Ohjaamassa yli 170-vuotiaan Lindström Groupin tuloskeskeistä markkinointia ja mainontaa yli 15 maassa

Lindström myy yrityksille tekstiilipalveluita, kuten työvaatteita ja mattoja, Suomesta Etelä-Koreaan asti. Jo vuonna 2016 alkanut ja Suomeen keskittynyt yhteistyö on kasvanut paikallisesta toiminnasta globaalin myynnin edistämiseksi.

"Yhteistyössä OIKIOn kanssa olemme onnistuneet luomaan yritykseemme datavetoista markkinointi- ja myyntikulttuuria sekä siihen sisältyviä prosesseja. Lead agency -toimistonamme OIKIO on myös auttanut paikallisia markkinointitiimejämme ja kumppaneitamme tekemään tuloskeskeistä markkinointia tukemalla web-analytiikassa, hakukoneoptimoinnissa sekä eri digitaalisissa mainonnan kanavissa. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä osaavaan ja joustavaan kumppanuuteen."

Erkka Lilja, Head of Process Digitalization

Tavoitteet

Yhteistyön tavoitteena on tehostaa ja kasvattaa globaalia digitaalista palvelumyyntiä. Verkkopalveluista tulevien yhteydenottojen ja suorien tarjouspyyntöjen lisääminen on ollut tärkeää samalla kun Lindström myy palveluitaan entistä enemmän suoraan verkosta. Tavoitteena on tehdä markkinointia ja mainontaa kasvattaen myyntiä paikallisten markkinointitiimien sekä toimistokumppaneiden voimin auttaen Suomesta käsin.

Lähestymistapamme

Globaalin digitaalisen myynnin edistämiseksi markkinoinnin strategisia valintoja tehtiin myyntifunnelin mukaisesti ensin sen alaosassa, jossa sijaitsee kaikki lähimpänä ostopäätöstä ja akuuteimman tarpeen omaavat Lindströmin potentiaaliset asiakkaat. Tavoittaaksemme kyseiset asiakasyritykset valitsimme yhdessä Lindströmin kanssa ensisijaisiksi markkinointikanaviksi markkinasta riippumatta hakukoneoptimoinnin (SEO) ja hakusanamainonnan (SEM). Liidien vastaanottamiseen ja hoitamiseen Lindström oli valinnut toisen kumppaninsa myötä Hubspotin sen monipuolisuuden ja integraatiomahdollisuuksien takia.

Paikallisia markkinointitiimejä ja toimistokumppaneita on tuettu kestävällä web-analytiikkaseurannalla ja online-datan visualisoinnilla eli päätöksentekoa tukevilla dashboardeilla. Myös hakukoneoptimoinnin teknistä osuutta on kehitetty keskitetysti lead agency -mallimme mukaisesti, jolloin paikalliset asiantuntijat ovat voineet keskittyä entistä enemmän datan analysointiin sekä SEO:n osin sisältöihin, käytettävyyteen sekä linkityksiin.

Maailmanlaajuisesti paikallista strategiaa toteuttaakseen Lindströmin paikalliset tiimit ovat päättäneet myös muiden kanavien hyödyntämisestä, kuten Facebook- ja LinkedIn-mainonnan, jota olemme tukeneet teknisesti sekä jakaen parhaita käytäntöjä asiantuntijakokemuksesta käsin ja mitä muilla Lindströmin markkinoilla on saatu aikaiseksi.

Tulokset

Web-analytiikan, hakukoneoptimoinnin sekä mainontakanavien teknisen osuuden keskittäminen on mahdollistanut Lindströmille kustannustehokkaan tuloskeskeisen markkinoinnin asiantuntijapalveluiden ostamisen useilla eri markkinoilla. Lindström on pystynyt kasvattamaan globaalia digitaalista myyntiään järjestelmällisesti, koska erilaisten toimenpiteiden tuloksia on pystytty todentamaan jatkuvasti web-analytiikan keinoin. Maantieteellisesti laajalti ulottuvalle mutta kuitenkin perinteikkäälle perheyhtiölle isoin muutos on tapahtunut ihmisissä, joille on avautunut yhteistyön myötä uusia mahdollisuuksia ja näkemystä, miten kilpailu voitetaan digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan keinoin alati muuttuvissa markkinatilanteissa ympäri maailman.

15 kansainvälistä markkinaa
2016 yhteistyö vuodesta
7 myytävää palvelua

Lindström Group

Lindström on yksi Euroopan johtavista tekstiilipalveluyrityksistä, jolla on yli 170-vuotinen kokemus tekstiilialalta. Lindström tarjoaa ratkaisuja toimitilojen siisteyteen ja sisustamiseen, työpukeutumiseen ja suojautumiseen sekä tytäryhtiömme Comfortan kautta hotellien ja terveydenhuollon tekstiilipalveluita. Toimimme 24 maassa, Euroopassa ja Aasiassa.

Lindströmin tehtävänä on vahvistaa asiakkaiden yrityskuvaa ja helpottaa palveluidemme avulla asiakkaidemme arkea. Tekstiilipalvelu on kustannustehokas ja ympäristömyönteinen tapa hoitaa yrityksen tekstiilitarpeet.

Lindström on perheyritys, ja voimakkaasti kasvava kansainvälinen yhtiö. Tavoitteena on laajentua maantieteellisesti ja kasvattaa markkinaosuutta pitkäjänteisesti. Menestyksen taustalla on vahvasti konseptiohjattu toiminta, joka varmistaa toiminnan laadun, yhdenmukaisen palvelun ja vastuullisuuden kaikissa toimintamaissa.

Lindstromgroup.com