Digitaalinen ulkomainonta tavoittaa kohderyhmäsi

Digitaalinen ulkomainonta eli DOOH sopii etenkin brändäävään mainontaan, koska se tavoittaa kaikki kohderyhmät iästä ja paikkakunnasta riippumatta. DOOH:ia voi myös hyödyntää taktisempaan jatkuvaan mainontaan, jossa esimerkiksi pyritään ohjaamaan kauppakeskuksessa liikennettä myymälään. Mainospinnat ovat huomioarvoltaan todella korkeita eikä niitä voi ohittaa.

Miksi tekisin digitaalista ulkomainontaa OIKIOn kautta?

Monikanavainen mediaostaminen

Mainonnan ostaminen ja kontrollointi tapahtuu yksittäisiltä itseostoalustoilta (esim. Smartly, Adform), mikä mahdollistaa kokonaisuuden hallinnan yhdestä paikasta. Tavoitamme halutut yleisöt mediapäivän aikana sieltä, missä he liikkuvat, ja testaamme, optimoimme ja skaalaamme mainosviestit kuhunkin ajankohtaan, paikkaan ja yleisöön sopivaksi. Lisäksi budjettia skaalataan fiksusti eri kanaviin.

Suosion kasvu kertoo toimivuudesta

Ohjelmallinen ulkomainonta kasvoi huomattavasti vuonna 2022 ja sen odotetaan kasvavan entisestään. Tällä hetkellä Suomessa ohjelmallista inventaaria tarjoavat Clear Channel, JCDecaux, Ocean Outdoor sekä Blip. DOOH-mainonnan CPM-hinnat liikkuvat samoissa keskiarvoissa kuin perinteisen bannerimainonnan (noin 2-10€ CPM) ja mainostuotannon puolesta liikkeelle pääsee jo yhdellä aineistokoolla (1080x1920px). Mainonnan näkymistä voidaan ohjata muun muassa kellonaikojen ja aluekohdennusten perusteella.

Kannustamme kokeilemaan

Kannustamme kokeilemaan ulkomainontaa esimerkiksi, jos tavoitteena on ylläpitää brändin tunnettuutta tai ohjata asiakkaita kivijalkaliikkeisiin. Alkuun pääsee yhdellä mainosformaatilla ja meiltä saa parhaat vinkit aineiston sisältöön. Esimerkiksi jo 5 000 euron budjetilla saa 800 000 mainosnäyttöä ja tavoittaa kohdennuksesta riippuen noin 200 000 vastaanottajaa.

Lähestymisemme ohjelmalliseen mainontaan

TÄYSI LÄPINÄKYVYYS

Läpinäkyvyys tarkoittaa meille sitä, että asiakkaamme tietävät aina budjettinsa käyttötarkoitukset ohjelmallisessa mainonnassa. Haluamme kasvattaa asiakkaamme ymmärrystä toimimalla läpinäkyvästi ja avaamalla asioita proaktiivisesti. Läpinäkyvyys on myös sitä, että asiakkaamme omistavat oman halunsa mukaan työkalut ja kampanjadatan itse, joita me kumppanina lainaamme.

MONIKANAVAISUUS

Mainonnan ostaminen ja kontrollointi tapahtuu yksittäisiltä itseostoalustoilta, jolloin kokonaisuutta pystytään hallinnoimaan yhdestä paikasta. Tavoitamme kohdeyleisöt oikeilla viesteillä, oikeaan aikaan koko mediapäivän ajan sieltä, missä he liikkuvat.

EDUNVALVONTA

Syvä näkemyksemme digitaalisen mainonnan kentästä säästää ja tehostaa asiakkaamme mediabudjettien käyttöä. Kerromme ja näytämme asiakkaillemme, mihin eurot kannattaa sijoittaa ja mitä kannattaa kokeilla kasvun saavuttamiseksi.

Mitä on nykypäivän ohjelmallinen mainonta

Ohjelmallisen mainonnan käsite on muuttunut, eikä se tarkoita enää pelkästään bannerimainontaa. Ohjelmallisen mainonnan kanavien monipuolisella hyödyntämisellä kohderyhmän voi tavoittaa koko mediapäivän ajan.