Some-mainonta

Kasvata kysyntää ja tee kauppaa sosiaalisen median eri kanavissa

Toteutamme asiakkaidemme some-mainontaa monikanavaisesti. Avainasemassa ovat automaatioratkaisut, uuden testaaminen, parhaiden käytäntöjen omaksuminen ja vahva algoritmituntemus.

Syitä tehdä yhteistyötä some-mainonnan asiantuntijoidemme kanssa

Tehokkuus ennen kaikkea

Suunnittelemme ja rakennamme jatkuvasti uusia työkaluja, menetelmiä ja ratkaisuja some-mainontaan. Kehitämme tarkasti dokumentoituja prosesseja mainonnan eri työvaiheisiin, jotta voimme keskittyä enemmän liiketoimintasi kasvattamiseen eikä rutiinien pyörittämiseen. Uskomme vahvasti, että ihmisen ei pitäisi koskaan tehdä sitä, minkä robotit ja automaatio voisi yhtä hyvin hoitaa.

Smartly- ja LinkedIn-kumppanuus

Meillä on korkeimman tason LinkedIn-sertifikaatti ainoana Suomessa. Olemme kumppanoituneet Smartlyn kanssa, mikä tarkoittaa että asiakkaamme voivat halutessaan hyödyntää alustan automaatioita ja skaalautuvuutta.

Datan hyödyntäminen somen hyväksi

Asiantuntijatiimimme koostuu kokeneista some-mainonnan ammattilaisista, joilla on monipuolista kokemusta Suomesta ja maailmalta suurten mainostajien some-mainonnan kehittämisestä. Asiantuntijamme eivät pelkästään operoi mainontaa mainonnan ostotyökalujen kautta, vaan hyödyntävät myös asiakkaaan web-analytiikkatyökaluja saadakseen kanavista parhaat tehot irti.

Lähestymistapamme sosiaalisen median mainontaan

Tykkäämme automaatioista

Haluamme mahdollistaa tehokkaan ja dynaamisen mainonnan kaikille some-asiakkaillemme alasta riippumatta. Manuaalisen buustailun, bidioptimoinnin tai kuvanmuokkauksen sijaan uskomme mahdollisimman automatisoituun skaalattavuuteen. Luomme yhdessä asiakkaidemme kanssa kullekin parhaiten sopivan automaatiomallin miksaten niin kaikille sopivia parhaita käytäntöjä, kuin spesifisti räätälöityjä toteutuksia.

Analytiikkatyökaluista kaikki irti

Emme tyydy tavalliseen kampanjastatistiikkaan, vaan seuraamme niin web-analytiikan kuin some-analytiikan valossa tulostason kehitystä. Tämän vuoksi kuhunkin some-konsulttiimme on tarttunut niin analyytikon kuin konversio-optimoijan vikaa, sillä usein kehitysideamme eivät rajoitu pelkästään mainosten muokkaukseen, vaan suosituksemme sisältävät monesti aihioita niin laskeutumissivun, hinnoittelun kuin vaikkapa ostoputken optimointiin.

Jatkuva testaaminen

Some-mainonta on meille jatkuvaa testaamista. Meillä on siis aina käynnissä jonkintasoinen testi liittyen itse mainoksiin, budjetointiin, tavoiteasetantaan, laskeutumissivuihin jne. Lähdemme isommista linjoista liikkeelle, ja löytäessämme toimivia yhdistelmiä viemme testausta yhä hienojakoisemalle tasolle etsien sitä täydellisintä, tuloksekkainta kombinaatiota. Tämän jälkeen sekoitamme pakan uudelleen ja jatkamme kierrosta, sillä aina löytyy jotain testattavaa.

Some-mainonnan palvelut

Some-asiantuntijamme seuraavat herkeämättä toimialan muutoksia, jotta pystymme pitämään asiakkaamme askeleen edellä muita. Hallitsemme monipuolisesti useita eri sosiaalisen median mainoskanavia ja keskitymme niihin, jotka palvelevat parhaiten yrityksen liiketoimintatavoitteita.

Meta: Facebook-mainonta

Facebook on monipuolinen sosiaalisen median alusta, joka tarjoaa laajasti mainosmuotoja ja kohdentamismahdollisuuksia.

Facebook-mainoksia voi hyödyntää asiakaspolun kaikissa vaiheissa brändäävästä taktiseen mainontaan. Facebook-mainontaa voidaan hyödyntää sekä B2C- sekä B2B-markkinoinnissa.

Meta: Instagram-mainonta

Instagram on visuaalinen kanava, jossa korkealaatuiset sisällöt ovat avainasemassa.

Instagram-mainonta tarjoaa tehokkaan tavan tavoittaa nuorekasta ja visuaalisesti suuntautunutta yleisöä. Instagramissa etenkin lyhyet videot, kuten tarinat ja kelat ovat oiva tapa nostaa yrityksen bränditunnettuutta.

LinkedIn-mainonta

LinkedIn on erityisen tehokas B2B-markkinoinnissa, koska se tarjoaa mahdollisuuden tavoittaa päätöksentekijät ja ammattilaiset useilla toimialoilla.

LinkedIn-mainonnan vahvuudet ovat sen tarkat kohdentamismahdollisuudet: esimerkiksi yrityslistat, työnimikkeet, toimialat ja yrityksen koko.

 

Pinterest-mainonta

Pinterest on tulevaisuuden suunnitteluun keskittynyt sosiaalisen median alusta, joka tarjoaa mainostajille mahdollisuuden näkyä käyttäjien inspiraatiotauluilla.

Pinterest tavoittaa aikuisempaa yleisöä, jossa etenkin naiset ovat vahvasti edustettuina. Pinterestissä käyttäjät etsivät inspiraatiota ja ideoita.

TikTok-mainonta

TikTok on lyhyiden videoiden jakamiseen keskittynyt sosiaalisen median alusta. TikTok-mainonta on tehokasta erityisesti silloin, kun halutaan tavoittaa nuorekasta ja luovaa yleisöä.

TikTok-yleisö on laajenemassa kovaa vauhtia, ja 30-vuotiaat ovat nopeimmin kasvava yleisöjoukko. Tiesitkö, että TikTokissa vietetään aikaa jopa 90 minuuttia päivässä!

Snapchat-mainonta

Snapchat on suosittu sosiaalisen median alusta etenkin nuorten keskuudessa. Snapchat keskittyy erityisesti lyhyisiin videoihin.

Mainonnassa on hyvä ottaa huomioon mainoksien luovuus sekä interaktiivisuus. Snapchat avataan useita kertoja päivässä, mikä tarjoaa mainostajalle mahdollisuuden näkyä monipuolisesti käyttäjien ruuduilla.

Haluatko saada sosiaalisen median mainonnasta kaiken irti?

Tiimi

Emilia Salonen

Emilia Salonen

Senior Digital Marketing Specialist

Juhani Tapanainen

Juhani Tapanainen

Social Media Consultant

Miikka-Markus Leskinen

Miikka-Markus Leskinen

Senior Digital Marketing Specialist

Karin Westin

Karin Westin

Senior Digital Marketing Specialist

Taru Paavola

Taru Paavola

Lead Paid Social Consultant

Laura Aaltonen

Laura Aaltonen

Senior Digital Marketing Specialist

Ajankohtaista

Millainen on hyvä sosiaalisen median mainos?

Millainen on hyvä sosiaalisen median mainos?

Suomessa sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksen markkinoinnissa kasvoi + 2 % vuonna 2023 verrattuna vuoteen 2022, vaikka koko mediamainonnan määrä laski – 2,4 % (Kantar Media 2023). Maksetussa some-mainonnassa esimerkiksi budjetin hallinta,...

lue lisää