Web-analyytikko
Tee töitä ja kehity Suomen intohimoisimpien web-analyytikkojen ja haastavimpien asiakkuuksien parissa. Meillä web-analytiikka on kaiken tekemisen keskiössä, joten pääset erityisesti tekemään tiimityötä muiden asiantuntijoidemme kanssa.
Tarjoamme sinulle

Tilaisuuden vaikuttaa työympäristöösi
Työ on iso osa meidän jokaisen elämää. Tästä syystä me haluamme luoda OIKIOsta työpaikan, josta emme halua lähteä. Myös sinä voit aidosti vaikuttaa meillä oman työpaikkasi viihtyvyyteen.

Nopean kehityspolun alan parhaimpien osaajien joukkoon
Uskomme erikoistumiseen ja syväosaamiseen. Kannustamme kaikkia asiantuntijoitamme jatkuvaan opiskeluun ja tuemme oppimista viikoittaisilla esityksillä, kerhoilla, sparraussessioilla ja henkilökohtaisilla koulutusbudjeteilla.

Intohimoiset ja hauskat työkaverit
Innokkuus ja hauskuus ovat asiakkaidemme palaute tiimiläisistämme. Kehitämme osaamistamme isolla draivilla ja väleihin saa ja pitää heittää joskus tyhmiä vitsejä.
Tulevia tiimiläisiäsi

OIKIOssa parasta on työkaverit. Meillä on täällä paljon tolkun ihmisiä ja myös propellipäitä. Tän porukan kanssa ollaan yhdessä rakennettu loistava työpaikka, johon on mukava tulla joka aamu (paitsi viikonloppusin ja etäpäivinä ja jos on lomalla tai kipeenä).

OIKIOlla hienoin asia on, että jokainen homma tehdään aina vähän paremmin kun kukaan osaisi odottaa. Jokaisesta asiasta löytyy omat timantinkovat asiantuntijansa ja aina tarvittaessa saa apua.
Hae tiimiin tästä
Uusi pop-up ikkuna aukeaa, kun klikkaat nappia.
Mahdollisuutesi työskennellä alan johtavien brändien kanssa
Millaista Web Analystin työ on OIKIOlla?
Web-analyytikon (Web Analyst) työ meillä on muiden auttamista ja saamme omat digitaalisen mainonnan ja SEO-asiantuntijamme näyttämään hyvältä.
Teemme teknisiä seurannan asennuksia, luomme oivaltavia markkinoinnin ja myynnin dashboardeja ja autamme asiakkaitamme tekemään dataperustaisia päätöksiä online-markkinoinnin ja -myynnin kehittämiseksi ja tulosten parantamiseksi.
Paikkansa ansaitsevan web-analyytikon työhön kuuluu mm. online-asiakastutkimuksia, konversiota parantavien hypoteesien kehittämistä, Google / Adobe Analytics -datan analysointia, teknisiä implementointeja seurantojen asettamiseksi, digitaalisen markkinoinnin kokonaisuuden hallintaa ja konkreettisten toimenpiteiden tekemistä suoraan verkkosivustoille.
Odotamme Web Analystiltä
Web-analyytikon työ sopii parhaiten analyyttisille moniosaajille, jotka nauttivat asiakkaiden ja muiden OIKIOn tiimien kanssa työskentelystä.
Odotamme web-analyytikolta ennen kaikkea:
- Vähintään 2-3 vuoden kokemusta samantyyppisistä tehtävistä
- Kokemusta keskeisimmistä web-analytiikkatyökaluista (mm. Google Tag Manager, Universal Analytics ja/tai Adobe Analytics, Google Analytics 4, Google Data Studio) ja niiden implementointiprojekteista
- Ymmärrät merkkauskieliä ja koodia kuten HTML, CSS, JavaScript, jQuery ja haluat monipuolisesti kehittää teknistä osaamistasi
- Kriittistä silmää datan laadulle ja verkkosivustojen kehitykselle
- Itsenäistä, oma-aloitteista sekä huolellista työotetta
- Kykyä esittää omia näkemyksiä ja argumentoida vakuuttavasti yritysjohdolle
- Halua kantaa projekti- ja asiakkuusvastuuta
- Ymmärrystä liiketoiminnan numeroista ylätasolla (liikevaihto, tulos, myyntikate, kate, ROI, jne.)
- Proaktiivisuutta niin asiakkaiden kuin OIKIOn tiimien ja tiimiläisten suhteen.
- Ymmärrystä useasta digitaalisen markkinoinnin kanavasta.
- Jatkuvaa uuden oppimista ja sen jakamista muille tiimiläisille.
- Halua kehittää OIKIOn toimintatapoja CRO:n ja web-analytiikan suhteen.
Eduksi katsomme seuraavia asioita:
- Kokemusta evästetyökalujen asennuksesta (CookieBot, CookieInformation, jne.)
- Taustaa koodaamisesta
- Kokemusta graafisesta työstä
- Opintoja tietojenkäsittelystä, tilastotieteestä, matematiikasta tai kaupalliselta puolelta
- SQL-osaaminen
- Python tai R-osaaminen
- Kokemusta muista web-analytiikan työkaluista kuten: BigQuery, Adobe Target, Hotjar, Visual Website Optimizer, Optimizely, Google Optimize, HubSpot
- Kokemus dashboard-työkaluista (mm. Klipfolio, Power BI, Qlikview, Tableau, Geckoboard)
- Kielitaito, erityisesti ruotsi (hyvä englannin suullinen ja kirjallinen osaaminen välttämätön)
- Kokemusta projektinhallinnasta ja myyntityöstä.
- Näkemystä digitaalisen markkinoinnin ja myynnin kehittymisestä yleisesti.