Ilpo Ryynänen OIKIO

Ilpo Ryynänen

Head of Data & CRO, Partner

Ilpo Ryynänen OIKIO

Ilpo Ryynänen

Senior Consultant & Partner

Kerro lyhyesti itsestäsi

Olen Lahesta kotoisin ja siellä 18 vietetyn vuoden jälkeen olen päätynyt Tampereen ja Lontoon kautta Helsinkiin. Tampereelta kuittasin itselleni korkeakoulututkinnon ja Lontoosta hain kansainvälistä työkokemusta.

Nyt Helsingissä olen erittäin tyytyväinen elämääni sekä innostunut siitä, kuinka hyvin voin palvella muita yrityksiä digitaalisen markkinoinnin parissa.

Miksi olet digitaalisen markkinoinnin konsultti?

Räpelsin tietokoneiden parissa ensi kerran jo 3-vuotiaana. Isä osti n. 32 000 markkaa maksaneen 386:sen, jolla pelattiin veljen kanssa tekstiseikkailupelejä.

Siispä digimaailma on ollut aina lähellä sydäntäni. Intohimoni markkinointiin varttui innostuksesta psykologiaan ja siihen, millä tavoilla muihin ihmisiin pystyy vaikuttamaan.

Pidän siitä, että konsulttityössä näen työni tuloksen nopeasti asiakkaani kasvoilta: hymynaama on hyvä juttu ja surunaama viestii, että nyt pitää tehdä muutoksia omaan toimintaan. Ja nopeasti.

Mistä saavutuksestasi olet ylpeä?

Olen ylpeä etenkin kahdesta asiasta. Olin haaveillut pitkästä ulkomaanmatkasta, jolloin tekisin myös töitä matkan aikana. Tämä toteutui opiskeluiden jälkeen ja vietin Aasiassa neljä kuukautta.

Toinenkin asia liittyy ulkomaille lähtemiseen. Olin jo pitkään pohtinut, millaista se olisi asua ja tehdä töitä jossain muussa maassa kuin Suomessa. Vuoden 2014 vietin Lontoossa tehden töitä momondon nuorekkaan tiimin kanssa.

Mitä haaveita sinulla on?

Aloitin juuri toteuttamaan yhtä pitkäaikaisimmista haaveistani: oman yritystoiminnan harjoittamisen mahtavan tiimin kanssa. Tulevaisuuden haaveena minulla on pystyä auttamaan fiksuja ihmisiä tekemään maailmasta parempi paikka uusilla teknologisilla ratkaisuilla.

Tätä mieltä muut OIKIOn perustajajäsenet ovat Ilposta

Niilo: ”Ilpo on ehdottomasti yksi maan parhaita CRO-asiantuntijoita. Lisäksi hänellä on huippuosaamista hakukoneoptimoinnista, web-analytiikasta ja tulospohjaisen mainonnan kehittämisestä. Ilpon kanssa on hauskaa tehdä töitä ja asiakkaat viihtyvät hänen seurassaan.”

Juha: ”Ilpo on yksi niistä harvoista tyypeistä, joka on valmis näkemään paljonkin vaivaa oman ja asiakkaidensa toiminnan kehittämiseksi. Nähty vaiva myös näkyy Ilpon tekemässä työssä: asiakkaat antavat ylistävää palautetta ja analytiikan käppyrät vain nousevat. Ilpo on ehdottomasti oikealla alalla ja näyttää mitä tekeminen voi parhaimmillaan olla.”

Joona: ”Ilpolla on kova draivi kehittää asiakkaidensa toimintaa ja omaa osaamistaan. En ole koskaan kuullut Ilpon sanovan ’tuo ei onnistu’ vaan hän etsii, ja löytää, aina ratkaisuja joilla päästään eteenpäin oikeaan suuntaan. Kv-kokemuksen lisäksi Ilpo tuo tiimiin ja asiakkaiden käyttöön paljon taktista osaamista, uusia ideoita ja näkemyksiä.”