Hakumainonnan huippuosaamisen ytimessä ovat jatkuva oppiminen, tiivis Google-yhteistyö ja sparrailukulttuuri

Lukuaika min

Me hakumainonnan tekijät olemme aina tienneet, että muutos on alallamme ainoa pysyvä asia. Nykyään muutoksen vauhti on kiihtynyt entisestään, ja vuosi 2024 näyttää tuovan mukanaan paljon ennennäkemättömiä uutuuksia generatiivisen AI:n tullessa vahvasti osaksi hakukokemusta.

Taataksemme parhaan mahdollisen palvelun asiakkaillemme nyt ja tulevaisuudessa, Paid Search -tiimimme on sitoutunut pysymään aallonharjalla kaikista muutoksista ja uusista mahdollisuuksista, jotka alaamme koskevat. Seuraavaksi kerron, miten onnistumme tässä missiossa.

 

Asiakassalkkuun jätetään tilaa uuden oppimiselle

Asiantuntijuus ja syväosaaminen ovat liiketoimintamme ytimessä, ja siksi panostamme asiantuntijoidemme jatkuvaan oppimiseen. Järjestämme OIKIOlla viikoittain kompetenssiesityksiä ja kuukausittain tiimipalavereita sekä eri syväosaamisalueisiin painottuvia kerhoja. Lisäksi tarjoamme jokaiselle ulkomaan seminaarimatkan mahdollistavan vuosittaisen koulutusbudjetin.

Asiantuntijoillamme on aikaa arjessa uuden oppimiselle ja keskinäiselle sparrailulle, koska se huomioidaan työajan resursoinnissa laskutettavan konsultaatiotyön ohella. Sparrailu ja tiedon jakaminen ovat arvoja, jotka jaamme myös asiakkaidemme kanssa.

 

Strateginen kumppanuus Googlen kanssa

Vahvan opiskelu- ja sparrailumentaliteetin lisäksi arvostamme suuresti Google Premier Partner -statusta, joka on todiste korkeasta Google-mainonnan osaamisesta ja arvon tuottamisesta. Lisäksi meillä on Googlen kanssa niin sanottu strateginen kumppanuus, joka mahdollistaa tiiviin yhteydenpidon yritystasolla antaen Paid Search -tiimillemme etulyöntiaseman ja aitiopaikan hakumainonnan muutoksiin ja uutuuksiin.

Tärkeän tiedon lisäksi saamme Googlelta beta-pääsyjä työkaluihin ja arvokasta toimialakohtaista dataa, jota hyödynnämme asiakkaidemme eduksi.

 

”Arvostamme suuresti läheistä yhteistyötämme OIKIOn kanssa ja erityisesti sitä, miten he pyrkivät jatkuvasti hyödyntämään Googlen uusimpien tuotteiden, työkalujen ja ominaisuuksien mahdollisuuksia.”

Sami Nordberg, Google

 

Googlen täsmäkoulutukset ja tapahtumat

Tiimimme saa säännöllisesti kutsuja Googlen tapahtumiin ja koulutuksiin. Osallistuimme hiljattain kansainväliseen Google Marketing Live -tapahtumaan Dublinissa, jossa kuulimme ensimmäisenä uusista tuotelanseerauksista. Lisäksi osallistumme aika ajoin Googlen OIKIOlle järjestämiin koulutuksiin, mistä esimerkkinä hiljattain pidetty mainosteksti-workshop sekä tuotefeedien optimointikoulutus.

 

Uuden oppimisella takaamme arvon tuottamisen asiakkaillemme

Paid Search -tiimimme asiantuntijat testaavat, analysoivat ja arvioivat jatkuvasti eri mainosominaisuuksien potentiaalia varmistaen, että asiakkaille tarjoamamme konsultaatio vastaa hakumainonnan terävintä kärkeä sen jatkuvasta muutostilasta huolimatta.

Olemme ylpeitä siitä, että voimme tarjota asiantuntijoillemme erinomaiset mahdollisuudet oppimiseen niin yritystason toimien kuin Google-kumppanuuden kautta. Kaikki data, oppi ja inspiraatio valuvat lopulta kuitenkin asiakkaidemme eduksi, ja haluamme varmistaa arvon tuottamisen asiakkaillemme hakumainonnan alati muuttuvassa ( ja siksi niin kiehtovassa ) maailmassa.

Mirkka Mussalo

Head of Paid Search

Minulla on ollut ilo työskennellä digitaalisen myynnin ja markkinoinnin parissa jo 12 vuotta. Ala on todella kiehtova, koska se haastaa muuttumaan ja oppimaan uutta jatkuvasti! Luotsaan OIKIOlla Paid Search -palveluyksikköä sekä markkinoinnin inhouse-tiimiä. Olen myös OIKIOn tekoälytiimin jäsen.