Juha Viherväs

Head of PPC

Mikä digitaalisessa markkinoinnissa kiinnostaa sinua?

Toimintaani ohjaa jatkuva halu löytää nk. “täydellinen resepti” toteuttaa mainontaa. Jokaiselle voi tulla vastaan kertaluontoisia onnistumisia, mutta todelliset pelurit onnistuvat systemaattisesti ja johdonmukaisesti, riippumatta asiakkaan toimialasta tai verkkoliiketoiminnan kokoluokasta. Silloin, kun onnistumme tunnistamaan tekemisemme keskeiset menestystekijät sekä karsimaan lapsukset, meillä on mahdollisuus skaalata onnistunutta tekemistä laajemminkin.

Näiden pohjalta olen luonut meille oman jatkuvasti kehittyvän lähestymistavan SEM-mainontaan. Lähestymistapamme on osoittautunut kerta toisensa jälkeen ylivertaiseksi, onnistuen tuottamaan toistuvasti asiakkaillemme heidän verkkoliiketoiminnan historiansa parhaimmat tulokset SEM-mainonnassa. Suurimmat hyödyt olemme saavuttaneet suuremman kulutuksen mainostileissä, jolloin hyödyt ovat skaalautuneet nopeasti.

 

Mistä saavutuksestasi olet ylpeä?

Ammatillisessa mielessä olen ylpeä siitä, että olen saanut monet alansa johtavimmista yrityksistä heräämään SEM-mainonnan laajempiin mahdollisuuksiin. Usein sitä ajatellaan kanavana varsin yksiulotteisesti, keskittyen vain sen rooliin myynnissä ja konversioissa. Näiden lisäksi sillä on myös merkittävä rooli esimerkiksi top of mindin ja brändiviestinnän osalta.

Hyvin laadittu hakustrategia onkin keskeinen tapa hahmottaa mm. kanavan tarkoitus, tavoiteltu mainonnan peitto sekä liiketoiminnan osa-alueet, joita kanava koskettaa. Monelle toimijalle tämä onkin ollut tapa päivittää näkemyksensä ajattelemaan tätä jo vuosia käytettyä kanavaa tuorein silmin. Ilahduttavasti tämä on usein johtanut myös siihen, että moni organisaatio on voinut luopua maksetulle haulle varatusta pölyttyneestä “kiintiöbudjetista” täysin, jolloin tekemistä on ryhdytty ohjaamaan sen tuottavuuden perusteella.

Tiimin vetäjänä olen lisäksi äärimmäisen ylpeä tiimistäni, johon olemme jatkuvasti onnistuneet löytämään uusia huipputekijöitä, joita kaikkia ohjaa sisäinen palo tehdä asioita jatkuvasti paremmin ja isommin. Riippumatta minkä mainonnan alueen syväosaajaksi kukin on tai haluaa kehittyä, ohjaamme kaikkea tekemistä analytiikan kautta ja haluamme varmistaa, että myös asiakkaamme ovat tietoisia niistä periaatteista, jonka mukaan mainontaa toteutamme.

 

Mitä haaveita sinulla on?

Olemme vasta ottaneet ensimmäisiä askeleitamme yrityksenä. Tulevaisuutta ajatellen datapohjainen automatiikka on meille kaikessa mainonnan tekemisessä huikea mahdollisuus, johon tulemme keskittymään isosti. Toimistollamme toivon meidän säilyttävän nykyisen rennon ja kokeilevan ilmapiirin, joka on mahdollistanut meitä käyttämään riittävästi aikaa uusiin kokeiluihin, yrittämään tehdä asioita toisin sekä kehittämään toimintatapamme alamme parhaimmaksi.