Kerro lyhyesti itsestäsi
Olen 50 % luovalla ja 50 % analyyttisella mielellä varustettu SEO-konsultti. Digitaalisen markkinoinnin parissa olen työskennellyt jo kahdeksan vuoden ajan.
Vapaa-aikanani nautin lenkkeilystä meren rannalla, koripallosta, salilla käymisestä – ja oikeastaan kaikesta muustakin urheilusta. Vastapainona aktiiviselle elämälle käperryn mielelläni sohvan pohjalle ja kahlaan uusia sarjoja läpi eri suoratoistopalveluissa. Hyvät sarjasuositukset otetaan siis aina ilolla vastaan!
Miksi olet digitaalisen markkinoinnin konsultti?
Digimarkkinoinnissa ja hakukoneoptimoinnissa minua kiehtoo sukeltaminen ihmismieleen ja haasteiden ratkaiseminen datan kautta. Digimarkkinoinnissa luovuuteni ja analyyttinen puoleni pääsevät molemmat loistamaan.
Opiskelin korkeakoulussa journalismia ja toimin samalla freelance-toimittajana. Tavoitteeni oli kirjoittaa urani aikana artikkeli Helsingin Sanomien Kuukausiliitteeseen. Saavutin tavoitteen viimeisenä opiskeluvuotenani ja päätin lähteä kokeilemaan siipiäni digitaalisen markkinoinnin parissa. Aloitin viestinnän ja sisältöstrategioiden parissa, mutta huomasin nopeasti, että kaipasin astetta analyyttisempaa tekemistä.
Googlen ja käyttäjien signaalien tulkinta tarjosi kaikkea mitä työltä kaipasin, ja aloin keskittyä vahvemmin SEO-osaamisen kehittämiseen. Jatkuvasti kehittyvät algoritmit, uniikit ongelmat ja niiden luova ratkaiseminen pitävät työn mielenkiintoisena päivästä toiseen.
Mistä ammatillisesta saavutuksestasi olet ylpeä?
Olen ylpeä siitä, että olen päässyt työskentelemään Suomen alan johtavien asiantuntijoiden kanssa – joka päivä pääsee oppimaan ja haastamaan omaa ajatteluaan.
Asiakkaat ovat minulle todella tärkeitä. Uskon pitkäjänteiseen ja systemaattiseen tekemiseen, jossa voitot eivät synny yhdessä yössä. Parasta on, kun asiakas yhteistyön tuloksena hoksaa hakukoneoptimoinnin arvon ja oppii kehittämään omaa osaamistaan. Yhdessä on sitten mukava juhlia saavutettuja voittoja!
Mitä ammatillisia haaveita sinulla on?
Minulle on tärkeää päästä kehittymään jatkuvasti, ja saatan turhautua, jos työni toistaa liikaa samaa kaavaa. Toivon pääseväni työskentelemään mahdollisimman erilaisten toimialojen ja niille uniikkien haasteiden parissa. Sisältöjen kanssa pitkään työskennelleenä rakastan haastaa itseäni teknisen SEOn parissa. Parasta onkin, kun asiakassalkkuuni kuuluu sekä B2B- että B2C-yrityksiä niin verkkokauppoja kuin sisältöön ja liidien keruuseenkiin keskittyviä sivustoja.