Data ja analytiikka
Tee parempia valintoja datan ja analytiikan avulla
Autamme yritystäsi mittaamaan digimarkkinoinnin onnistumista. Hallitsemme monimutkaiset konversioseurannan ratkaisut ja tietovarastojen rakentamisen.
SYITÄ TEHDÄ YHTEISTYÖTÄ ASIANTUNTIJOIDEMME KANSSA
Tarjoamme ymmärrystä, emme vain lukuja
Yrityksillä on usein käytössään enemmän dataa kuin sitä pystytään hyödyntämään. Lukuja on aina helppo esitellä, mutta datasta merkityksellisen tiedon kaivaminen on haasteellista. Autamme asiakkaitamme erottamaan merkityksellisen datan ja hyödyntämään sitä liiketoiminnassa.
Teknisten analytiikkaratkaisujen hallinta
Datan keräys edellyttää teknistä osaamista ja tekninen toteutus määrittää datan laadun. Meillä on erittäin kokenut tekninen web-analytiikkatiimi, jossa on kokemusta haastavista ja edistyneistä web-analytiikan teknisistä toteutuksista.
Datan visualisointi auttaa sen hyödyntämisessä
Datasta tulee hyödyllistä vasta kun se visualisoidaan ja siitä tehdään johtopäätöksiä. Kun seurantojen asentamisen jälkeen dataa on alkanut kertyä, luomme dashboardeja asiakkaamme eri sidosryhmien käyttöön. Työkaluina käytämme mm. Google Looker Studiota, Tableauta ja Klipfoliota.
Datan ja analytiikan palvelut
Markkinoinnin analytiikka
Ilman analytiikan tukea markkinoinnin kokonaisuuden hallinta on haastavaa, ja päätöksiä voi joutua tekemään sokkona. Web-analytiikan tuella saatte tiedon markkinoinnin kustannuksista ja saavutuksista, yhdestä paikasta.
Web-analytiikan asennus
Web-analytiikan implementointipalvelumme tarjoaa ratkaisun verkkosivuston tehokkaaseen seurantaan ja analysointiin. Ymmärrä paremmin verkkosivustosi käyttäjiä ja seuraa tärkeitä mittauspisteitä.
Web-analytiikan auditointi
Web-analytiikan auditoinnissa käydään läpi analytiikan eri osa-alueet, jotka yhdessä muodostavat kokonaiskuvan analytiikan toimivuudesta. On tärkeää, että voit luottaa dataan.
Verkkosivujen konversio-optimointi
Kehitämme verkkosivustoa niin, että yhä useampi kävijä muuttuu asiakkaaksi tai liidiksi. Työ perustuu dataan, käyttäjätestaukseen ja jatkuvaan parantamiseen, jotta sivuston sisältö, tukee tehokkaasti käyttäjän ostopolkua.
Tietovarastot ja datan rikastaminen
Varmistamme, että markkinoinnin, myynnin ja verkkosivujen data yhdistyy saumattomasti valitsemassasi tietovarastossa, kuten Google BigQueryssa.
Datan visualisointi ja dashboardit
Selkeä ja visuaalinen data auttaa ymmärtämään liiketoimintasi kehitystä ja tekemään parempia päätöksiä reaaliaikaisesti. Työkaluina käytämme mm. Google Looker Studiota, Tableauta ja Klipfoliota
Haluatko ohjata liiketoimintaa tehokkaammin datan ja analytiikan avulla?
Luotamme hakukonemainonnassa ja -optimoinnissa huippuasiantuntevaan OIKIOn tiimiin. Digitaalista markkinointiamme ohjaa data, tuloksellisuus sekä johdonmukainen tekeminen ja OIKIO on aidosti lunastanut paikkansa näiden tavoitteiden saavuttamisessa. Tiimin proaktiivinen tekemisen taso ja ammattitaitoa ei joka paikasta löydy, suosittelen OIKIOta lämpimästi.
Minna Niemelä, Markkinointipäällikkö, verkkomyynti, LähiTapiola
Ennustava analytiikka – Miten OIKIO voi auttaa ennakoimaan tulevaa
Ennustava analytiikka - miten OIKIO voi auttaa ennakoimaan tulevaa Markkinoinnin analytiikan tietynlainen pyhä graalin malja on ennustaa tulevaisuuteen. Aivan ymmärrettävästi tietysti, sillä jos tiedät mitä tuleman pitää, voit suunnitella...
Tilastolliset harhapäätelmät – vältä nämä 4 sudenkuoppaa
Täynnä dataa olevassa maailmassa uskomuksemme ja päätöksemme perustuvat yhä enemmän numeroiden ja tilastollisen analyysin pohjalle. Erityisesti näin markkinoinnin alalla, jossa tuijotamme päivät pitkät ruudulla olevia lukuja. Matka datasta...
Poikkeamien tunnistaminen verkkosivuston analytiikkadatasta
Web-analytiikkaa on yleisesti tulkittu markkinoinnin ja liiketoiminnan tukitoimena joka näkyy asiakasymmärryksen lisäämisenä, konversio-optimointina, markkinointikampanjoiden tehokkuuden seurantana, sisällön optimointina, kustannusten hallintana...