Ohjelmallinen mainonta

Hyödynnä ohjelmallisen ostamisen mainosratkaisut

Ohjelmallinen ostaminen auttaa saavuttamaan kohdeyleisön tarkkaan valituissa laatumedioissa. Digitaalisella ulkomainonnalla saavutat asiakkaat, joita et ruudun kautta saa kiinni.

Syitä tehdä yhteistyötä ohjelmallisen ostamisen asiantuntijoidemme kanssa

Monikanavainen mediaostaminen

Mainonnan ostaminen ja kontrollointi tapahtuu yksittäisiltä itseostoalustoilta (esim. Smartly, Adform), mikä mahdollistaa kokonaisuuden hallinnan yhdestä paikasta. Tavoitamme halutut yleisöt mediapäivän aikana sieltä, missä he liikkuvat. Testaamme, optimoimme ja skaalaamme mainosviestit kuhunkin ajankohtaan, paikkaan ja yleisöön sopivaksi. Lisäksi budjettia skaalataan fiksusti eri kanaviin.

DOOH toimii

Ohjelmallinen ulkomainonta kasvoi huomattavasti vuonna 2022 ja sen odotetaan kasvavan entisestään. Tällä hetkellä Suomessa ohjelmallista inventaaria tarjoavat Clear Channel, JCDecaux, Ocean Outdoor sekä Blip. DOOH-mainonnan CPM-hinnat liikkuvat samoissa keskiarvoissa kuin perinteisen bannerimainonnan (noin 2-10€ CPM) ja mainostuotannon puolesta liikkeelle pääsee jo yhdellä aineistokoolla (1080x1920px). Mainonnan näkymistä voidaan ohjata muun muassa kellonaikojen ja aluekohdennusten perusteella.

Monipuolinen kohdentaminen

Ostamme suurimpien suomalaisten medioiden natiivi-inventaaria, kuten Sanoma ja Alma. Ohjelmallisen asiantuntija rakentaa ja hallinnoi mainontaa, jossa on samat kohdennusmahdollisuudet kuin normibannereissakin. Lisäksi kohdentamisessa voidaan hyödyntää esimerkiksi kellonaikaa, geo-kohdennusta ja tiettyjä domaineita. Natiivimainokset näkyvät kaikilla laitteilla.

Lähestymistapamme ohjelmalliseen ostamiseen

Täysi läpinäkyvyys

Haluamme kasvattaa asiakkaamme ymmärrystä toimimalla läpinäkyvästi ja avaamalla asioita proaktiivisesti. Asiakkaamme tietävät aina budjettinsa käyttötarkoitukset. Läpinäkyvyys on myös sitä, että asiakkaamme omistavat oman halunsa mukaan työkalut ja kampanjadatan itse.

Monikanavaisuus

Mainonnan ostaminen ja kontrollointi tapahtuu yksittäisiltä itseostoalustoilta, jolloin kokonaisuutta pystytään hallinnoimaan yhdestä paikasta. Tavoitamme kohdeyleisöt oikeilla viesteillä, oikeaan aikaan koko mediapäivän ajan sieltä, missä he liikkuvat.

Edunvalvonta

Syvä näkemyksemme digitaalisen mainonnan kentästä säästää ja tehostaa asiakkaamme mediabudjettien käyttöä. Kerromme ja näytämme asiakkaillemme, mihin eurot kannattaa sijoittaa ja mitä kannattaa kokeilla kasvun saavuttamiseksi.

Ohjelmallisen ostamisen palvelut

Ohjelmallisen mainonnan käsite on muuttunut, eikä se tarkoita enää pelkästään bannerimainontaa. Ohjelmallinen mainonta sisältää nykypäivänä laajan kirjon erilaisia mainonnan kanavia ja näin ollen, se myös kattaa koko myyntisuppilon.

Display-mainonta

Ohjelmallinen mainonta tavoittaa yleisön tehokkaasti ostoputken kaikissa vaiheissa monipuolisilla mainosformaateilla. Mainokset voivat olla pienempiä bannereita tai näyttäviä haltuunottoja, jotka maksimoivat huomioarvon. Ostot keskitetään laadukkaisiin ja bränditurvallisiin medioihin, ja tavoitteena on aina korkea viewability – vain nähdyllä mainoksella on vaikutusta.

Ohjelmallinen ulkomainonta

Ohjelmallinen ulkomainonta eli DOOH on vaikuttava brändimainonnan keino, joka tavoittaa kohderyhmät laajasti iästä ja paikkakunnasta riippumatta. Vaikka se on massamedia, mainoksia voidaan kohdentaa tarkasti ajan, sijainnin ja kontekstin perusteella esimerkiksi lentokentälle tai kauppakeskuksiin. Mainospinnat ovat huomioarvoltaan todella korkeita eikä niitä voi ohittaa.

 

Videomainonta

Videomainonta on tehokas digitaalisen markkinoinnin muoto, joka hyödyntää liikkuvaa kuvaa ja ääntä. Sen päätarkoitus on lisätä brändin näkyvyyttä sekä markkinoida tuotteita tai palveluita tehokkaasti visuaalisten ja äänellisten elementtien avulla. Mainonta voidaan kohdentaa myös pelkästään bigscreen CTV-laitteisiin, jolloin sitä voidaan verrata lineaariseen televisio-mainontaan.

Digiaudio

Digiaudiomainonta on tapa tavoittaa yleisöjä, jotka kuluttavat paljon aikaa äänisisältöjen parissa, kuten podcastien tai suoratoistomusiikin kuunteluun. Se tarjoaa myös mahdollisuuden personoida mainoksia ja kohdentaa niitä tarkasti halutuille kohdeyleisöille. Mainontaa ostetaan perinteisen bannerimainonnan tapaan mainosnäyttöihin (CPM) pohjautuen.

 

Natiivimainonta

Natiivimainonta on mainonnan muoto, joka pyrkii sulautumaan saumattomasti ympäröivään sisältöön, kuten uutis- ja aikakauslehtimedioiden verkkosivustoihin ja sovelluksiin. Natiivimainonnalla nostat omia sivustoltasi löytyviä artikkeleita mainontaan laadukkaassa suomalaisessa mediaympäristössä ja ohjaat käyttäjiä omaan mediaan.

Connected TV eli CTV

CTV (Connected TV) tarkoittaa internetin kautta striimattavaa ohjelmasisältöä TV-laitteiden välityksellä ja siitä voidaan puhua jo ilmiönä sen suosion kasvettua räjähdysmäisesti kuluttajien siirtyessä käyttämään yhä enemmän online-suoratoistapalveluja.

 

Haluatko tavoittaa ihanneasiakkaasi ohjelmallisen ostamisen avulla? 

Tiimi

Selja Selenius

Selja Selenius

Lead Programmatic Consultant

Taru Paavola

Taru Paavola

Lead Paid Social Consultant

Jussi Määttä

Jussi Määttä

Senior Digital Marketing Specialist

Miikka-Markus Leskinen

Miikka-Markus Leskinen

Senior Digital Marketing Specialist

Ajankohtaista

Millainen on hyvä sosiaalisen median mainos?

Millainen on hyvä sosiaalisen median mainos?

Suomessa sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksen markkinoinnissa kasvoi + 2 % vuonna 2023 verrattuna vuoteen 2022, vaikka koko mediamainonnan määrä laski – 2,4 % (Kantar Media 2023). Maksetussa some-mainonnassa esimerkiksi budjetin hallinta,...

lue lisää