Uusi sähköyhtiö Oomi valitsi digitaalisen myynnin ja markkinoinnin kumppaniksi OIKIOn

Lukuaika min

Suomen suurimmaksi sähköyhtiöksi tähtäävä Oomi Energia panostaa verkkokaupan myynnin kehittämiseen. Uudeksi digitaalisen myynnin ja markkinoinnin kumppaniksi Oomi Energia valitsi OIKIO Digital Performance Agencyn. 

Viisi energiayhtiötä Vantaan Energia, Lahti Energia, Pori Energia, Oulun Seudun Sähkö sekä Oulun Sähkömyynti Oy yhdistivät voimansa Oomi Energiaksi kehittääkseen asiakkailleen uusia ja arkea helpottavia ratkaisuja.

Yhteistyö käsittää koko OIKIOn palvelutarjooman eli web-analytiikan, ohjelmallisen display-mainonnan, Facebook-mainonnan, hakusanamainonnan ja hakukoneoptimoinnin, joiden avulla lähdetään kasvattamaan verkkokaupan myyntiä. OIKIOn asenne, oma-aloitteisuus ja ammattitaito vaikuttivat siihen, miksi juuri OIKIO on sopiva kumppani Oomi Energialle.

“Kilpailutimme alan parhaat digitoimistot ja valitsimme OIKIOn, koska heidän näkemyksensä, ammattitaitonsa ja aikaisemmat työnäytteensä tekivät meihin suurimman vaikutuksen. He onnistuivat myös herättämään luottamuksen, että työskentely tulisi olemaan helppoa ja sujuvaa ja sitä se on ollutkin”, kertoo Oomi Energian Head Of Brand Isko Lappalainen.   

Lappalainen näkee Oomin perustamisessa isoja mahdollisuuksia saavuttaa ykköspaikka sähkön myynnissä:

“Sähköä ostetaan luonnollisesti nykypäivänä isolta osin verkkokaupasta ja me Oomilaiset halusimme tehdä siitä helppoa ja yksinkertaista. Yhdet yrityksemme arvoista ovat tuloksellisuus ja asiakaskeskeisyys, joissa näimme OIKIOn pystyvän tukemaan meitä vahvasti yritysten yhteneväisten arvojen vuoksi”, Lappalainen jatkaa.

Sähkön myynnissä on erittäin kova kilpailu, joka motivoi entisestään Oomilaisia ja Oikiolaisia kehittämään kilpailuetuja Oomi Energian muiden yhteistyökumppaneiden kanssa.

“Oomi Energia on meille erittäin mielenkiintoinen asiakkuus, sillä Oomi Energian tavoite tulla Suomen suurimmaksi sähköyhtiöksi antaa työllemme selkeän ja innostavan tavoitteen. Pystymme varmasti auttamaan Oomilaisia työssään ja tavoitteissaan yhteistyömme myötä.”, kommentoi OIKIOn toimitusjohtaja Niilo Relander.

 

Lisätietoja:

Isko Lappalainen
Head Of Brand
+358 44 017 2781
isko.lappalainen@oomi.fi

Niilo Relander
CEO
+358 40 571 2888
niilo.relander@oikio.fi

 

Oomi Energia on yksi Suomen suurimmista sähkönmyyntiyhtiöistä. Oomilla on yli 400 000 asiakasta ja yrityksessä työskentelee noin 40 oomilaista. Oomin voimavaroja vahvan asiakaspohjan lisäksi ovat perustajayritysten vuosien kokemus suomalaisesta energiakentästä sekä vahvat, paikalliset juuret ja asiakastuntemus ympäri Suomen.

OIKIO Digital Performance Agency Oy on digitaalisen myynnin ja markkinoinnin asiantuntijatoimisto. OIKIO on erikoistunut web-analytiikkaan, hakukoneoptimointiin ja online-mainonnan optimointiin. OIKIOn asiakkaita ovat mm. ebookers, DNA, Ilmarinen, LähiTapiola, Metso, Laakkonen, Technopolis, Forenom, Suomalainen Kirjakauppa, Kesko ja YIT. OIKIO työllistää n. 25 digitaalisen markkinoinnin asiantuntijaa. Poikkeuksellisen tyytyväisistä asiakkaista kertovat tuorein NPS 92 sekä Vuoden toimisto 2018, 2019 ja 2020 -tutkimuksien voitot markkinointiteknologiatoimistojen kategoriassa.

Niilo Relander

CEO

Olen kaupallisesti orientoitunut digitaalisen liiketoiminnan ja markkinoinnin kehittäjä. Alalla olen työskennellyt vuodesta 2007 ja viimeiset yhdeksän vuotta Suomen tunnetuimmissa web-analytiikkataloissa.