Oppeja digimainonnassa menestymiseen

Lukuaika min

Vastaamme asiakkaidemme digitaalisen mainonnan kokonaisuudesta ja hallinnoimme sitä eri kanavissa. Tässä blogitekstissä jaamme parhaat oppimme siitä, kuinka olemme onnistuneet tuottamaan arvoa asiakkaillemme.

Asiakastyytyväisyytemme on ennätyksellisen korkea (NPS 83). Tämän saavuttamiseksi olemme keskittyneet tuottamaan asiakkaillemme arvoa sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Tiimimme on analysoinut digimainonnan keskeisiä osa-alueita ja löytänyt ratkaisevat tekijät menestykseen.

 

Strateginen taso

Digitaalisen markkinointistrategian kehittäminen on keskeinen osa mainonnassa onnistumista. Aloitamme yhteistyön määrittelemällä tavoitteet ja arvioimalla eri kanavien vahvuuksia niiden saavuttamiseen. Tarjoamme suositukset budjettitasoista ja seuraamme kanavien suoriutumista, mukauttaen budjettia tarpeen mukaan. Analyysit ja johtopäätökset ovat olennainen osa toimintaamme, ja niiden avulla mainonnan tulokset ovat selkeästi osoitettavissa.

Tavoitteet ja toimialatuntemus

Yhteistyömme alkaa tavoitteiden määrittelystä. Hyödynnämme eri kanavien vahvuuksia tavoitellessamme asiakasyrityksen kohderyhmää siellä, missä he viettävät aikaansa. Kerran luotu markkinointistrategia palvelee jonkun aikaa, mutta olennaista on mukautua kulloinkin vallitsevaan tilanteeseen. Jos jokin, niin muutokset markkinoilla ja kysynnässä ovat ravistelleet useita toimialoja viime aikoina. Toimialatuntemuksemme on laaja ja tuotamme hyödyllisiä analyyseja tarkoillakin rajauksilla. Tuotimme juuri analyysin hyvinvointituotteiden markkinatilanteesta Helsingissä.

Tehokas budjetointi ja kanavavalinnat

Tarjoamme suositukset budjettitasoista, jotka perustuvat kohderyhmän kokoon ja asetettuihin tavoitteisiin. Seuraamme kanavien suoriutumista ja niiden yhteisvaikutusta muiden kanavien kanssa. Yksi keskeisimmistä tehtävistä on varmistaa, että mediabudjetti käytetään tehokkaasti ja tavoitteita tukien. Täällä voit tutustua eri kanaviin tarkemmin.

Budjetin jakaminen tavoitteiden ja niitä tukevien mittareiden perusteella on tärkeää. Saat meiltä näkemyksen siitä, missä kanavissa ja mainospaikoilla kannattaa näkyä. Kanavakohtaisia painotuksia muutetaan keräämämme tiedon perusteella.

Mainonnan vaiheet ja sisällöt

Emme jätä yläfunnelin panostuksia erillisiksi kokonaisuuksiksi, vaan seuraamme myös sivustoliikenteen kehittymistä ja esimerkiksi brändihakujen määrän kasvua. Lue tarkemmin mitä analyytikkomme tekevät. Pidämme tärkeänä pehmeiden konversioiden, kuten opaslatausten ja uutiskirjetilausten, tuottamista matkalla kohti pääkonversioita. Saat meiltä näkemystä, suosituksia ja analyyseja. Tässä esimerkki somemainontaan liittyvistä suosituksista: Millainen on hyvä somemainos?

Menestymisen kannalta on tärkeä määrittää yhdessä suuntaviivat sille, mitä mainostetaan. Yhteistyön edetessä saat meiltä palautetta sisällöistä sekä vinkkejä niiden kehittämiseen. Tuomme parhaat kanavakohtaiset käytännöt mainontaan ja testaamme suunnitelmallisesti uusia mahdollisuuksia. Tunnistamme sisällöntuotannon automatisoitavissa olevat vaiheet ja tehostamme tekemistä tuloksista tinkimättä.

 

Operatiivinen taso

Operatiivisella tasolla keskitymme mainonnan parhaisiin käytäntöihin, tarjoamalla suosituksia mainosmuodoista ja käyttäen parhaimpia mainosjärjestelmiä. Tunnistamme kriittisimmät kehityskohdat mainostililtä ja kehitämme mainontaa yhdessä sovitun työmäärän puitteissa. Teemme parannuksia ja testejä varmistaaksemme mediabudjetin tehokkaan käytön. Lisäksi autamme jakamaan oppejamme organisaatiossasi.

Parhaat käytännöt ja prosessit

Mainonnan jakelussa tasapainoilemme viimeisimpien uutuuksien, parhaaksi havaittujen käytäntöjen ja testaamisen välillä. Tarjoamme suositukset käytettävistä mainosmuodoista ja ideat niiden toteuttamiseen. Tarjoamme kanavakohtaista näkemystä, josta esimerkkinä Googlen monet eri mainosmuodot tai näkemyksemme tämän päivän ohjelmallisesta mainonnasta. Keräämme aktiivisesti oppeja parhaiten toimivista mainonnan keinoista, kehitämme jatkuvasti omia prosessejamme ja automatisoimme manuaalista työtä.

Käymme mainostilin rakenteen tarkasti läpi oman prosessimme kautta ja tunnistamme kriittisimmät kehityskohdat. Arvioinnin perusteella muokkaamme olemassa olevaa tiliä tai rakennamme kokonaan uuden. Tilin toimivuutta kehitetään tarpeiden muuttuessa, jotta se palvelee tarkoitustaan parhaalla mahdollisella tavalla.

Mainostilien operointi ja optimointi

Ylläpidämme mainostiliä aktiivisesti ja teemme parannuksia ja testejä optimoidaksemme tuloksia. Meille on tärkeää varmistaa, että mediabudjetti käytetään tehokkaasti ja mainonta toimii parhaalla mahdollisella tavalla. Pidämme sinut ajan tasalla mainosjärjestelmien muutoksista ja alati vaihtuvista vaatimuksista.

Saat käyttöösi markkinoiden parhaat työkalut, mutta erityisen ylpeitä olemme OIKIOn omista työkaluista. Tällä hetkellä oma teknologiakehityksemme liittyy vahvasti AI-liitännäisiin mahdollisuuksiin. Tutustutamme sinut mainostilien auditointeihin ja kehittämiimme työkaluihin sekä prosesseihin. Saat meidän osaamisemme lisäksi myös mainosjärjestelmien sekä suomalaisten laatumedioiden tuen käyttöösi. Teemme kumppaneidemme kanssa tiivistä yhteistyötä, sillä koemme siitä olevan molemminpuolista hyötyä.

Oppien jakaminen

Opit samalla, kun teet yhteistyötä kanssamme. Teemme mainonnan suositukset niin, että ne esitetään perustellusti, jotta syyt valintojen takana ovat selvät. Autamme sinua perustelemaan ja jakamaan oppimiasi asioita organisaation sisällä. Toimimme myös inhouse tiimien tukena. Asiakkuuksiin liittyvän työn lisäksi työajastamme on varattu merkittävä määrä aikaa oppimiselle ja kouluttautumiselle. Tällä varmistamme viimeisimpien oppien olevan käytössäsi.

 

Yhteenveto

Olemme onnistuneet tuottamaan asiakkaillemme arvoa kahdella tärkeällä tasolla: strategisella ja operatiivisella. Ne kattavat digitaalisen mainonnan kehittämisen, mediabudjetin suunnittelun ja hallinnan, sekä mainonnan jatkuvan optimoinnin. Hyödynnämme mainosjärjestelmien parhaita käytäntöjä, käytämme edistyneitä työkaluja ja tarjoamme suosituksia tulosten parantamiseksi.

Keskittymällä asiakasyritystemme tavoitteisiin ja kohderyhmien tavoittamiseen varmistamme, että markkinointipanostukset ovat tehokkaita ja tuottavat mitattavissa olevaa arvoa. Lisäksi tarjoamme ajatuksia ja vinkkejä mainonnan kehittämiseen, sekä automatisoimme prosesseja, jotta asiakkaamme voivat keskittyä ydintoimintoihinsa.

Jos sinulla heräsi ajatuksia blogitekstiä lukiessasi tai haluat kysyä jostain aiheesta tarkemmin, ota rohkeasti yhteyttä. Autamme mielellämme!



Mikko Hirvonen

Head of Paid Social & Programmatic

Jos markkinointi kaipaa näkemystä ja uusia ajatuksia, niin löysit oikean tekijän. Tuon seitsemän vuoden digimarkkinointiosaamiseni ja opit palvelualueen vetäjänä yrityksesi markkinointitiimin käyttöön. Koulutukseni myynnistä ja johtamisesta liittävät tekemäni mainonnan osaksi isompaa kuvaa. Arvostan tiimityötä ja uskon parhaiden tulosten syntyvän sitä kautta.