Kasvua haetaan erityisesti keskittymällä palvelukonseptiin, monikanavakaupan kehittämiseen ja myymäläverkoston laajentamiseen. Verkkokaupan rooli halutaan nähdä kivijalkamyymälöiden kanssa yhteisenä kokonaisuutena, joka kykenee tarjoamaan kuluttajalle onnistuneita asiakaspalvelukokemuksia.
Kasvua vauhdittamaan Kekäle valitsi uudeksi digitaalisen markkinoinnin kumppanikseen OIKIO Digital Performance Agencyn, jonka ensimmäisenä tehtävänä oli uudistaa Kekäleen Google Ads -mainonta tukemaan vahvemmin monikanavakaupan vaatimuksia. Pelkän verkkomyynnin optimoinnin sijaan yhteistyöllä pyritään kasvattamaan ketjun kaikkien vaatemyymälöiden myyntiä ja kävijävirtaa.
“Meillä on paljon ideoita, joita OIKIO on nopeasti onnistunut viemään suoraan käytäntöön. Ensimmäisen kuukauden aikana he suunnittelivat mainostilimme uudelleen palvelemaan paremmin juuri myymälöitämme ja alueellisuutta. Lisäksi yhteistyön pohjaksi hakusanamainonnan viestikulmat valittiin korostamaan juuri meidän vahvuuksiamme”, sanoo Kekäleen Chief Digital Officer Eetu Karppanen.
“Suomessakin vaatealan kilpailu kovenee verkossa jatkuvasti ja ostokäyttäytyminen kansainvälistyy. Tässä ympäristössä emme halua yrittää vain huutaa muita kovemmin, vaan meidän täytyy myös toimia eri tavoin kuin muut. Yksi esimerkki tästä on ollut viime vuonna onnistuneesti toteutettu verkkokauppauudistus, joka näkyy meille verkkomyynnin jatkuvana kasvuna”, Karppanen jatkaa.
OIKIO on auditoinut Kekäleen Google Ads -mainonnan perusteellisesti ja suunnitellut uuden mainostilirakenteen tukemaan kivijalkamyymälöiden myyntiä. Paremmin palvelevan tilirakenteen lisäksi Kekäleen mainokset on uudistettu hyödyntämällä OIKIOn rakentamia aika- ja inventaaripohjaisia feedejä, joiden avulla Googlen hakutuloksissa pystytään näyttämään entistä räätälöidympiä ja osuvampia hakutuloksia Kekäleen potentiaalisille asiakkaille. Huolimatta keskittymisestä monikanavaan, uusi mainostilirakenne on alkuvaiheen jälkeen parantanut verkkomyynnin näkökulmasta Google Ads -mainonnan tuottavuutta.
“On mahtavaa päästä tekemään yhteistyötä Kekäleen kanssa. Heillä on erittäin vahva osaaminen jo omasta takaa, jolloin me saamme työmme tueksi vahvoja kirittäjiä. Tällainen keskinäinen dynamiikka luo hedelmällistä maaperää toteuttaa jotain uutta pohjoismaisen digimarkkinoinnin alalla”, kommentoi OIKIOn Head of PPC Juha Viherväs.
Kekäle rantautui pääkaupunkiseudulle viime vuoden aikana avaten yhdeksännen myymälän Kauppakeskus Jumboon. Kekäleen myymäläverkosto laajenee syksyn aikana kahdella uudella myymäläavauksella: syyskuussa Ouluun ja lokakuussa Helsingin Pasilaan, Kauppakeskus Triplaan.
Lisätietoja:
Eetu Karppanen
CDO
Kekäle Oy
0400 342 155
eetu.karppanen@kekale.fi
Juha Viherväs
Head of PPC
OIKIO Digital Performance Agency Oy
050 377 7418
juha.vihervas@oikio.fi
Kekäle on yli 60-vuotias kotimainen vaateketju. Joensuusta lähtöisin olevan perheyrityksen liikevaihto on 25 miljoonaa ja työllistämme noin 200 työntekijää. Yhdeksän vaatemyymäläämme sijaitsevat Joensuussa, Jyväskylässä, Kiteellä, Lahden Triossa, Mikkelin Akselissa, Lappeenrannassa, Tampereella, Raision Myllyssä ja Vantaan Jumbossa. Lisäksi verkkokauppamme on palvellut vuodesta 2012 saakka. Valikoimastamme löydät yli 150 kotimaista ja kansainvälistä vaatemerkkiä naisille, miehille ja lapsille.
OIKIO Digital Performance Agency Oy on digitaalisen myynnin ja markkinoinnin asiantuntijatoimisto. OIKIO on erikoistunut web-analytiikkaan, hakukoneoptimointiin ja online-mainonnan optimointiin. OIKIOn asiakkaita ovat mm. ebookers, DNA, Ilmarinen, LähiTapiola, Laakkonen, Technopolis, Forenom, Suomalainen Kirjakauppa ja YIT. OIKIO työllistää +20 digitaalisen markkinoinnin asiantuntijaa. Poikkeuksellisen tyytyväisistä asiakkaista kertovat tuorein NPS 92 sekä Vuoden toimisto 2018 ja 2019 -tutkimuksien voitot teknologia- ja markkinointiviestintätoimistojen kategoriassa.