Miksi olet digitaalisen markkinoinnin asiakkuusjohtaja?
Intohimoni myyntiä kohtaan oli jo olemassa, kun digitaalinen markkinointi teki tuloaan. Idea digitaalisen markkinoinnin asiakkuusjohtajuudesta syntyi Hollannissa 2012, NHTV Bredan yliopistossa, syventäessäni opintojani digimarkkinointiin ja Account Managementiin osana Haaga-Helian matkailu- ja palvelualojen MBA-tutkintoa.
Digitaalisen liiketoimintaympäristön kehittäminen, yritysten tarpeet ja alan parhaat ratkaisut kohtaavat työssäni, jossa tykkään törmäyttää asiantuntijoita erilaisiin haasteisiin, joissa tarvitaan osaamista ja luovuutta, ripaus rohkeuttakin. Myyntiuraa minulla on nyt takana parikymmentä vuotta, josta viimeiset kymmenen vuotta liidasin avainasiakkuuksia Fonectalla. Syksyllä 2024 siirryin OIKIO:lle asiakkuusjohtajaksi.
Mistä ammatillisesta saavutuksesta olet ylpeä?
Koen onnistumisen tunnetta silloin, kun asiakkaani menestyy. Koitan välttää ylpeyttä, koska siihen liittyy varmuus jatkuvasta onnistumisesta. Myynnissä onnistuu, kun tekee perusasioita. Vahvat luottamukseen perustuvat pitkäaikaiset asiakassuhteet, niiden ylläpitäminen ja tyytyväisyyden varmistaminen. Huipulla menestyminen on näiden hiomista, joka vaatii paksua nahkaa muuttuvissa markkinaolosuhteissa.
Mitä ammatillisia haaveita sinulla on?
Tekoälyn kaupallistaminen markkinoinnin kontekstissa ja yrityksen kasvun mahdollistajana. Haluan jatkossakin kehittyä yhdessä, oppia paremmiltani, ja tehdä töitä huippujen kanssa, jotka ovat kaiken lisäksi mukavia ihmisiä. Ammatillinen haaveeni on olla eturivin näköalapaikalla ja oikeissa keskusteluissa nyt, kun eletään tekoälyn murroksessa.