Lehdistötiedote
Julkaisuvapaa 19.4.2016
Digitaalisen markkinoinnin kokeneet asiantuntijat perustivat uuden toimiston
OIKIO Digital Performance Agency Oy keskittyy erityisesti web-analytiikkaan, hakukoneoptimointiin, konversio-optimointiin, markkinoinnin teknologioihin ja digitaalisen mainonnan optimointiin. Juha Viherväs, Niilo Relander, Ilpo Ryynänen ja Joona Tuunanen muodostavat OIKIOn asiantuntijatiimin. Tiimin jäsenet ovat palvelleet vuosia Suomen suurimpia online-myynnin ja markkinoinnin asiakkaita eri toimistoissa ja yritysten in-house yksiköissä. Aiempaa keskeistä alan työhistoriaa tiimillä on työskentelystä Suomessa ja muualla Euroopassa seuraavissa yrityksissä: Descom, momondo, NetBooster, NettiX, Estime, Higher Click ja Trainer’s House.
“OIKIO perustettiin palvelemaan markkinoiden muutosta, jossa yritysten on täytynyt aloittaa omien digitaalisen markkinoinnin kyvykkyyksien rakentaminen ulkoistamisen rinnalle”, sanoo Niilo Relander, jolla on pitkä tausta suurten asiakkuuksien verkkoliiketoiminnan kehittämisestä eri toimistoista.
”Aiomme ratkaista kaksi digitaalisen markkinoinnin keskeistä ja ajankohtaista haastetta. Perinteisesti digitaalinen markkinointi on ulkoistettu jopa kokonaan kumppaneille. Yhä useampi yritys joutuu investoimaan myös organisaation sisäisten kyvykkyyksien rakentamiseen pärjätäkseen nopeasti muuttuvassa ja digitalisoituvassa toimintaympäristössä. Toinen digitaalisen markkinoinnin keskeisistä haasteista liittyy ulkoistamisen henkilökeskeisyyteen, jossa asiakkaat ovat ulkoistamisen vuoksi tarpeettoman riippuvaisia yksittäisistä asiantuntijoista. Tehtävämme on rakentaa asiakkaillemme digitaalisen markkinoinnin kyvykkyyksiä ja tehdä itsestämme heille tarpeeton pitkällä aikavälillä”, sanoo Ilpo Ryynänen, joka on aiemmin vastannut muun muassa momondon Pohjoismaiden hakukoneoptimoinnista Lontoossa.
”Alan asiantuntijatoimistot ovat Suomessa ehkä tahtomattaankin ajautuneet kilpajuoksuun substanssiosaamisesta ilman että palvelumalleja on kyseenalaistettu. Uskomme, että nyt on oikea aika haastaa toimistojen perinteiset palvelumallit ja rakentaa uusia palvelumalleja asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin”, toteaa Juha Viherväs, joka on Suomessa yksi alan kysytyimmistä digitaalisen markkinoinnin moniosaajista.
OIKIO:n visiona on olla asiakkaan analytiikan ja digitaalisen markkinoinnin suunnannäyttäjä, joka auttaa asiakkaita ohjaamaan digitaalista liiketoimintaa ja markkinointia tiedolla.
“Perinteiseen web-analytiikkaan on avautunut valtavasti uusia mahdollisuuksia, kuten esimerkiksi evästedatan yhdistäminen asiakasdataan ja muuhun bisneskriittiseen tietoon. Uudet mahdollisuudet vaativat toimijan, joka yhdistää eri osa-alueiden huippuosaajat työskentelemään yhteisten tavoitteiden eteen”, lopettaa Joona Tuunanen, joka on työskennellyt yli puolet urastaan ulkomailla palvellen asiakkuuksia Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Australiassa.
Lisätietoja:
Niilo Relander
CEO, Consultant & Partner
+358 40 571 2888
niilo@oikio.fi
www.oikio.fi