Frantic ja OIKIO yhteistyössä vauhdittamaan Vantaan Energian verkkomyyntiä

Vantaan Energia valitsi Franticin ja OIKIO Digital Performance Agencyn ainutlaatuisella yhteistarjoomalla kehittämään energian online-myyntiä. Tehoja verkkomyyntiin haetaan erityisesti uudenlaisesta yhteistyömallista, jossa analytiikkaan ja digitaaliseen markkinointiin erikoistunut OIKIO ja digitaalisten tuotteiden strategiaan, suunnitteluun ja sovelluskehitykseen erikoistunut Frantic yhdistävät osaamisensa.

Alkuvuoden kilpailutuksessa Suomen suurimpiin kaupunkienergiayhtiöihin kuuluva Vantaan Energia etsi uutta kumppania vastaamaan yhtiön web-analytiikasta, konversio-optimoinnista, hakukoneoptimoinnista ja tulospohjaisesta online-mainonnasta.

”Frantic ja OIKIO tarjosivat meille yhdessä ainutlaatuisen kokonaisuuden verkkomyyntimme kehittämiseen. Olemme tehneet jo pitkään yhteistyötä Franticin kanssa ja kun he lyöttäytyivät yhteen OIKIOn kanssa, niin saimme todella osaavan asiantuntijatiimin työskentelemään yhdessä yhteisten tavoitteiden eteen ”, sanoo Vantaan Energian asiakkuuspäällikkö Tarja Hellsten.

Digitaalisen liiketoiminnan ja markkinoinnin kehittäminen perustuu analytiikkaan ja asiakasymmärrykseen. Parhaimmistakaan kehitysideoista ei ole apua, mikäli ne eivät johda toteutukseen. OIKIOn ja Franticin yhteistarjooma yhdistää analytiikan, jatkuvan kehittämisen ja ketterän toteutuksen ainutlaatuiseksi palvelukokonaisuudeksi.

”Olemme tehneet yhteistyötä OIKIOn kanssa viime vuodesta alkaen ja Vantaan Energia on meille pitkäaikainen asiakkuus. Olemme todella innoissamme yhteistyön syventymisestä ja OIKIOn tiimin mukaantulosta tähän asiakkuuteen”, toteaa Franticin asiakkuusjohtaja Katja Vilkamo.

”On hienoa päästä tekemään näin läheistä yhteistyötä suoraan Vantaan Energian verkkopalveluiden suunnittelusta ja kehityksestä vastaavan tahon kanssa. Uskomme, että tehokkaan online-myynnin menestystekijöitä ovat kumppaneiden välinen viestintä ja yhteinen suunnittelutyö. Kiitos uuden toimintamallin, pystymme ketterästi kehittämään Vantaan Energian verkkoliiketoimintaa eteenpäin.”, kertoo OIKIOn perustajaosakas Juha Viherväs.

 

Vantaan kaupunki omistaa yhtiöstämme 60 prosenttia ja Helsingin kaupunki 40 prosenttia. Olemme siis kaupunkilaisten omistama energiayhtiö. Ja ylpeitä siitä. Lisätietoja: www.vantaanenergia.fi

Frantic on lähes 100 hengen helsinkiläinen digitaalisten tuotteiden asiantuntijayritys, joka suunnittelee ihmislähtöisiä digitaalisen liiketoiminnan ratkaisuja joukolle Suomen merkittävimpiä yrityksiä ja organisaatioita. Lue lisää osoitteesta www.frantic.com.

OIKIO Digital Performance Agency Oy on kokeneiden digitaalisen markkinoinnin asiantuntijoiden muodostama toimisto. OIKIO haastaa toimistojen perinteisiä palvelumalleja ja rakentaa asiakkailleen digitaalisen markkinoinnin kyvykkyyksiä. OIKIO keskittyy web-analytiikkaan, konversio-optimointiin, hakukoneoptimointiin, markkinoinnin teknologioihin ja digitaalisen mainonnan optimointiin. OIKIO työllistää 9 asiantuntijaa ja sen asiakkaita ovat mm. ebookers, Ilmarinen, Laakkonen, Cramo, Matkapojat, Oral Hammaslääkärit ja YIT. 

 

Niilo Relander

Advisor

Olen kaupallisesti orientoitunut digitaalisen liiketoiminnan ja markkinoinnin kehittäjä. Alalla olen työskennellyt vuodesta 2007 ja viimeiset yhdeksän vuotta Suomen tunnetuimmissa web-analytiikkataloissa.