Googlen tarjoamat Partner -luokitukset auttavat mainostajia valitsemaan kumppanikseen luotettavan ja tunnustetun toimiston, jonka kanssa voi hyvillä mielin lähteä kehittämään Google-mainontaa kohti tavoitteita. Luokituksia on olemassa kahdenlaisia: Partner ja Premier Partner.
Partner vs. Premier Partner -statukset
Partner -status myönnetään hakijatoimistoille kolmen vaatimuksen täytyttyä:
- MCC:llä (eli Ads Manager -tilillä) tulee olla vähintään 70 % Optiscore
- MCC -tilin kautta kulkee 10 000 USD:n verran mediabudjettia 90 päivän aikana
- Vähintään 50 % Google -mainonnan asiantuntijoista tulee olla Google Ads -sertifioituja. Lisäksi toimistolla tulee olla yksi sertifikaatti jokaisesta kampanjamuodosta (Search, Display, Video, Shopping, App)
Premier Partner -status myönnetään toimistoille, jotka täyttävät kaikki Partner -kriteerit ja sen lisäksi kuuluvat parhaimpaan 3 % kaikista osallistuvista toimistoista kyseisellä markkinalla.
Arvioinnin mittareihin kuuluu mm.:
- Nykyasiakkaista ja uusista asiakkaista muodostuva kasvu, jossa mittarina on vuosittaisen investoinnin kasvu
- Pitkäaikaisten asiakkuuksien ylläpitäminen, eli asiakaspoistuman pienuus
- Monipuolinen kampanjamuotojen käyttö (hakumainonnan lisäksi hyödynnetään esim. Display-, App-, Video- ja Shopping -kampanjoita)
- Riittävä vuosittainen investointi Google Adsiin ja Google Marketing Platformiin (ei investointirajaa, arvioidaan suhteessa muihin toimistoihin)
Premier Partner -toimistot, kuten OIKIO, edustavat alan kärkijoukkoa kullakin markkinalla. He pystyvät todistetusti kasvattamaan asiakkaidensa verkkoliiketoimintaa ja ovat perillä toimintaympäristön uusimmista ominaisuuksista. Status on ansaittava uuden arvioinnin kautta vuosittain, eli sen ylläpitämiseksi on tehtävä jatkuvaa työtä.
Asiakkaamme hyötyvät statuksesta monin eri tavoin
Premier Partnerina pääsemme tutustumaan Googlen tarjoamiin uusiin kampanjamuotoihin ja työkaluihin ensimmäisten joukossa, usein niiden ollessa vielä beta-tilassa. Asiakkaamme saavat näistä arvokkaita oppeja usein jo ennen kilpailijoitaan, ja testien kautta löytyy monesti uusia kasvun mahdollisuuksia.
Status mahdollistaa myös laajoja oppimismahdollisuuksia asiantuntijoillemme. Google-asiantuntijamme päivittävät osaamistaan jatkuvasti osallistumalla mm. Googlen tarjoamiin koulutuksiin, verkkokoulutusohjelmiin, workshoppeihin, lanseerauksiin ja sesonkitapahtumiin. Googlen tarjoama tuki kouluttautumiseen täydentää hienosti OIKIOn omaa tiedon jakamisen ja sparrailun kulttuuria, mikä antaa asiantuntijoillemme hyvät edellytykset tarjota asiakkaille parhaat ja ajankohtaisimmat mainonnan ratkaisut.
Status vahvistaa myös luottamusta. Se toimii selkeänä ja puolueettomana näyttönä siitä, että pystymme kerta toisensa jälkeen kasvattamaan ja kehittämään asiakkaidemme tulostavoitteellista Google-mainontaa. OIKIOn toimintatapoihin kuuluu, että hyväksi todetut keinot monistetaan ja niistä räätälöidään kullekin asiakkaalle toimiva kokonaisuus – ja se näkyy tuloksissa.
Paras paikka alan asiantuntijoille
Google-mainonnan asiantuntijan on oltava jatkuvasti hereillä uusista työkaluista, toiminnallisuuksista, kampanjamuodoista ja parhaista käytännöistä. Premier Partner -statuksen myötä pystymme toimistona tukemaan asiantuntijoidemme oppimista parhaalla mahdollisella tavalla.
Google tarjoaa asiantuntijoillemme säännöllisiä koulutuksia, tukimateriaaleja ja paikallisia sekä kansainvälisiä case-esimerkkejä. Asiantuntijoillamme on käytössään Googlen tarjoama tukitiimi, joka auttaa varmistamaan, että onnistumme tavoitteissamme. Tuki on kullanarvoista esimerkiksi uusien ominaisuuksien käyttöönotossa ja testaamisessa.
Toimistona pyrimme mahdollisuuksien mukaan poistamaan asiantuntijoidemme onnistumisen esteitä ja hidasteita. Arjen ongelmatilanteiden ratkomista edistää suuresti se, että saamme Googlelta nopeasti apua asiakkaidemme käytännön haasteisiin, kuten seurantojen asetantaan, trademark-haasteisiin, hylättyihin mainoksiin jne. Näin asiantuntijamme pääsevät keskittymään siihen, mikä loppupeleissä ratkaisee: asiakkaidemme tulosten kasvattamiseen.
artikkeli on julkaistu 1. kerran vuonna 2022, ja päivitetty uudella kuvalla 2024
Tarvitsetko alan parhaat asiantuntijat huolehtimaan yrityksesi Google-mainonnasta?
Ota yhteyttä ja pyydä ilmainen auditointi tilillesi
Haluatko liittyä OIKIOn Google-mainonnan asiantuntijoiden joukkoon?
Tutustu tästä PPC Consultant -rooliin ja ota yhteyttä