Niilo Relander

Niilo Relander

CEO, Consultant & Partner

Niilo Relander

Niilo Relander

CEO, Consultant & Partner

Kerro lyhyesti itsestäsi

Olen kaupallisesti orientoitunut digitaalisen liiketoiminnan ja markkinoinnin kehittäjä. Alalla olen työskennellyt vuodesta 2007 ja viimeiset viisi vuotta Suomen tunnetuimmissa web-analytiikkataloissa. Eri toimistoissa työskentely on antanut minulle laajaa näkemystä erilaisten asiakkaiden online-myynnin ja mainonnan kehittämisestä. Vuosien varrella olen päässyt ratkomaan lukemattomia määriä erilaisia haasteita mittaamisessa, hakukonenäkyvyydessä ja mainonnan kampanjoissa.

Miksi olet digitaalisen markkinoinnin konsultti?

Digitaalisessa liiketoiminnassa ja markkinoinnissa minua kiehtoo analytiikka, uudet teknologiat ja alan nopea muutosvauhti. Analytiikka ja uudet teknologiat tekevät digitaalisesta markkinoinnista jatkuvasti entistä kohdennetumpaa, oikea-aikaisempaa ja puhuttelevampaa. Nopea muutos edellyttää jatkuvaa oppimista ja uusien menetelmien testaamista.

Mistä saavutuksestasi olet ylpeä?

Olen erityisen ylpeä siitä, että olen päässyt tekemään töitä pitkään mielenkiintoisten asiakkuuksien parissa ja pystynyt kehittämään heidän digitaalista liiketoimintaa ja markkinointia menestyksekkäästi. Matkalla on rakennettu edistyneitä web-analytiikan ympäristöjä, nostettu asiakkaiden verkkomyynnin volyymeita, moninkertaistettu verkkopalveluiden konversioasteita ja tiputettu merkittävästi asiakkaiden asiakashankintahintoja. Lisäksi olen ollut onnekas, että olen saanut tehdä töitä yhdessä alan johtavien asiantuntijoiden kanssa viimeiset neljä vuotta. Heiltä on väkisinkin tarttunut osaamista mukaani.

Mitä haaveita sinulla on?

Haaveenani on työskennellä koko työurani digitaalisen liiketoiminnan ja markkinoinnin parissa yhdessä alan kärkiosaajien kanssa.

Tätä mieltä muut OIKION perustajat ovat Niilosta

Ilpo: ”Tuntuu, että Niilo tietää meidän kilpailijoista enemmän kuin kilpailijat itse. Hän tietää, mikä on tarpeellista nyt ja mikä on välttämätöntä ensi viikolla. Suunnittelee asiat tarkasti ja varmistaa, että tietää, mistä puhuu.”

Juha: ”Niilo on selvästi sisäistänyt ajatusmaailmakseen ”it’s not what you know, it’s who you know”. Hänellä on uskomaton tietämys alan pelureista ja Niilo näkee mihin suuntaan ala on kehittymässä. Asiakkaille Niilo on neuvonantaja, joka kertoo mitä seuraavaksi pitäisi tehdä.”

Joona: ”Niilon ehdoton vahvuus on kyky nähdä olennainen, keskittyä siihen ja hoitaa asia tinkimättä laadusta. Hän on myös erittäin hyvin kärryillä mitä toimialalla tapahtuu nyt ja mihin suuntaan se kehittyy. Sen vuoksi Niilo on askeleen edellä.”