Paranna konversio-optimoinnilla koko markkinoinnin tuloksellisuutta

Konversio-optimoinnin kokonaiskuva Pohjimmiltaan konversio-optimoinnin lopullisena tarkoituksena on lisätä verkkosivustolla tapahtuvia konversiotapahtumia. Konversiot voivat olla esimerkiksi tuotteen ostaminen verkkokaupasta tai uutiskirjeen tilaus blogista. Sivustolle on saatettu asettaa myös mikrokonversioita, joilla mitataan käyttäjän matkaa kohti pääkonversioita. Mikrokonversioita saattavat olla vaikkapa tuotteen lisäys ostoskoriin tai ”Lue myös tämä artikkeli” -painikkeen klikkaus. Konversio-optimointi liitetään usein isoihin sivustoihin tai verkkokauppoihin. … Continued

Sivuston sisäisen haun optimointi – Mitä, miksi ja miten?

Sisäisen haun kehittämisen tärkeys Sivuston sisäinen haku (internal search, site search, onsite search…) löytyy suurimmalta osalta verkkosivuista, mutta harvemmin, jos ollenkaan, puhutaan sen kehittämisen tärkeydestä. On tutkittu, että sivustohaun käyttäjät konvertoituvat muita käyttäjiä selkeästi useammin, viettävät enemmän aikaa sivustolla ja palaavat suuremmalla todennäköisyydellä sivustolle. Voidaan kuitenkin argumentoida, että kyseessä on eräänlainen ”muna vai kana” -ongelma: … Continued

Optimoi laskeutumissivusi hyppäämällä kävijän saappaisiin

Verkkosivukehityksessä sekä markkinoinnin parissa konversio-optimointi nousi kartalle eräänlaisena kuumana perunana, mutta se tuntui irralliselta muussa tutussa tekemisessä eikä ollut varmuutta mitä kaikkea siihen kuuluu. Terminä konversio-optimointi kuulostaa suurelta projektilta tai tutkimukselta, joka tulisi isolla kädellä toteuttaa ajatuksen ja rahan kanssa. Kuitenkin yksinkertaisimmillaan konversio-optimointi on käytettävyyden parantelua, jota kuka vain pystyy omalle sivustolle tai laskeutumissivulle tekemään. … Continued

22 käytettävyyslakia verkkosivuston konversiokyvyn parantamiseen

Suunnitellessa verkkosivuja syyllistytään helposti yleiseen virheeseen ja oletetaan käyttäjän puolesta heidän tarpeensa ja käyttäytymisensä. Mutta mitä tehdään silloin, kun käyttäjät kollektiivisesti rikkovat suunniteltua käyttäytymistä tekemällä asiat toisella tavalla kuin oli tarkoitus? Kaiken tarvittavan sisältävä täydellisen nopea sivu ei tuo konversioita, jos unohtaa inhimillisen puolen. Käyttöliittymäsuunnitteluun on luotu ”lakeja” ja periaatteita, joiden avulla pystymme estämään isoimpia … Continued

Teetkö A/B-testauksen avulla oikeita vai vääriä päätöksiä?

Teettekö teijän yrityksessä konversio-optimointia? Joo, kyl me ollaan tehty pari A/B-testiä ja saatii niist hyviä tuloksia. Niitä pitäis tehä vaa enemmän… Onko tutun kuuloinen kysymys-vastaus? Konversio-optimointi mielletään hyvin usein A/B-testaukseksi, vaikka tosiasiassa se on hyvin paljon muutakin kuin A/B-testien ajamista. Ymmärrän kyllä hyvin, miksi A/B-testaus on niin suosittua. Siinä on psykologisesti hyvin samoja elementtejä kuin … Continued

Mitä verkkosivustosi toteuttaja voi oppia Led Zeppeliniltä?

Miksi Led Zeppelinin Immigrant Song kuulostaa vielä vuonna 2017 yhtä hyvältä kuin se kuulosti vuonna 1970? Miksi Motörheadin Ace of Spades vetää kuulijaltaan jalat alta vielä Lemmy Kilmisterin menehtymisen jälkeen? Vastaus on yksinkertainen.* Molemmat edellä mainituista keskittyivät siihen mikä ei koskaan muutu: hyvä ja autenttinen soundi sekä yhteen hioutunut groove. Molempien rumpaleiden bassorumpu jytisee nykyisistä … Continued