Sirkku Pelkonen

Lead Paid Social Consultant

Kerro lyhyesti itsestäsi

Minulla on pitkä tausta digitaalisesta markkinoinnista ja erityisesti sosiaalisen median mainonnasta. Olen kerännyt kokemusta mm. mainosteknologiayritys Smartly.io:lta, kahdesta isosta mediatoimistosta sekä myös asiakkaan puolelta.

Koulutukseltani olen kauppatieteiden maisteri Aalto-yliopistosta. Vapaa-ajallani tutustun mielelläni uusiin ravintoloihin ja kahviloihin, nautin kaupunkikulttuurista sekä lenkkeilen Rufus-vinttikoirani kanssa merellisessä Helsingissä.

Miksi olet digitaalisen markkinoinnin konsultti?

Olen aina ollut hyvä numeroiden kanssa sekä kiinnostunut kuluttajan käyttäytymisestä. Digimarkkinoijan urapolku on siis ollut luonnollinen valinta minulle.

Pidän alan nopeasta rytmistä ja siitä, että jokainen päivä on erilainen. Jotta pystyn tarjoamaan asiakkailleni parasta mahdollista apua, tulee minun jatkuvasti kehittää itseäni, opiskella uusia teknologioita sekä pysyä kartalla toimialan muutoksista. Tämä pitää minut motivoituneena.

Pidän myös siitä, että konsulttina pääsen työskentelemään laajasti eri toimialojen kanssa sekä haastamaan itseäni jatkuvasti uudenlaisten bisneshaasteiden edessä.

Mistä ammatillisesta saavutuksestasi olet ylpeä?

Urani aikana olen työskennellyt paljon erilaisten asiakkaiden ja keissien kanssa. On siksi erittäin vaikea valita yhtä tiettyä saavutusta.

Päätavoite työssäni on aina, että asiakas saa markkinointiin sijoittamansa rahat moninkertaisena takaisin. Kun asiakas pääsee tavoitteisiinsa ja pystyy luomaan kannattavaa kasvua markkinoinnin avulla, koen ylpeyttä työstäni. Esimerkiksi korona-pandemian aikana useat asiakkaani pystyivät kasvattamaan bisnestään, sillä skaalasimme onnistuneesti verkkokaupan toimintaa sekä mainontaa — kivijalan aseman siirtyessä sivuun.

Olen myös ylpeä siitä, kuinka hienojen ja moninaisten brändien kanssa olen päässyt tekemään töitä. Olen työskennellyt mm. maailmanlaajuisen FCMG-toimijan, suuren vähittäiskauppaketjun sekä premium-luokan automerkin kanssa. Lisäksi olen auttanut Ruotsin suurimpia muotibrändejä kehittämään sosiaalisen median tekemistä.

Mitä ammatillisia haaveita sinulla on?

Haaveilen siitä, että pääsen kasvattamaan suomalaisista brändeistä kansainvälisiä menestystarinoita. Koen, että Suomessa markkinointi nähdään yhä usein kuluna investoinnin sijaan. Tähän haluan saada muutoksen. Voimme mielestäni ottaa paljon mallia naapurimaa Ruotsista, jossa hyvä markkinointikoneisto on usein merkittävin selittäjä menestyvän brändin kasvutarinassa.