Blogi

Haluatko lukea oikiolaisten näkemyksistä?
Asiantuntijamme edustavat digimarkkinoinnin, tekoälyn, datan ja analytiikan huippuosaamista. He jakavat osaamistaan ja näkemyksiään ajankohtaisista aiheista blogissamme.

Neljä asiaa mitä Black Friday opetti Googlen hakutuloksista
Tähän vaikuttaa massiivisten hakumäärien (noin 450 000 hakua vuonna 2017 marraskuussa) lisäksi suuret mediainvestoinnit, eri kanavien yhteenpelaaminen ja normaalia korkeammat konversioasteet etenkin verkkokaupoissa. Kaikesta tästä datasta saa usein...

fbclid – uhka vai mahdollisuus? Asiaa muuttuneen Facebook-seurannan vaikutuksista
Tähän asti Facebook-pikseli on pärjäillyt 3. osapuolen evästeiden varassa, mikä on ollut ongelmallista erityisesti selainten kanssa, jotka eivät hyväksy 3. osapuolen evästeiden käyttöä. Päivityksen yhteydessä pikseli alkaa hyödyntämään 3. osapuolen...

Kämp Collection Hotels kilpailutti OIKIOn digitaalisen myynnin ja markkinoinnin kumppaniksi
Kämp Collections Hotels valitsi kilpailutuksen kautta OIKIO Digital Performance Agencyn digitaalisen myynnin ja markkinoinnin yhteistyökumppaniksi. Suomalaisen hotellikonsernin Kämp Collections Hotelsin ja OIKIOn välinen yhteistyö laajeni...

Hakustrategia – SEM rakentaa, paikkaa ja puolustaa
Unohdetaan nyt hetkeksi Google Adsin bidit ja budjetit sekä snippetit sun muut. Keskitytään sen sijaan tarkastelemaan hakusanamainontaa kokonaisuutena - kiehtovana strategisena kanavana - jonka kautta on mahdollista toteuttaa monipuolisesti...

Lähestymistapamme ohjelmalliseen display-mainontaan
Käynnistimme 1,5 vuotta sitten ohjelmallisen display-mainonnan tarjoomamme, jossa olemme päässeet hyvään vauhtiin. Viimeisten kuukausien aikana olemme onnistuneet houkuttelemaan maan kokeneimpia ohjelmallisen tekijöitä tiimiimme samalla kun olemme...

OIKIOn SEO Labs testaa: Seuraako Google JavaScript-pohjaisia linkkejä?
Yhä useampi sivusto käyttää käyttöliittymän luomisessa JavaScriptiä tai jotain modernia JavaScript-kirjastoa kuten React, Vue tai Angular. Kaikki nämä teknologiat ovat hienoja ja SEO-tekijänä rohkaisen devaajia aina käyttämään työhön kaikkein...

Vuosikatsaus: Poikkeuksellisen tyytyväisiä asiakkuuksia ja 150% kasvu huippukannattavasti
Käynnistimme 1,5 vuotta sitten ohjelmallisen display-mainonnan tarjoomamme, jossa olemme päässeet hyvään vauhtiin. Viimeisten kuukausien aikana olemme onnistuneet houkuttelemaan maan kokeneimpia ohjelmallisen tekijöitä tiimiimme samalla kun...

Selja Selenius vahvistamaan OIKIOn ohjelmallisen mainonnan osaamista
Selja Selenius siirtyi Ainoa Resolutionista OIKIOn mainonnan tiimiin kesäkuusta alkaen kehittämään OIKIOn ohjelmallisen mainonnan tarjoamaa. Selja Selenius aloitti kesäkuussa Lead Programmatic Consultant -roolissa OIKIO Digital Perfomance Agency...

Suomalainen Kirjakauppa valitsi OIKIOn digitaalisen myynnin ja markkinoinnin kumppaniksi
Suomalainen Kirjakauppa on valinnut kilpailutuksen kautta OIKIO Digital Performance Agencyn digitaalisen myynnin ja markkinoinnin yhteistyökumppaniksi. Suomen suurin valtakunnallinen kirjakauppaketju Suomalainen Kirjakauppa aloitti kesäkuusta...

SEOn A/B-testaus: avain menestyvään hakukoneoptimointiin tulevaisuudessa
Jos kirjaudut melkein minkä tahansa yrityksen web-analytiikkatilille ja katsot mistä lähteistä sivusto saa suurimman osan kävijöistään, löydät yleensä aina orgaanisen hakuliikenteen joko suurimpana tai toiseksi suurimpana lähteenä. Ja mikäs sen...

GDPR – Mitä se käytännössä tarkoittaa verkkosivuston ylläpitäjän kannalta?
Koko verkkomarkkinointiala kuplii edessä olevan GDPR (General Data Protection Regulation) säädöksen vuoksi, eikä ihme. Tähän päivään asti on ollut hyvin epäselvää, miten GDPR koskettaa juuri minun liiketoimintaani ja miten voin toimia. Nyt pääosa...

Mikki Inkeroinen mukaan OIKIOn hallitukseen – Haviteltu dream team nyt kasassa!
OIKIO Digital Performance Agency Oy valitsi hallituksensa uudeksi jäseneksi Kamuxin CDO:n Mikki Inkeroisen. Kamuxin CDO:na ja Marimekon hallituksen jäsenenä työskentelevä Mikki Inkeroinen valittiin torstaina 19.4. OIKIO Digital Performance Agency...

Hakusanamainontaa vai hakusana-ammuntaa?
Lukuisten AdWords-tilien auditointien myötä olen huomannut, että moni mainostaja ei välttämättä ole tietoinen kuinka usealla hakutermillä yksi ainut avainsana voi näkyä. Tämän blogikirjoituksen tarkoitus on kertoa sinulle, miten sinä varmistat,...

Kokeneet yritysjohtajat Jarkko Kyttänen ja Timo Vuorinen vahvistamaan Vuoden Toimistoksi valitun OIKIOn hallitusta
OP Ryhmän asumisen palveluiden johtaja Jarkko Kyttänen ja Sampo-konsernin johtoryhmän entinen jäsen Timo Vuorinen liittyvät OIKIOn hallitukseen tukemaan toimialaa muuttavan yhtiön nopeaa kasvua. OIKIO Digital Performance Agency Oy on nimittänyt...

OIKIOsta Vuoden Toimisto 2018 -tutkimuksen voittaja
Asiakkaat ovat valinneet meidät teknologia- ja markkinointiviestintätoimistoista Vuoden toimisto 2018 -tutkimuksen voittajaksi. Saimme kategoriamme parhaat arvosanat liiketoimintaedun tuottamisessa ja asiakkaiden suositteluhalukkuudessa. Vuoden...

Miten erotat aktiiviset käyttäjät passiivisista?
Analyytikoilla ja markkointivastaavilla on jo pitkään ollut sama ongelma Google Analyticsin perusraporttien kanssa - miten voimme mitata jonkin tietyn sisällön kiinnostavuutta tai käyttäjien sitoutumista sivuston sisältöön? Miten pääsemme...

Sivuston rakenne ja hierarkia – Miten ne vaikuttavat SEOon?
Sivustorakenne ja hakukoneoptimointi Sivuston rakenteella, URL-hierarkioilla ja sisäisillä linkeillä on oikein tehtyinä huimia vaikutuksia niin käyttökokemukseen kuin hakukonenäkyvyyteen. Kuitenkin, kuten kaikkia isompia muutoksia tehdessä,...

Asiakkaat ovat puhuneet Vuoden Toimisto -tutkimuksessa – OIKIO tehnyt läpimurron suomalaisessa toimistokentässä
OIKIO perustettiin keväällä 2016 kokeneen tekijäporukan kesken haastamaan perinteisten toimistojen toimintamalleja ja uudistamaan tapaa tehdä dataohjautuvaa tuloksellista digimarkkinointia. Menestyäkseen tämän päivän kilpailussa markkinoijien on...

Teemu Relander johtamaan OIKIOn hallitusta – Tavoitteena palkata yli 50 asiantuntijaa 3 vuodessa
OIKIO Digital Performance Agency Oy valitsi hallituksensa uudeksi puheenjohtajaksi If Vahinkovakuutuksen markkinointiteknologioista vastaavan johtajan Teemu Relanderin. If Vahinkovakuutuksen Head of Marketing Technology Teemu Relander valittiin...

TUTKIMUS: Näin klikit jakautuvat Googlen orgaanisissa hakutuloksissa Suomessa
Olet ehkä joskus nähnyt tutkimuksia siitä, miten klikit jakautuvat Googlen orgaanisista hakutuloksista. Usein tutkimustulokset näyttävät aikalailla tältä (lähde): Käytännössä graafi kuvastaa sitä tilannetta, että jos sijoitut Googlessa...

Näin hakunörtit vastaavat ihmisten muuttuvaan online-käyttäytymiseen
Myönnän sen: olen hakunörtti. Ja yksi asia, joka tekee hakunörtin iloiseksi on muiden hakunörttien kanssa keskustelu ja kokemusten vaihto. Saan mahdollisuuksia vaihtaa näkemyksiä kovan luokan tekijöiden kanssa päivittäin OIKIOlla, mutta välillä on...
Haluatko saada oikiolaisten blogipostaukset ja toimialan ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi kerran kuukaudessa?