackathonin agendaa.

 

Asiakastyytyväisyytemme ennätyskorkealla

Asiakastyytyväisyytemme on ennätyskorkealla ja siitä kertoo osaltaan tuorein NPS 93. Meidät on myös valittu uudelleen Vuoden Toimisto 2019 -tutkimuksen finalistien joukkoon. Osallistuimme tänä vuonna toista kertaa tutkimukseen ja ylsimme jälleen shortlistalle kategoriassa markkinointiteknologiatoimistot. Edellisenä vuonna meidät valittiin Vuoden Toimistoksi omassa kategoriassamme, jolloin saimme kategoriamme parhaat arvosanat liiketoimintaedun tuottamisessa ja asiakkaiden suositteluhalukkuudessa. Ensi viikolla selviää miten tämän vuoden kisassa käy!

 

Yli 4 miljoonan euron liikevaihto kannattavasti

Meidän toisen tilikauden liikevaihto ylitti 4 miljoonaa euroa juuri valmistuneen tilinpäätöksen mukaan. 31.12.2018 päättyneellä tilikaudella toteutunut liikevaihto oli 4 147 000€, myyntikate 2 788 000€ ja liikevoitto 764 000€. Nopeasta kasvusta huolimatta olemme onnistuneet säilyttämään erinomaisen kannattavuuden. Ensimmäiset tilikautemme ovat olleet molemmat pidennettyjä ja jatkossa ne seuraavat kalenterivuosia.

 

Vuosi 2019

Vuosi 2019 näyttää valoisalta ja kasvunäkymät positiivisilta. Vuosi on käynnistynyt vauhdikkaasti ja jopa yli tavoitevauhdin. Tavoittelemme kuluvan vuoden aikana yli 30% kasvua kannattavasti. Kasvutavoitteista huolimatta etenemme ensisijaisesti asiantuntijoidemme ja asiakkaidemme ehdoilla.

Kiitokset kaikille oikiolaisille ja asiakkaillemme sekä menestyksekästä vuotta kaikille!

 

OIKIO Digital Performance Agency Oy on digitaalisen myynnin ja markkinoinnin asiantuntijatoimisto. OIKIO on erikoistunut web-analytiikkaan, konversio-optimointiin, hakukoneoptimointiin ja online-mainonnan optimointiin. OIKIOn asiakkaita ovat mm. ebookers, DNA, Ilmarinen, LähiTapiola, Laakkonen, Technopolis, Forenom, Suomalainen Kirjakauppa ja YIT. OIKIO työllistää +20 digitaalisen markkinoinnin asiantuntijaa. Poikkeuksellisen tyytyväisistä asiakkaista kertovat tuorein NPS 93 ja Vuoden toimisto 2018 -tutkimuksen voitto teknologia- ja markkinointiviestintätoimistojen kategoriassa.

 

Niilo Relander

CEO

Olen kaupallisesti orientoitunut digitaalisen liiketoiminnan ja markkinoinnin kehittäjä. Alalla olen työskennellyt vuodesta 2007 ja viimeiset seitsemän vuotta Suomen tunnetuimmissa web-analytiikkataloissa.