SEM-auditointi
Teemme Google Ads -tilin auditointeja mainostajille, jotka haluavat ulkopuolisen, kokeneen Google Ads -asiantuntijan näkemyksen mainonnan nykytilasta ja konkreettiset kehitysideat jatkoon. Tutustu tarkemmin ja pyydä auditointia!
Neljä syytä tehdä SEM-auditointi
SAAT ULKOPUOLISEN NÄKEMYKSEN HAKUMAINONTASI NYKYTILASTA
Saat ulkopuolisen kokeneen asiantuntijan näkemyksen Google Ads -mainostilisi nykytilanteesta totuutta kaunistelematta.
KASVATAT HAKUMAINONTASI TEHOKKUUTTA, KOHDENNAT MAINOKSET TARKEMMIN JA LISÄÄT MYYNTIÄ
Auditoinnin avulla tunnistetaan mainostilin heikkoudet ja pullonkaulat, joita kehittämällä kasvatat mainontasi tehokkuutta, kohdennat viestisi tarkemmin ja lisäät mainonnan tuottamaa myyntiä.
SAAT SELKEÄT KEHITYSIDEAT HETI TOTEUTETTAVIKSI
Auditointimme tuottavat usein noin 100 sivuisia raportteja. Saat niistä paljon teoriatietoa, mutta erityisesti hyvin käytännöllisiä kehitysideoita.
PAHIMMASSA TAPAUKSESSA AUDITOIMAMME TILIT OVAT HEITTÄNEET HUKKAAN KYMMENIÄ TUHANSIA EUROJA VUODESSA
Google Ads -auditointimme ovat paljastaneet monia tehottomia mainostilejä, jotka ovat tuhlanneet kymmeniä tuhansia euroja vuodessa turhaan. Eikö tämänkin rahan käyttäisi mieluummin paremmin?
Auditointi on helppoa sinulle
Saat käsiisi parhaat tulokset, kun:Auditoinnin toteutuksen vaiheet
Näemme kasvotusten palaverissa tai pidämme videoneuvottelun, jossa pyydämme sinua kertomaan liiketoiminnastanne, tavoitteistanne, kohderyhmistänne sekä markkinatilanteesta. Näiden tietojen avulla pystymme ottamaan auditoinnissa huomioon myös mainonnan strategiset tavoitteet.
Käymme läpi mainostilinne rakenteen läpi sekä varmistamme tilin valmiudet ohjata tehokkaasti kävijöitä sivustollenne. Tilin rakenteelliseen auditointiin kuuluu seuraavat osiot:
1.Kampanjarakenne
Puramme mainonnan tilisi käytössä olevien kampanjoiden kesken. Tarkistamme, ettei kampanjoiden välillä ole päällekkäisyyksiä eikä tilissä tapahdu sisäistä kilpailua.
Huomioimme myös miten tehokkaasti kampanjoiden keskinäistä budjettia voidaan hallinnoida.
Teemme myös kampanjoistasi tavoitemallista riippuen joko CPA- tai ROAS-jaottelun, jonka avulla voit arvioida yksittäisten kampanjoiden toimivuutta.
2.Avainsanakohdistukset
Analysoimme mainontasi avainsanakohdistukset. Onko mainonnan kohdistuksesi nykyisellään liian laajaksi paisunut, vai oletko kenties rajoittanut itseltäsi tarpeettomasti myyntimahdollisuuksia?
3.Mainostekstit
Hyvä rakenne ja kohdistus vain varmistavat sen, että mainoksesi näkyvät oikealle yleisölle. Mainostekstin tehtäväksi jää antaa käyttäjälle syy klikata mainostasi ja ohjata hänet tekemään haluttuja asioita.
Vastaavatko mainoksesi kävijöiden tekemiin hakuihin? Sisältävätkö mainokset riittävästi kehotteita? Onko mainostekstien kehittäminen säännöllistä vai pusketaanko yleisölle edelleen samaa viestiä kuin viime vuonna?
4.Mainonnan ohjaus
Ohjataanko sinun mainontasi oikeaan paikkaan? Kuinka hyvin tämä laskeutumissivu vastaa kävijän odotusarvoon?
5.Mainoslaajennukset
Mainonnassa on monenlaisia mainoslaajennuksia, joiden tehtävänä on täydentää ja rikastaa mainostesi houkuttelevuutta. Google myös palkitsee mainoslaajennusten käyttöä parantamalla tällaisten mainosten laatupisteitä.
Menestyksekästä mainontaa ohjataan tavoitteiden avulla. Tällöin tavoiteseurannan toimivuus korostuu. Tarkistamme nykyisten tavoitteiden asetukset ja kattavuuden. Näin varmistut, että mainontaasi ohjataan todellisten tavoitteiden pohjalta.
Tarkastelemme teidän mainonnan toimivuutta kilpailijoidenne tekemään mainontaan. Millä teemoilla olette vahvimmillanne? Mainostavatko kilpailijat teidän yrityksenne nimellä? Miten mainonnan panostuksenne vastaavat kilpailijoiden panostuksia?
Purkupalaverissa käydään tulokset läpi kasvotusten tai videopuhelussa. Saatte raportin tuloksista sekä dokumentin suosittelemistamme toimenpide-ehdotuksista mainostilinne parantamiseksi.
Google Ads -auditoinneista vastaa
Mirkka vastaa OIKIOlla Head of Paid Search -roolissa hakumainonnan osaamisalueesta.