Web-analytiikan auditointi
Varmistamme, että liiketoimintasi mittarit keräävät oikeaa dataa
Web-analytiikan auditoinnissa käydään läpi analytiikan eri osa-alueet, jotka yhdessä muodostavat kokonaiskuvan analytiikan toimivuudesta.
Syyt tehdä web-analytiikan auditointi kanssamme
Datan laadun varmistaminen
Jotta yritystä voi johtaa luottavaisin mielin datalla, on yrityspäättäjän voitava luottaa että data on mitattu oikein ja se on relevanttia yrityksen tavoitteisiin nähden.
Noudata yleisiä suosituksia
Auditoinnissa varmistetaan, että evästeet, mittaus ja datan käsittely tapahtuvat EU:n yleistä tietosuoja-asetusta mukaillen.
Datan hyödyntäminen
Arvioimme, miten yrityksellesi kerättyä dataa hyödynnetään muissa järjestelmissä niin, että se tukee liiketoiminnan ja markkinoinnin tavoitteita optimaalisesti. Listaamme web-analytiikan konkreettiset kehityskohteet ja puutteet, jotta ne voidaan korjata jatkossa.
Mitä web-analytiikan auditointi sisältää?
-
Analytiikkatyökalujen ja niiden asennuksen auditointi
-
Varmistus, että dataa kerätään EU:n tietosuojalainsäädännön mukaisesti
-
Datan laadun analysointi
-
Analytiikan kehityskohteiden listaus
Työkalujen kartoitus
Käydään läpi käytössä olevat analytiikkatyökalut ja niiden konfiguraatiot. Tässä vaiheessa yleensä havaitaan suurimmat seurannassa olevat puutteet ja kehityskohteet.
Datan laadun analysointi
Suoritetaan analyysit, joiden tarkoituksena on arvioida kerätyn datan laatua. Analyysit suoritetaan verkkosivutestauksella, raakadatan analyysilla sekä vertaamalla kerättyä dataa esimerkiksi verkkokaupan tai CRM:n dataan.
Arvioidaan analytiikan mahdollisuuksia
Arvioidaan miten nykyinen seuranta vastaa yrityksen liiketoiminnan tavoitteita, ja annetaan kehitysehdotukset mittauksen parantamiseksi. Tarkastellaan myös miten kerättyä dataa hyödynnetään muissa järjestelmissä kuten datan raportointijärjestelmissä ja mainonnan työkaluissa.
Evästeiden läpikäynti
Käydään läpi verkkosivuilla käytettävät evästeet ja niiden vastaavuus EU:n tietosuoja-asetuksiin.
Dokumentointi
Löydökset ja kehitysehdotukset dokumentoidaan ja esitellään. Varmistetaan, että löydökset ja kehitysehdotukset on ymmärretty.
Haluatko tilata web-analytiikan auditoinnin?
Tiimi
Julius Kuutti
Data Analytics Lead
Aleksi Rastas
Marketing Data Lead
Krista Tikka
Web Analyst
Juho Kajava
Digital Analyst
Ajankohtaista
Ennustava analytiikka – Miten OIKIO voi auttaa ennakoimaan tulevaa
Ennustava analytiikka - miten OIKIO voi auttaa ennakoimaan tulevaa Markkinoinnin analytiikan tietynlainen pyhä graalin malja on ennustaa tulevaisuuteen. Aivan ymmärrettävästi tietysti, sillä jos tiedät mitä tuleman pitää, voit suunnitella...
Tilastolliset harhapäätelmät – vältä nämä 4 sudenkuoppaa
Täynnä dataa olevassa maailmassa uskomuksemme ja päätöksemme perustuvat yhä enemmän numeroiden ja tilastollisen analyysin pohjalle. Erityisesti näin markkinoinnin alalla, jossa tuijotamme päivät pitkät ruudulla olevia lukuja. Matka datasta...
Poikkeamien tunnistaminen verkkosivuston analytiikkadatasta
Web-analytiikkaa on yleisesti tulkittu markkinoinnin ja liiketoiminnan tukitoimena joka näkyy asiakasymmärryksen lisäämisenä, konversio-optimointina, markkinointikampanjoiden tehokkuuden seurantana, sisällön optimointina, kustannusten hallintana...