OIKIO panostaa omiin teknologioihin ja on kehittänyt digimarkkinoinnin tueksi tekoälytyökaluja, jotka helpottavat markkinoinnin rutiinitöitä. Tavoitteena on päästä tilanteeseen, jossa 99% kaikesta tekoälyllä tuotetusta sisällöstä on suoraan käyttökelpoista ja aidosti hyödyllistä. OIKIO haluaa olla yritysten strateginen kumppani, joka mahdollistaa asiakkaidensa kasvua ja skaalautumista tekoälyn ja ihmisälyn avulla.
Digimarkkinointipalveluita tarjoava yritys OIKIO on usean vuoden ajan kehittänyt omia automaatiotyökaluja ja viime vuosina niissä on hyödynnetty tekoälyä. Työkalut on kehitetty digimarkkinoinnin käyttöön automatisoimaan markkinoinnin rutiinitehtäviä ja tekemään työt käyttäjän puolesta.
”Asiakkaitamme kiinnostaa tulosten ja työn tuottavuuden kasvattaminen ilman, että tingitään korkeasta laadusta, joka on perinteisesti saavutettu ihmisasiantuntijoiden työllä. Tekoälytyökalut ovat verkkokauppa-, viestintä- ja markkinointiorganisaatioille merkityksellisiä, sillä ne nopeuttavat ja tehostavat sisällöntuotannon prosessia samalla ylläpitäen korkeaa laatutasoa. Esimerkiksi verkkokaupoissa on usein pullonkaula tuotetekstien päivittämisessä, mutta OIKIOn tekoälyratkaisujen avulla tämä työ voidaan suorittaa huomattavasti nopeammin kuin manuaalisesti, säilyttäen kuitenkin se ammattitaitoinen ja laadukas lopputulos, johon asiakkaamme ovat tottuneet.” kertoo OIKIOn toimitusjohtaja Hanna Länsivuori.
OIKIOn tekoälytyökalu yhdistää useita eri kielimalleja, ja se on suunniteltu toimimaan itsenäisesti, ei vain keskustelukumppanina. Tällöin lopputulos on parempi kuin silloin, kun käytetään vain yhtä työkalua.
”OIKIOn kehittämä tekoälyratkaisu tarjoaa merkittävän edun sisällöntuotannossa, yhdistäen tehokkuuden ja ammattimaisen laadun ainutlaatuisella tavalla. Järjestelmämme on suunniteltu seuraamaan kokeneen sisällöntuottajan työnkulkua, mikä takaa korkealaatuisen lopputuloksen nopeammalla aikataululla. Prosessi kattaa kaikki olennaiset vaiheet: perusteellisen taustatyön, toimialakohtaisen ymmärryksen muodostamisen, avainsanojen kartoituksen, kilpailijoiden analysoinnin, brändin äänensävyn huomioimisen, varsinaisen sisällön luomisen sekä tarkan oikoluvun ja faktantarkistuksen. Hyödyntämällä tekoälyä näissä työvaiheissa pystymme tehostamaan tuotantoa merkittävästi, samalla säilyttäen sen asiantuntemuksen ja laadun tason, joka on tyypillisesti ollut saavutettavissa vain kokeneiden ammattilaisten toimesta.” kertoo OIKIOn Chief Development & Technology Officer Jyri Vuorinen
Ihmisäly tuo strategisen näkemyksen tekoälyn käyttöön
Iso osa yrityksistä on kiinnostuneita tekoälyn mahdollisuuksista, mutta keskustelussa nousee esiin myös kriittisiä näkökulmia. Esimerkiksi tekoälyllä tuotettuihin kuviin suhtaudutaan joissakin yrityksissä varauksella. OIKIOlle onkin ensiarvoisen tärkeää, että heidän konsulttinsa tuovat strategista näkemystä tekoälytyökalujen tehokkaaseen ja vastuulliseen käyttöön.
”Olemme tietoisia ’dead internet theory’ -ilmiöstä, joka viittaa internetin täyttymiseen merkityksettömällä sisällöllä. Tavoitteemme ei ole lisätä tätä informaatiotulvaa, vaan päinvastoin auttaa yrityksiä tuottamaan juuri sitä sisältöä, jota heidän asiakkaansa aidosti tarvitsevat. Usein tällainen arvokas sisältö on jäänyt tuottamatta resurssien puutteen vuoksi”, toteaa Vuorinen.
OIKIOn lähestymistapa yhdistää tekoälyn tehokkuuden ja inhimillisen asiantuntemuksen. Autamme asiakkaitamme tunnistamaan ne sisältötarpeet, jotka ovat liiketoiminnallisesti kriittisiä mutta jääneet toteuttamatta. Tekoälyavusteisella tuotannolla voimme täyttää nämä aukot nopeasti ja kustannustehokkaasti, samalla varmistaen sisällön laadun ja relevanssin.
”Tällä tavoin luomme asiakkaidemme kanssa kasvua tukevan sisältösuunnitelman, joka ei vain lisää sisällön määrää, vaan parantaa sen laatua ja kohdentumista. Tavoitteemme on auttaa yrityksiä erottumaan merkityksellisellä sisällöllä, joka puhuttelee heidän kohdeyleisöään ja tukee liiketoiminnan tavoitteita”, lisää Vuorinen