Ilpo Ryynänen

Head of Data & Programmatic

Miksi olet digitaalisen markkinoinnin konsultti?

Räpelsin tietokoneiden parissa ensi kerran jo 3-vuotiaana. Isä osti n. 32 000 markkaa maksaneen 386:sen, jolla pelattiin veljen kanssa tekstiseikkailupelejä.

Siispä digimaailma on ollut aina lähellä sydäntäni. Intohimoni markkinointiin varttui innostuksesta psykologiaan ja siihen, millä tavoilla muihin ihmisiin pystyy vaikuttamaan.

Pidän siitä, että konsulttityössä näen työni tuloksen nopeasti asiakkaani kasvoilta: hymynaama on hyvä juttu ja surunaama viestii, että nyt pitää tehdä muutoksia omaan toimintaan. Ja nopeasti.

Mistä saavutuksestasi olet ylpeä?

Olen ylpeä etenkin kahdesta asiasta. Olin haaveillut pitkästä ulkomaanmatkasta, jolloin tekisin myös töitä matkan aikana. Tämä toteutui opiskeluiden jälkeen ja vietin Aasiassa neljä kuukautta.

Toinenkin asia liittyy ulkomaille lähtemiseen. Olin jo pitkään pohtinut, millaista se olisi asua ja tehdä töitä jossain muussa maassa kuin Suomessa. Vuoden 2014 vietin Lontoossa tehden töitä momondolle.

Mitä haaveita sinulla on?

Elän juuri yhtä pitkäaikaisimmista haaveistani: oma yritystoiminta mahtavan tiimin kanssa. Tulevaisuuden haaveena minulla on pystyä auttamaan fiksuja ihmisiä tekemään maailmasta parempi paikka uusilla teknologisilla ratkaisuilla.