Miksi olet digitaalisen markkinoinnin konsultti?
Tein aikaisemmin kokonaisvaltaista markkinointia pienemmässä toimistossa, mutta digitaalinen markkinointi ja erityisesti hakukonemainonta ja analytiikka lopulta veivät sydämeni sen aitouden ja konkreettisuuden vuoksi.
Vaikka osa työstä kantaa hedelmää pitkällä tähtäimellä, niin vastaavasti tuloksia voi myös nähdä hyvinkin nopeasti ja saada välitöntä palautetta onnistumisesta tai siitä, mihin suuntaan tekemistä kannattaa kehittää.
Digimarkkinoinnin kenttä muuttuu nopeasti ja siinä pääsee kehittämään itseään koko ajan. Aina löytyy uusia asioita, joita opetella tai syventää entisestään. Myös omaa intohimoaan kohden voi kulkea ja täydentää sillä omaa asiantuntijuuttaan. Vaikka pidänkin yksityiskohdista ja tarkkuudesta, niin myös iso kuva ja kokonaisuus ovat minulle todella tärkeitä ottaa huomioon kaikessa mitä tekee.
Konsultin työssä ehdoton plussa ovat mielenkiintoiset asiakkaat ja asiakascaset sekä tietysti kollegat. Näiltä kaikilta voi oppia hurjan paljon ja yhdessä kehittyä kohti parempaa.
Mistä ammatillisesta saavutuksesta olet ylpeä?
Hyvät asiakassuhteet ja asioiden tekeminen yhdessä tuovat iloa päivään. Avoimmuus ja luottamus antavat tilaa kokeiluille ja myös erehtymiselle, jotka taas auttavat kohti syvempää suhdetta ja parempia tuloksia. Tulokset eivät välttämättä ole kaikkein tärkein, vaan ymmärtää asioiden syy-seuraus -suhteita, jotta niistä voidaan tehdä johtopäätöksiä ja pyrkiä kohti tehokkaampaa lopputulosta.
Erityisen iloinen olen yhden suuren projektin läpiviennistä, joka mahdollisti tekemisen tason hyppäyksen huomattavasti kehittyneemmälle tasolle. Tuo projekti työllisti useita ihmisiä, vaati työaikaa ja panostuksia, mutta kun se lopulta saatiin maaliin, alkoi koko hakukonemarkkinoinnin kentän tuloksellisuus hahmottua aivan toisessa valossa. Tuo taas mahdollisti entistä parempia dataan pohjautuvia päätöksiä ja kehitystä kohti paremmin allokoitua budjettia sinne minne se oikeasti kannattaa laittaa.
Olen myös erityisen ylpeä kollegoistani. Kokonaisuudessaan tämä ala on niin laaja, että yhden ihmisen tietämys ei yksistään riitä, vaan juurikin siksi tiimikavereiden tuki ja sparraus ovat kultaakin arvokkaampia. Sopivasti toisiamme haastaen ja ideoita vaihdellen pääsemme erinomaisiin tuloksiin.
Mitä ammatillisia haaveita sinulla on?
Haaveissani on olla alan parhaiden joukossa SEM-tekijöissä ja kasvattaa teknistä osaamista web-analytiikan ja markkinointiteknologioiden parissa. Haluan olla asiakkailleni ja kollegoilleni luotettava kumppani, jonka puoleen voi kääntyä ja avoimesti keskustella niin asiasta kuin asiasta.