Blogi
Haluatko lukea oikiolaisten näkemyksistä?
Asiantuntijamme edustavat digimarkkinoinnin, tekoälyn, datan ja analytiikan huippuosaamista. He jakavat osaamistaan ja näkemyksiään ajankohtaisista aiheista blogissamme.
Jääkö markkinoinnin in-house-asiantuntija yksin osaamisensa kehityksen kanssa?
Markkinoinnin alustojen muutokset vaativat syväosaamista ja jatkuvaa oppimista Usein koetaan, että sisäinen markkinoinnin asiantuntija on paremmin perillä yrityksen kulttuurista, arvoista, visiosta ja myös viestintä on helpompaa. Vaaditaanko...
Google Demand Gen – Tavoita asiakkaasi ja luo uutta kysyntää
Google on jälleen kerran laajentanut digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksia lanseeraamalla uuden kampanjatyypin nimeltä Demand Genin. Demand Gen on Discovery-kampanjatyypin uusin päivitys, mikä sisältää uusia hyödyllisiä ominaisuuksia...
Millainen on hyvä sosiaalisen median mainos?
Suomessa sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksen markkinoinnissa kasvoi + 2 % vuonna 2023 verrattuna vuoteen 2022, vaikka koko mediamainonnan määrä laski – 2,4 % (Kantar Media 2023). Maksetussa some-mainonnassa esimerkiksi budjetin hallinta,...
Palautekulttuuri voimavarana
OIKIO on asiantuntijaorganisaatio, jonka arvoja ovat syväosaaminen, itseohjautuvuus, välittäminen ja sparraus. Työskentelyämme leimaa jatkuva kehittyminen, avoin tiedonjako, toisten auttaminen, itsenäisyys ja luottamus. Mikä olisikaan parempi...
OIKIOn vuosi 2023 ja toimitusjohtajan kiitokset
Vuosi 2023 alkoi epävarmojen talousuutisten valossa. Pandemiavuosien jälkikaikuja tunnettiin edelleen monilla toimialoilla ja tämä näkyi markkinoiden heilahteluissa, yritysten kassa- ja resurssitilanteissa, sekä työelämän muuttuneissa käytännöissä....
Tekoäly tutuksi – Tekoälyagentit
Tämä artikkeli on viides osa blogisarjassa “Tekoäly tutuksi". Löydät kaikki osat alta. Generatiivinen tekoäly käyttöön Promptauksen perusteet Promptaustekniikat Generatiivisen tekoälyn soveltaminen omiin töihin Tekoälyagentit Sisällysluettelo Mikä...
International Search Summit 2023 Barcelonassa
OIKIOlta osallistuttiin jo toista vuotta peräkkäin Barcelonassa järjestettävään International Search Summitiin 16.11.2023. Kansainväliseen hakukoneoptimointiin (SEO) ja hakumainontaan (SEM) keskittyvä konferenssi koostui intensiivisestä yhden...
Miten OIKIOlla johdetaan?
Esihenkilötyöllä ja johtamiskäytännöillä on merkittävä rooli työhyvinvoinnin luomisessa, sillä tyytymättömyys johtamistapoihin voi ajaa monia jopa vaihtamaan työpaikkaa. Tässä tekstissä kerron, miltä hyvä, oikiomainen, johtaminen näyttää. ...
Poikkeamien tunnistaminen verkkosivuston analytiikkadatasta
Web-analytiikkaa on yleisesti tulkittu markkinoinnin ja liiketoiminnan tukitoimena joka näkyy asiakasymmärryksen lisäämisenä, konversio-optimointina, markkinointikampanjoiden tehokkuuden seurantana, sisällön optimointina, kustannusten hallintana...
Vältä siilot yhdistämällä markkinointikanavien data
Datapohjainen päätöksenteko on tärkeä osa tehokasta markkinointistrategiaa. Kuitenkin viime vuosina datan kerääminen on vaikeutunut GDPR-säädösten takia, kolmannen osapuolen evästeistä ollaan luopumassa, ja kaiken lisäksi data on siiloutunut...
Tekoäly tutuksi – Generatiivisen tekoälyn soveltaminen omiin töihin
Tämä artikkeli on neljäs osa blogisarjassa “Tekoäly tutuksi". Löydät kaikki osat alta. Generatiivinen tekoäly käyttöön Promptauksen perusteet Promptaustekniikat Generatiivisen tekoälyn soveltaminen omiin töihin Tekoälyagentit Jos olet alkuvaiheessa...
Fingerprinting – Mitä se on, ja miksi sinun tulisi olla siitä tietoinen
Yksityisyydensuojaan ja sivustoseurantaan liittyvä keskustelu pyörii pitkälti PII-datan ympärillä. Personally Identifiable Information -termillä viitataan henkilöiviin tietoihin, eli dataan, jonka perusteella sinut voidaan tunnistaa juuri sinuksi....
Web-analytiikkajärjestelmä vaihtoon? Siirry mieluummin server-sideen
TL;DR: Web-analytiikkajärjestelmän vaihdon sijaan kustannustehokkaasti ja helposti toteutettava server-side tägitysratkaisu mahdollistaa yksityisyydensuojaa kunnioittavan seurantatoteutuksen kokonaisvaltaisesti: niin käytetyn...
Google Consent Mode pakolliseksi maaliskuussa 2024
Mikä on Google Consent Mode? Ennen kuin sukellamme syvemmälle Google Consent Moden teknisiin yksityiskohtiin, on tärkeää ymmärtää, mitä se käytännössä tarkoittaa. Google Consent Mode on Googlelle lähetettävä viesti siitä, millaisen luvan käyttäjä...
8 syytä tehdä ohjelmallista mainontaa vuonna 2024
Vuosi 2024 tulee vaatimaan markkinoijilta paljon uusia ideoita ja ohjelmallinen mainonta nousee yhä keskeisempään rooliin markkinoinnin strategioissa. Digitaalisen mainonnan konsulttina haluan jakaa näkemyksiäni siitä, miksi ohjelmallinen mainonta...
Tekoäly tutuksi – Promptaustekniikat
Tämä artikkeli on kolmas osa blogisarjassa “Tekoäly tutuksi". Kaikki osat löydät alta. Generatiivinen tekoäly käyttöön Promptauksen perusteet Promptaustekniikat Generatiivisen tekoälyn soveltaminen omiin töihin Tekoälyagentit Jos promptaus on...
Hanna Länsivuori OIKIOn toimitusjohtajaksi
Digimarkkinoinnin asiantuntijatoimisto OIKIO on nimittänyt uudeksi toimitusjohtajakseen MBA Hanna Länsivuoren. Hanna siirtyy OIKIOlle Stockmannin myyntijohtajan tehtävästä. Hannan johdolla yhtiö uudistaa strategiaansa ja tavoittelee kannattavaa...
Sponsor Capital tukemaan Fonecta-konsernin kasvua
Suomalainen pääomasijoittaja Sponsor Capital ostaa kaikki Fonecta-konsernin yhtiöt Triton Partnersilta yhdessä yhtiön johdon kanssa. Kaupassa Fonecta-konserniin kuuluvat digimarkkinointi-, taksi- ja tietopalveluita tarjoavat yhtiöt Fonecta Oy,...
Google SGE – Mikä se on ja mitä siitä on syytä tietää?
Toukokuussa 2023 järjestetyssä Google Marketing Livessa julkaistiin tieto, että hakutulossivu tulee uudistumaan merkittävällä tavalla. Hakutuloksia tullaan täydentämään Googlen tekoälyn tuottamilla sisällöillä ja vastauksilla, jolloin koko...
Hakumainonnan huippuosaamisen ytimessä ovat jatkuva oppiminen, tiivis Google-yhteistyö ja sparrailukulttuuri
Me hakumainonnan tekijät olemme aina tienneet, että muutos on alallamme ainoa pysyvä asia. Nykyään muutoksen vauhti on kiihtynyt entisestään, ja vuosi 2024 näyttää tuovan mukanaan paljon ennennäkemättömiä uutuuksia generatiivisen AI:n tullessa...
Mitä web-analyytikot tekevät käytännössä? Nyt ja 5 vuotta sitten
Edellisessä kirjoituksessani kerroin Mistä analyytikot puhuvat ja mistä eivät? Tällä kertaa jatketaan analytiikka-aiheella, mutta keskitytään siihen mitä analyytikot käytännössä tekevät. Käytännön arki on muuttunut merkittävästi ja tulee mitä...
Haluatko saada oikiolaisten blogipostaukset ja toimialan ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi kerran kuukaudessa?