Miksi olet digitaalisen markkinoinnin konsultti?
Aloitin sattumien kautta alle 20-vuotiaana juuri valmistuneena metalliartesaanina työt isossa mainostoimistossa, ja silloin jo kiinnostuin markkinoinnista. Lähdin lopulta opiskelemaan markkinointia mainostoimistotöiden ohessa, ja vuosien varrella uralla edettyäni hoidin itsenäisesti ICT-alan yrityksen markkinointia Suomessa ja koulutin myös asiakkaita ympäri maailmaa yrityksen tuotteiden ja palvelujen käytössä.
Elämän monien käänteiden kautta löysin vuonna 2016 itseni silloisen Google Adwords Academyn penkiltä, ja sitä kautta pääsin hienosti kiinni myös digimarkkinoinnin maailmaan. Kyseisen koulutuksen siivittämänä päädyin mediatoimistoalalle jonka kautta olen nyt tässä.
Minua kiehtoo miten digitaalinen markkinointi kehittyy jatkuvasti ja tuo uusia mahdollisuuksia sekä meille että asiakkaillemme.
Mistä ammatillisesta saavutuksestasi olet ylpeä?
Olen työssäni ylpeä jokaisesta onnistumisesta jolla olen auttanut asiakkaitani saavuttamaan tavoitteitaan. Kouluttaja sisälläni myös kokee ylpeyttä kun pystyn selittämään jonkun ehkä hyvinkin monimutkaisen digitaalisen markkinoinnin käsitteen tai toiminnallisuuden asiakkaalle tarpeeksi selkeästi, ja huomaan asiakkaassa ahaa-elämyksen. Se että kaikki osapuolet ymmärtävät mitä ollaan tekemässä ja miksi on mielestäni ehdottomasti toimivan ja onnistuneen yhteistyön perusta.
Mitä ammatillisia haaveita sinulla on?
Tällä hetkellä tavoitteena on oppia enemmän ja syvemmin markkinoinnin ja myynnin automaatiosta, ja joku päivä ehkä hyödyntämään osaamista toimenkuvassani.
Olisi lisäksi mahtavaa päästä taas tekemään kouluttajan töitä. Muistelen edelleen lämmöllä monien vuosien takaisia aikoja kouluttajana, ja ne onnelliset ja helpottuneet ilmeet kun asiakkaat oppivat ja oivalsivat opettamiani asioita ja pääsivät hyödyntämään niitä työssään. Viihdyn myös ihmisten ympäröimänä ja edessä ja tykkään innostaa ja opettaa muita.
Lisäksi (ei enää niin salainen) unelma-ammattini olisi TV:n uutisankkuri. Ainahan saa unelmoida, eikö vain!