Facebook-mainontaa parhailla kohdennuskäytännöillä

Facebook tarjoaa mahdollisuuden tavoittaa kohderyhmäsi tehokkaasti ja personoidusti suuren käyttäjämäärän keskuudessa.

Miksi tekisin Facebook-mainontaa OIKIOn kautta?

Kohdennusmahdollisuudet

Facebook-mainonta mahdollistaa tarkasti kohdennetun mainonnan, joka pystyy tavoittamaan halutun kohderyhmän demografisten tietojen, käyttäytymisen ja mielenkiintojen perusteella. Me tunnemme myös kohdennuksen rajoitteet ja parhaat kohdentamiskäytännöt.

Laaja käyttäjäkunta

Facebookilla on valtava käyttäjäkunta ympäri maailmaa, mikä antaa mainostajille mahdollisuuden tavoittaa valtavasti potentiaalisia asiakkaita ja laajentaa brändinsä näkyvyyttä. Tunnemme kotimaan yleisön sekä osaamme mainostaa tuloksellisesti isommillakin markkinoilla.

Mittaaminen ja analytiikka

Facebook-mainonnassa on tarjolla kattavaa analytiikkaa, jonka avulla mainostajat voivat seurata mainoskampanjoidensa suorituskykyä reaaliajassa ja tehdä tarvittavia muutoksia optimoidakseen mainontansa paremmin. Tämän lisäksi on kuitenkin tärkeää sitoa mainonnan tulokset isompaan kuvaa ja siihen miten kanavat tukevat toisiaan. Anna meidän luoda toimiva kokonaisuus!

Facebook-mainonnan mahdollisuudet

Käyttäjät

Facebookin käyttäjäryhmä on erittäin laaja kattaen kaikenikäisiä ihmisiä ympäri maailmaa. Tämä tekee Facebookista houkuttelevan alustan mainostajille, sillä sen kautta voidaan tavoittaa lähes minkä tahansa demografisen ryhmän edustajia. Suosituimpia käyttäjäryhmiä ovat kuitenkin 18-49-vuotiaat, ja erityisesti aikuiset käyttävät Facebookia aktiivisesti.

Kohdentaminen

Facebookin mainonnan kohdennusvaihtoehdot ovat monipuoliset, ja ne mahdollistavat mainosten kohdentamisen esimerkiksi demografisten tietojen (ikä, sukupuoli, sijainti), kiinnostuksen kohteiden, käyttäytymisen ja aikaisempien vuorovaikutusten perusteella. Lisäksi mainoksia voidaan kohdentaa custom-yleisöjen avulla, kuten esimerkiksi sähköpostilistojen tai verkkosivustovierailijoiden perusteella, ja lookalike-yleisöjen avulla, jotka perustuvat nykyisten asiakkaiden ominaisuuksiin.

Mainosmuodot

Mainosmuotoja on useita, kuten kuva- ja videomainokset, karusellimainokset ja kokoelmamainokset. Jokainen mainosmuoto tarjoaa eri tapoja esittää sisältöä visuaalisesti houkuttelevalla ja vuorovaikutteisella tavalla.

Tavoitteet

Facebook-mainonnan tavoitteita voivat olla esimerkiksi brändin tunnettuuden lisääminen, verkkosivuston liikenteen kasvattaminen, liidien generointi, myynnin edistäminen tai sovellusten asennusten lisääminen. Mainostajat voivat valita kampanjalleen tavoitteen, joka parhaiten tukee heidän liiketoimintatavoitteitaan.

HAASTA MEIDÄT AUDITOIMAAN FACEBOOK-MAINONTASI

Olemme auditoineet lukuisia Some-mainostilejä ja antaneet oman näkemyksemme asiakkaan mainonnan nykytilasta sekä esittäneet konkreettisia ratkaisuehdotuksia miten kanavasta saisi enemmän irti. Mikäli mainostilisi kuukausittainen kulutus on yli 5000€, niin tarjoamme auditointia yrityksellesi veloituksetta. Lue lisää tästä.