Blogi
Haluatko lukea oikiolaisten näkemyksistä?
Asiantuntijamme edustavat digimarkkinoinnin, tekoälyn, datan ja analytiikan huippuosaamista. He jakavat osaamistaan ja näkemyksiään ajankohtaisista aiheista blogissamme.
Vuosi 2024 – Uudistumisen vuosi, tekoäly muuttaa maailmaa 2025
Yrityksille ja asiakkaillemme vuosi 2024 on ollut täynnä muutoksia ja mahdollisuuksia, joissa tekoäly ja strateginen ketteryys ovat nousseet avainasemaan. Tekoäly tulee vuonna 2025 muuttamaan maailmaa radikaalisti, sillä se mahdollistaa uudenlaiset...
Tekoälyoptimointi eli GEO/AEO
Tekoälyoptimoinnin (GEO/AEO) tavoitteena on varmistaa sisällön näkyvyys ChatGPT:n, Copilotin ja muiden tekoälypalveluiden vastauksissa. Tämä korostaa sisällön luotettavuuden ja laadun merkitystä. Hakukoneoptimointiin on tullut uusi ulottuvuus:...
Kuinka parantaa tekoälyn kirjoittaman tekstin oikeellisuutta?
Tekoälyn vastausten laatu ja oikeellisuus on luultavasti yleisin syy, miksi monet yritykset näyttävät keltaista valoa generatiivisen tekoälyn ottamiseksi mukaan työprosesseihin. Jos lähes jokainen lause täytyy tarkastaa punakynä kädessä ja...
Terveisiä Brightonista!
Brighton SEO on hyvinkin ikoninen tapahtuma SEO alalla. Se alkoi 14 vuotta sitten, kun pieni ryhmä tapasi pari kertaa vuodessa Brightonissa Quadrant pubin yläpuolella. Siitä se on kasvanut todella suureksi monen päivän konferenssiksi, joka sisältää...
Sivustouudistus voi romuttaa näkyvyytesi Googlessa – 5 yleisintä sudenkuoppaa
Hakukoneoptimoinnilla on merkittävä rooli sivustouudistuksessa, sillä huonosti suunnitellun sivuston teknologian tai rakenteen korjaaminen jälkikäteen voi tulla todella kalliiksi. Oikeilla toimenpiteillä voimme varmistaa, että uuden sivuston...
Nyt uutta: OIKIOn oma tekoälytyökalu ratkaisee työn automatisoinnin haasteet
Mullistava työkalu työnteon tehostamiseen: OIKIOn kehittämä Flow AI OIKIO on kehittänyt uraauurtavan työkalun, joka mullistaa työnteon automatisoinnin. Flow AI on workflow-pohjainen generatiivinen tekoälytyökalu, joka jakaa monimutkaiset...
YouTube-mainonnan opas – Kasvata yrityksesi brändinäkyvyyttä ja myyntiä YouTuben alustalla
Yhä useammat kuluttajat ovat vähentäneet perinteisen TV:n katselua ja siirtyneet digitaalisten alustojen, kuten YouTuben, pariin. YouTubea käyttää globaalisti yli kaksi miljardia ihmistä päivittäin, ja Suomessa sen suosio on kasvanut vuosi...
OIKIOn AI-työryhmä: Tulevaisuuden visiointia ja tehokkuutta markkinointiin
OIKIOn tekoälytyöryhmä kokoontuu viikoittain AI-työkalujen ja tekoälykehityksen äärelle. Joona Pelttarin luotsaamaan työryhmän tavoitteena on kehittää OIKIOn asiakkaille ja konsulteille työtä helpottavia työkaluja ja toimintapoja, joiden avulla...
Kaikki (ja hieman enemmän) mitä sinun pitäisi tietää Googlen arvosteluista
Erityisesti Google-arvostelut ovat monelle yritykselle elinehto näkyvyyden kannalta. Googlen arvosteluiden määrä ja laatu vaikuttaa suuresti yrityksen sijoitukseen esimerkiksi Local Packissa ja myös asiakkaat tekevät ostopäätöksiä arvostelujen...
Oppeja digimainonnassa menestymiseen
Asiakastyytyväisyytemme on ennätyksellisen korkea (NPS 83). Tämän saavuttamiseksi olemme keskittyneet tuottamaan asiakkaillemme arvoa sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Tiimimme on analysoinut digimainonnan keskeisiä osa-alueita ja...
Kokonaisuus ratkaisee – Hakukoneoptimoinnin konsultti näkee metsän puilta
Priorisoi teknisen SEOn korjaustarpeet Ahrefsin Product Advisor, Technical SEO & Brand Ambassador Patrick Stox esitteli puheenvuorossaan yleisimmät sivuston ongelmakohdat teknisen SEOn näkökulmasta. Hän painotti kuinka tärkeää ongelmat on...
Mitä on hakukoneoptimointi (SEO)?
Tämä blogipostaus on ytimekäs hakukoneoptimoinnin opas, jossa tarkastellaan hakukoneoptimoinnin merkitystä ja hakukoneoptimoinnin perusteita. Sisällysluettelo Mitä on hakukoneoptimointi? Miksi hakukoneoptimointi (SEO) on tärkeää? Miten...
Verkkokaupan tuotefeedin optimointi Google-mainontaa varten – mitä, miksi ja miten?
Google Shopping Google Shopping -mainokset näkyvät Googlen hakutulossivulla tuotehakujen yhteydessä, mikä tarjoaa mainostajille erinomaisen tilaisuuden tavoittaa ostoaikeissa olevat asiakkaat. Google Shopping -mainontaa tehdään Google Adsin...
Hakumarkkina-analyysi: Miltä näyttää hyvinvointituotteiden markkinatilanne Googlen hakukoneessa kesällä 2024?
Tässä hakusanamainonnan analyysissa keskitymme hyvintointituotteiden markkinatilanteeseen pääkaupunkiseudun alueella. Googlen tarjoama avoin hakudata tarjoaa mahdollisuuden tutkia yleisimpiä mainostajia ja kilpailuasetelmaa mistä tahansa...
3+3 tapaa mainonnan suunnitteluun ja mittaamiseen
Kun keskustellaan digimainonnan mittaamisesta, huomio kiinnittyy usein erilaisiin järjestelmiin, pikseleiden asentamiseen, konversiotapahtumiin ja vastaaviin teknisiin yksityiskohtiin. Näiden taustalla on kuitenkin yksi keskeinen tavoite: datan...
Google Display -mainonnan opas – Mitä se on ja miten yrityksesi hyötyy siitä?
Mitä on Google Display -mainonta? Google Display -mainonnalla tarkoitetaan Google Display -verkostossa, Googlen hakutulossivujen ulkopuolella näkyviä kuva-, teksti- ja videomainoksia. Tunnistat Google Display -mainoksen helposti muun muassa...
Ennustava analytiikka – Miten OIKIO voi auttaa ennakoimaan tulevaa
Ennustava analytiikka - miten OIKIO voi auttaa ennakoimaan tulevaa Markkinoinnin analytiikan tietynlainen pyhä graalin malja on ennustaa tulevaisuuteen. Aivan ymmärrettävästi tietysti, sillä jos tiedät mitä tuleman pitää, voit suunnitella...
Kata kaikki markkinointisuppilon vaiheet Google Adsin avulla
Vaikka digitaalinen aikakausi on tuonut markkinointiin monipuolisia mahdollisuuksia, on sen perimmäinen ydin säilynyt ennallaan - haluamme kasvattaa kuluttajien tietoisuutta ja vaikuttaa harkintaan saaden aikaan tulosta. Tässä blogissa sukellamme...
Tilastolliset harhapäätelmät – vältä nämä 4 sudenkuoppaa
Täynnä dataa olevassa maailmassa uskomuksemme ja päätöksemme perustuvat yhä enemmän numeroiden ja tilastollisen analyysin pohjalle. Erityisesti näin markkinoinnin alalla, jossa tuijotamme päivät pitkät ruudulla olevia lukuja. Matka datasta...
Think STHLM 2024 -tapahtumassa korostettiin AI:n liiketoimintahyötyä ja uuden aikakauden alkua
Vierailimme Think STHLM 2024 -tapahtumassa, merkittävässä Googlen järjestämässä AI & Performance konferenssissa. Ruotsissa vietetyn päivän aikana nautimme inspiroivista esiintyjistä, opimme tekoälyn monipuolisista käyttömahdollisuuksista ja...
OIKIO saavutti jälleen Google Premier Partner -statuksen – mitä se oikeastaan tarkoittaa?
Googlen tarjoamat Partner -luokitukset auttavat mainostajia valitsemaan kumppanikseen luotettavan ja tunnustetun toimiston, jonka kanssa voi hyvillä mielin lähteä kehittämään Google-mainontaa kohti tavoitteita. Luokituksia on olemassa kahdenlaisia:...
Haluatko saada oikiolaisten blogipostaukset ja toimialan ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi kerran kuukaudessa?