Silvia Karkonen

Paid Search Consultant

KERRO LYHYESTI ITSESTÄSI

Olen utelias, avoin ja elämänmyönteinen kolmekymppinen laajasalolainen, jonka sydän sykkii Google-mainonnalle. Markkinoinnin ja mainonnan lisäksi minua kiinnostaa erityisesti teknologia, innovaatiot, psykologia, design ja historia. Seuraan aktiivisesti myös suomalaista startup-skeneä ja olen pitkäaikainen Slushin vapaaehtoinen. Uuden oppiminen on parasta, mitä tiedän.

 

MIKSI OLET DIGITAALISEN MARKKINOINNIN KONSULTTI?

Rakastan digimarkkinointia yli kaiken, koska siinä yhdistyy teknologia, psykologia sekä luovuus, eli kaikki asiat, joista olen eniten kiinnostunut. Missioni on auttaa brändejä kasvamaan digimainonnan avulla. 

Ennen OIKIOta työskentelin parissa eri toimistossa sekä ohjelmistoalan startupissa. Hakumainonnan lisäksi minulla on kokemusta monikanavaisesta sisällöntuotannosta (suomen lisäksi englanniksi ja venäjäksi), somemainonnasta, kampanjasuunnittelusta, sisällöllisestä hakukoneoptimoinnista sekä ulko-, printti- ja radiomainonnasta. 

Tavoitteenani on tehdä relevanttia, hyödyllistä ja ihmislähtöistä hakukonemainontaa. Pyrin aktiivisesti etsimään uusia keinoja tehdä asioita paremmin. 

 

MISTÄ AMMATILLISESTA SAAVUTUKSESTA OLET YLPEÄ?

Olen ylpeä ja kiitollinen siitä, että olen päässyt työskentelemään kymmenien eri asiakasyritysten kanssa ja oppinut niin paljon eri toimialoista. Minulle on myös kertynyt monipuolista kokemusta niin digitaalisesta kuin perinteisestäkin markkinoinnista, mikä auttaa minua ymmärtämään paremmin asiakkaan ja kohderyhmän tarpeita. 

 

MITÄ AMMATILLISIA HAAVEITA SINULLA ON?

Haluan kehittyä entistä paremmaksi hakukonemainonnan osaajaksi. Uskon, että OIKIOlla se on mahdollista kun kollegani ovat Suomen parhaita alan osaajia. Tällä hetkellä minulla on kokemusta vain Google-mainonnasta, mutta minua kiinnostaisi päästä tekemään myös mm. Yandex-mainontaa, koska inkerinsuomalaisena osaan myös venäjää. Yleisesti haluan oppia paljon lisää digitaalisesta markkinoinnista, analytiikasta ja datan hyödyntämisestä.