
Teemu Relander työskentelee tällä hetkellä If Vahinkovakuutuksella Head of Marketing Technology roolissa vastaten Suomen lisäksi Ruotsin, Norjan ja Tanskan monikanavaisten dataohjautuvan markkinoinnin kyvykkyyksien rakentamisesta. Teemulla on pitkä historia web-analytiikasta, hakukonemarkkinoinnista, markkinointiteknologioista ja laajemmin digitaalisesta markkinoinnista. Ennen If Vahinkovakuutusta Teemu on työskennellyt Sanomalla Head of Online Performance roolissa vastaamassa Suomen ja Hollannin Online Performance -yksiköistä, konsulttiyhtiö Avauksen analytiikkayksikön ja Kwanticin (nyk. Quru) perustajina sekä Satama Interactiven strategia -ja palvelumuotoilun yksikössä.
Miksi lähdit mukaan OIKIOn hallitukseen?
OIKIO on ehdottomasti tällä hetkellä toimialan kiinnostavin toimisto. OIKIOlla on poikkeuksellisen tyytyväisiä asiakkaita, huippuosaamista web-analytiikasta ja hakukoneista sekä palvelumallit, joilla aidosti muutetaan suomalaista toimistokenttää.
Digitaalisen markkinoinnin muutos haastaa myös toimistot toimimaan uudella tavalla, jossa korostuu digitaalisen markkinoinnin eri osa-alueiden syväosaaminen, datan omistajuuden palauttaminen mainostajille sekä asiakkaiden oman osaamistason nostaminen korkeammalle tasolle. Tähän muutokseen halusin lähteä mukaan vaikuttamaan omalla panoksellani.