Digistrategia

Autamme markkinointistrategian luomisessa ja jalkauttamisessa.

Strategisella suunnittelulla luomme selkeät suuntaviivat digimarkkinoinnin kokonaisuuksille. Kirkastamme konkreettiset toimenpiteet, jotka vievät kohti liiketoiminnan ydintavoitteita. Autamme mittareiden määrittelyssä ja tulosten mittaamisessa.

Lähestymistapamme digistrategian luomiseen

Markkinatilanteen ja kilpailijoiden ymmärtäminen

Kilpailijoiden toiminnan ymmärtäminen auttaa tunnistamaan omat vahvuudet ja heikkoudet sekä löytämään mahdollisuuksia erottautua markkinassa. Olemme OIKIOlla hyödyntäneet muun muassa itse kehittämäämme hakumarkkina-analyysityökalu SEINEä, jolla saa hyvän käsityksen vallitsevasta markkinatilanteesta.

Asiakkaan huolien ja ostopolun vaiheen huomiointi

Potentiaalisella asiakkaalla on erilaisia tarpeita ja huolenaiheita riippuen siitä, missä vaiheessa ostopolkua tämä kulloinkin liikkuu. Onkin tärkeä ymmärtää oman kohdeyleisön yleisimmät haasteet ja tarjota niihin ratkaisuja oikealla hetkellä ja oikeassa muodossa.

Tavoitteiden asettaminen ja tulosten mittaaminen

Kaikelle digimarkkinoinnin tekemiselle on tärkeää asettaa selkeät liiketoimintaa tukevat tavoitteet, ja niiden saavuttamista tukevat kanavakohtaiset mittarit. OIKIOn huipputaitava analytiikkatiimi pitää huolen siitä, että data on luotettavaa.

Oikeiden digikanavien valitseminen

Monikanavastrategian tavoitteena on varmistaa, että yrityksen viesti saavuttaa halutut kohderyhmät heidän käyttämiensä alustojen kautta, olivatpa ne sitten sosiaalisen median kanavia, hakukoneita tai vaikka ulkomainoksia moottoritien varrella.

Eri kanavien välinen synergia

Hyödynnämme synergioita eri kanavien välillä. Hakumainonta ja hakukoneoptimointi tukevat vahvasti toisiaan, kuten myös SEM ja Some.

Monikanavainen mediaostaminen on meille nykypäivää ja pystymme yksittäisten alustojen alta hallinnoimaan kaikkia digimainonnan kanavia.

Autamme digimarkkinoinnin strategian määrittelyssä ja toteuttamisessa.

Tiimi

Miia Heino

Miia Heino

Head of Customers

Mirkka Mussalo

Mirkka Mussalo

Head of Customers

Jonna Nenonen

Jonna Nenonen

Head of Customers, Marketing & Partnerships

Katja Kokko

Katja Kokko

Chief Customer Officer

Ajankohtaista

Tekoälyoptimointi eli GEO/AEO

Tekoälyoptimointi eli GEO/AEO

Tekoälyoptimoinnin (GEO/AEO) tavoitteena on varmistaa sisällön näkyvyys ChatGPT:n, Copilotin ja muiden tekoälypalveluiden vastauksissa. Tämä korostaa sisällön luotettavuuden ja laadun merkitystä. Hakukoneoptimointiin on tullut uusi ulottuvuus:...

lue lisää