Programmatic Consultant

Etsimme ohjelmallisen ostamisen konsultteja kovaa kasvua jatkavaan asiantuntijatoimistoomme Helsinkiin. Kun sinua motivoi asiakasvastuu, uuden oppiminen ja asiakastyön tulokset, olet juuri oikeassa paikassa.

Millaista Programmatic Consultantin työ on OIKIOlla?

Työssäsi pääset suunnittelemaan, operoimaan ja kehittämään asiakkaidemme ohjelmallisesti ostettua display-mainontaa. Operoinnin lisäksi pääset rakentamaan asiakkaillemme ohjelmallisen ostamisen kyvykkyyksiä asiakkaidemme etua priorisoiden.

Autat asiakkaitamme ja muita oikiolaisia tekemään tuloksellisempaa display-mainontaa. Ratkot asiakkaidemme ongelmia, opetat asiakkaitamme  ja kasvatat asiakkaidemme ymmärrystä ohjelmallisen ostamisen lainalaisuuksista ja mahdollisuuksista.

Halutessasi voit myös ohjelmallisen display-mainonnan ohella syventyä Facebook-mainontaan.

Ohjelmallisen ostamisen konsultin arkeen kuuluu web-analytiikka, sillä meidän tehtävä on kehittää asiakkaidemme päätöksentekoa dataohjautuvaan suuntaan. Web-analytiikan osaamistasi tuetaan joka toinen viikko järjestettävällä analytiikkakerholla, jossa alan kokeneimmat web-analyytikot sparraavat sinua ja auttavat sinua kasvattamaan web-analytiikan osaamistasi.

Teemme töitä toimistollamme Helsingin keskustassa, asiakkaidemme tiloissa ja etänä kotitoimistoilta. Ohjelmallisen ostamisen konsulttina saat halutessasi myös kantaa projekti- ja asiakasvastuuta. Suuri osa työstäsi on kuitenkin viestintää ja pääset päivittäin työskentelemään yhdessä asiakkaidemme kanssa.

Työskentelemme kunnianhimoisten yritysten kanssa

Mitä odotamme Programmatic Consultantilta?

Programmatic Consultant on ohjelmallisen ostamisen asiantuntija, joka pystyy itsenäisesti suunnittelemaan, operoimaan ja kehittämään asiakkaidemme ohjelmallisesti ostettua display-mainontaa.

Odotamme ennen kaikkea:

  1. Vähintään 1-2 vuoden kokemusta samantyyppisistä tehtävistä.
  2. Hallitset yleisimmät mainonnan hallintajärjestelmät (Adform ja/tai DoubleClick).
  3. Kykyä esiintyä ja kertoa omista näkemyksistä asiakkaille.
  4. Ymmärrystä web-analytiikasta ja Google Analyticsin hallintaa tai vähintään halua ottaa nopeasti web-analytiikka haltuun.
  5. Halukkuutta perustella suosituksiasi tai päätöksiäsi datan perusteella.
  6. Ymmärrystä muista digitaalisen markkinoinnin kanavista ja miten ne vaikuttavat työhösi ohjelmallisen ostamisen parissa.
  7. Itseohjautuvuutta, proaktiivisuutta ja halua kantaa vastuuta.
  8. Jatkuvaa uuden oppimista ja sen jakamista muille tiimiläisille.
  9. Halua kehittää OIKIOn ohjelmallisen ostamisen toimintatapoja.

Eduksi katsomme seuraavia asioita:

  1. Kielitaitoa, erityisesti ruotsi (suomi ja englanti välttämättömiä)
  2. Myyntihenkisyys ja halua osallistua myyntihankkeisiin asiantuntijana.
  3. Kokemusta Facebook-mainonnasta.
  4. Opintoja viestinnästä, kaupalliselta puolelta, tietojenkäsittelystä, tilastotieteestä tai matematiikasta.

Tarjoamme sinulle

Tilaisuuden vaikuttaa työympäristöösi

Työ on iso osa meidän jokaisen elämää. Tästä syystä me haluamme luoda OIKIOsta työpaikan, josta emme halua lähteä. Myös sinä voit aidosti vaikuttaa meillä oman työpaikkasi viihtyvyyteen.

Kilpailukykyistä paremman palkan ja edut

Palkkasi pohjautuu osaamiseen, tiedonjakokykyyn ja asiakastyön laatuun. Monien tiimiläisten mielestä eduista parhain on pelihuone (sis. pingispöytä, darts-taulu, fussball-pöytä, PS4, pöytälätkä…).

Työympäristö

Intohimoiset ja hauskat työkaverit

Innokkuus ja hauskuus ovat asiakkaidemme palaute tiimiläisistämme. Kehitämme osaamistamme isolla draivilla ja väleihin saa ja pitää heittää joskus tyhmiä vitsejä.

Tulevia tiimiläisiäsi

Jo rekryprosessista lähtien meininki on ollut ihan huippua täällä OIKIOlla. Minua itseäni kiinnostaa esimerkiksi web-analytiikan ja konversio-optimoinnin osaamisen syventäminen ja se onkin ollut hienoa, että täällä on alan parhaimpia asiantuntijoita, jotka opettavat ja jeesaavat asiassa kuin asiassa. Töitä tehdään suurella sydämellä unohtamatta hauskanpitoa, joka saattaa koostua vaikkapa lautapeli-illoista tai chilien maistelusta.

Selja Selenius, Lead Programmatic Consultant

Tulin OIKIOlle mm. koska halusin oppia mainonnan toimivuudesta kokonaisvaltaisemmin. Parasta on poikkitieteellisyys eli mahdollisuus syventyä ja oppia lisää itseä kiinnostavista osa-alueista ilman, että on täysin sidottu omaan tonttiin. Huippua on myös tehokkuuden tavoittelu eli se, että kaikista työtehoa ja sen mielekkyyttä haittaavista tekijöistä pyritään tietoisesti eroon.

Krista Särkkä, Programmatic Consultant

OIKIOlla hienoin asia on, että jokainen homma tehdään aina vähän paremmin kun kukaan osaisi odottaa. Jokaisesta asiasta löytyy omat timantinkovat asiantuntijansa ja aina tarvittaessa saa apua.

Jyri Vuorinen, Senior Web Analyst

Kun haet meille töihin…

Käyt läpi kolme kierrosta:
1 Ensimmäisellä haastattelukierroksella tutustumme molemmin puolin ja varmistamme, että meillä on oikeat edellytykset jatkaa rekrytointiprosessia. Jos rekrytointikeskusteluja jatketaan ensimmäiseltä kierrokselta, niin saat tehtäväksesi ennakkotehtävät. Ennakkotehtävät vastaavat oikeita asiakkailta tulevia toimeksiantoja.
2 Toisella haastattelukierroksella käymme yhdessä läpi ennakkotehtävät. Ennakkotehtävillä kartoitamme tyypillisesti lähtötasoa, substanssiosaamista, kykyä ymmärtää syy- ja seuraussuhteita ja hahmottaa suuria kokonaisuuksia sekä erityisesti soveltuvuutta tuleviin työtehtäviin.
3 Kolmannella kierroksella tapaat tulevan tiimisi esimerkiksi lounaalla tai after work -hengessä. Pääset tapaamaan mahdollisia uusia työkavereitasi ja juttelemaan tiimiläisten kanssa mitä oikea arjen tekeminen tarkoittaa OIKIOlla. Tarkotuksena on nähdä miten sovit kulttuuriimme ja osaksi tiimiä. Lopullisen rekrytointipäätöksen meillä tekevät mahdolliset uudet työkaverisi tiimistäsi.