Blogi

Haluatko lukea oikiolaisten näkemyksistä?
Asiantuntijamme edustavat digimarkkinoinnin, tekoälyn, datan ja analytiikan huippuosaamista. He jakavat osaamistaan ja näkemyksiään ajankohtaisista aiheista blogissamme.

8 syytä tehdä ohjelmallista mainontaa vuonna 2024
Vuosi 2024 tulee vaatimaan markkinoijilta paljon uusia ideoita ja ohjelmallinen mainonta nousee yhä keskeisempään rooliin markkinoinnin strategioissa. Digitaalisen mainonnan konsulttina haluan jakaa näkemyksiäni siitä, miksi ohjelmallinen mainonta...

Tekoäly tutuksi – Promptaustekniikat
Tämä artikkeli on kolmas osa blogisarjassa “Tekoäly tutuksi". Kaikki osat löydät alta. Generatiivinen tekoäly käyttöön Promptauksen perusteet Promptaustekniikat Generatiivisen tekoälyn soveltaminen omiin töihin Tekoälyagentit Jos promptaus on...

Hanna Länsivuori OIKIOn toimitusjohtajaksi
Digimarkkinoinnin asiantuntijatoimisto OIKIO on nimittänyt uudeksi toimitusjohtajakseen MBA Hanna Länsivuoren. Hanna siirtyy OIKIOlle Stockmannin myyntijohtajan tehtävästä. Hannan johdolla yhtiö uudistaa strategiaansa ja tavoittelee kannattavaa...

Sponsor Capital tukemaan Fonecta-konsernin kasvua
Suomalainen pääomasijoittaja Sponsor Capital ostaa kaikki Fonecta-konsernin yhtiöt Triton Partnersilta yhdessä yhtiön johdon kanssa. Kaupassa Fonecta-konserniin kuuluvat digimarkkinointi-, taksi- ja tietopalveluita tarjoavat yhtiöt Fonecta Oy,...

Google SGE – Mikä se on ja mitä siitä on syytä tietää?
Toukokuussa 2023 järjestetyssä Google Marketing Livessa julkaistiin tieto, että hakutulossivu tulee uudistumaan merkittävällä tavalla. Hakutuloksia tullaan täydentämään Googlen tekoälyn tuottamilla sisällöillä ja vastauksilla, jolloin koko...

Hakumainonnan huippuosaamisen ytimessä ovat jatkuva oppiminen, tiivis Google-yhteistyö ja sparrailukulttuuri
Me hakumainonnan tekijät olemme aina tienneet, että muutos on alallamme ainoa pysyvä asia. Nykyään muutoksen vauhti on kiihtynyt entisestään, ja vuosi 2024 näyttää tuovan mukanaan paljon ennennäkemättömiä uutuuksia generatiivisen AI:n tullessa...

Mitä web-analyytikot tekevät käytännössä? Nyt ja 5 vuotta sitten
Edellisessä kirjoituksessani kerroin Mistä analyytikot puhuvat ja mistä eivät? Tällä kertaa jatketaan analytiikka-aiheella, mutta keskitytään siihen mitä analyytikot käytännössä tekevät. Käytännön arki on muuttunut merkittävästi ja tulee mitä...

Tekoäly tutuksi – Promptauksen perusteet
Tämä artikkeli on toinen osa blogisarjassa “Tekoäly tutuksi”. Kaikki osat löydät alta. Generatiivinen tekoäly käyttöön Promptauksen perusteet Promptaustekniikat Generatiivisen tekoälyn soveltaminen omiin töihin Tekoälyagentit Jos haluat pohjatietoa...

Metan Advantage+ Shopping Campaign – Dataohjattua mainontaa verkkokaupoille
Verkkokauppoja on ollut olemassa jo kauan ennen Facebookia, joka perustettiin vuonna 2004. Kuitenkin vasta yli kymmenen vuotta Facebookin perustamisen jälkeen, mainostajien oli mahdollista mainostaa tuotteitaan dynaamisesti Facebookissa. Tämän...

Mistä analyytikot puhuvat ja mistä eivät?
Mistä analyytikot puhuvat ja mistä eivät? Mitä tapahtuu kun 150 analyytikkoa laittaa samaan huoneeseen? Mistä he puhuvat, mistä he haluaisivat puhua, ja kenties vielä mielenkiintoisemmin, mistä he eivät puhu? Web-analytiikka on kovalla vauhdilla...

Hybridityö – Matkamme nykyiseen työskentelymalliin
Koronapandemian aiheuttaman etätyöaallon jälkeen on maailmalla tutkittu ja kokeiltu, mikä olisi paras tapa tehdä töitä. Hybridityömalli, eli etä- ja lähityötä yhdistelevä työskentelymalli, on nyt vahvasti esillä työelämässä ja mediassa. Myös...

Tekoäly tutuksi – Generatiivinen tekoäly käyttöön markkinoinnissa
Tämä artikkeli aloittaa blogisarjan “Tekoäly tutuksi”, joka auttaa pääsemään alkuun ja tarjoaa käytännön esimerkkejä, miten voit hyödyntää tekoälyä. Kaikki blogisarjan osat löydät alta. Generatiivinen tekoäly käyttöön Promptauksen perusteet...

OIKIOn syyskuun asiakastilaisuus
Kutsuimme 21. syyskuuta joukon asiakkaitamme OIKIOn toimistolle ajankohtaisten teemojen äärelle. Tapahtuman aihe oli meille selvä aikaisessa vaiheessa, sillä olimme tunnistaneet markkinoijien haasteen mitattavan datan vähentymisestä sekä mainonnan...

Mitä on nykypäivän ohjelmallinen mainonta
Lähes kaikkien digitaalisten mainospintojen ollessa ohjelmallisesti ostettavia ei voida enää puhua pelkästään taktisesta display-mainonnasta, joksi ohjelmallinen ostaminen ja sitä kautta koko ohjelmallinen mainonta on pitkään mielletty....

Vahva viesti SMX Advanced -seminaarista: Pysy ajan tasalla tai jäät junasta
SMX Advanced on kokeneille asiantuntijoille suunnattu hakukonemarkkinoinnin ja hakukoneoptimoinnin seminaari. Tällä kertaa se järjestettiin Berliinissä 13.-14.9.2023 ja mukana olivat OIKIO:lta hakukonemarkkinoinnin konsultit Jaana ja Laura....

Some hakukoneena ja mainonta – Uudet mahdollisuudet markkinoijille
Kun tietoa tarvitaan nopeasti ja vaivattomasti, mistä ihmiset nykyään sitä etsivät? Edelleen monet siirtyvät vanhasta tottumuksesta suoraan Googleen. Kuitenkin viime vuosina sosiaalinen media on kasvattanut suosiotaan tiedonhaussa, erityisesti...

Server Side GTM – Kontrolloi mitä dataa käyttäjistä kerätään
Miksi Server Side GTM on tärkeä? Evästekäytännöt ovat olleet kuuma keskustelun aihe markkinoijien keskuudessa jo vuosia. Viime aikoina olemme saaneet keskusteluihin mukaan myös IT- ja laki-osastot, kun tavoitteena on varmistaa verkkosivuston...

Nyt on viimeistään aika siirtää katse myös Bing-mainontaan
Uusi Bingin hakukokemus on informatiivinen ja visuaalinen Oletko koskaan halunnut keskustella hakukoneen kanssa? Nyt se on mahdollista Bingin uuden chat-toiminnon avulla. Alkukeväästä lähtien Bingin hakukoneessa on pystynyt Microsoftin...

Markkinoinnin ja mainonnan tulevaisuus on vahvasti tekoälyn tehostama – Tätä oli Google Marketing Live 2023
EMEA Google Marketing live 2023 järjestettiin 24.-25.5. Dublinissa. Tämä tärkeä kutsuvierastapahtuma keräsi yhteen Euroopan markkinointipäättäjiä tutustumaan Googlen loppuvuoden julkaisusuunnitelmiin ja kuulemaan kiinnostavaa tutkimustietoa alan...

Hakumarkkina-analyysi OIKIOn työkalulla – Miltä näyttää autoliikkeiden markkinatilanne tällä hetkellä?
OIKIOn itse kehittämällä SEINE-työkalulla tehty hakumarkkinatutkimus sai hetki sitten laajaa kiinnostusta valtamedioita myöten, kun SEO-konsulttiemme julkaisema hakukäyttäymisanalyysi Euroviisuista ylitti uutiskynnyksen niin Helsingin Sanomissa...

Juha Suomela on aloittanut Head of Salesina
Juha Suomela on aloittanut OIKIOn Head of Salesina 1.5.2023 alkaen. Juha on kokenut myynnin ammattilainen ja hänellä on laaja kokemus myynti- ja markkinointitehtävistä eri yrityksissä. Ennen liittymistään OIKIOlle hän on toiminut Account...
Haluatko saada oikiolaisten blogipostaukset ja toimialan ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi kerran kuukaudessa?