Blogi

Haluatko lukea oikiolaisten näkemyksistä?
Asiantuntijamme edustavat digimarkkinoinnin, tekoälyn, datan ja analytiikan huippuosaamista. He jakavat osaamistaan ja näkemyksiään ajankohtaisista aiheista blogissamme.

Verkkokaupan tuotefeedin optimointi Google-mainontaa varten – mitä, miksi ja miten?
Google Shopping Google Shopping -mainokset näkyvät Googlen hakutulossivulla tuotehakujen yhteydessä, mikä tarjoaa mainostajille erinomaisen tilaisuuden tavoittaa ostoaikeissa olevat asiakkaat. Google Shopping -mainontaa tehdään Google Adsin...

Hakumarkkina-analyysi: Miltä näyttää hyvinvointituotteiden markkinatilanne Googlen hakukoneessa kesällä 2024?
Tässä hakusanamainonnan analyysissa keskitymme hyvintointituotteiden markkinatilanteeseen pääkaupunkiseudun alueella. Googlen tarjoama avoin hakudata tarjoaa mahdollisuuden tutkia yleisimpiä mainostajia ja kilpailuasetelmaa mistä tahansa...

3+3 tapaa mainonnan suunnitteluun ja mittaamiseen
Kun keskustellaan digimainonnan mittaamisesta, huomio kiinnittyy usein erilaisiin järjestelmiin, pikseleiden asentamiseen, konversiotapahtumiin ja vastaaviin teknisiin yksityiskohtiin. Näiden taustalla on kuitenkin yksi keskeinen tavoite: datan...

Google Display -mainonnan opas – Mitä se on ja miten yrityksesi hyötyy siitä?
Mitä on Google Display -mainonta? Google Display -mainonnalla tarkoitetaan Google Display -verkostossa, Googlen hakutulossivujen ulkopuolella näkyviä kuva-, teksti- ja videomainoksia. Tunnistat Google Display -mainoksen helposti muun muassa...

Ennustava analytiikka – Miten OIKIO voi auttaa ennakoimaan tulevaa
Ennustava analytiikka - miten OIKIO voi auttaa ennakoimaan tulevaa Markkinoinnin analytiikan tietynlainen pyhä graalin malja on ennustaa tulevaisuuteen. Aivan ymmärrettävästi tietysti, sillä jos tiedät mitä tuleman pitää, voit suunnitella...

Kata kaikki markkinointisuppilon vaiheet Google Adsin avulla
Vaikka digitaalinen aikakausi on tuonut markkinointiin monipuolisia mahdollisuuksia, on sen perimmäinen ydin säilynyt ennallaan - haluamme kasvattaa kuluttajien tietoisuutta ja vaikuttaa harkintaan saaden aikaan tulosta. Tässä blogissa sukellamme...

Tilastolliset harhapäätelmät – vältä nämä 4 sudenkuoppaa
Täynnä dataa olevassa maailmassa uskomuksemme ja päätöksemme perustuvat yhä enemmän numeroiden ja tilastollisen analyysin pohjalle. Erityisesti näin markkinoinnin alalla, jossa tuijotamme päivät pitkät ruudulla olevia lukuja. Matka datasta...

Think STHLM 2024 -tapahtumassa korostettiin AI:n liiketoimintahyötyä ja uuden aikakauden alkua
Vierailimme Think STHLM 2024 -tapahtumassa, merkittävässä Googlen järjestämässä AI & Performance konferenssissa. Ruotsissa vietetyn päivän aikana nautimme inspiroivista esiintyjistä, opimme tekoälyn monipuolisista käyttömahdollisuuksista ja...

OIKIO saavutti jälleen Google Premier Partner -statuksen – mitä se oikeastaan tarkoittaa?
Googlen tarjoamat Partner -luokitukset auttavat mainostajia valitsemaan kumppanikseen luotettavan ja tunnustetun toimiston, jonka kanssa voi hyvillä mielin lähteä kehittämään Google-mainontaa kohti tavoitteita. Luokituksia on olemassa kahdenlaisia:...

Jääkö markkinoinnin in-house-asiantuntija yksin osaamisensa kehityksen kanssa?
Markkinoinnin alustojen muutokset vaativat syväosaamista ja jatkuvaa oppimista Usein koetaan, että sisäinen markkinoinnin asiantuntija on paremmin perillä yrityksen kulttuurista, arvoista, visiosta ja myös viestintä on helpompaa. Vaaditaanko...

Google Demand Gen – Tavoita asiakkaasi ja luo uutta kysyntää
Google on jälleen kerran laajentanut digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksia lanseeraamalla uuden kampanjatyypin nimeltä Demand Genin. Demand Gen on Discovery-kampanjatyypin uusin päivitys, mikä sisältää uusia hyödyllisiä ominaisuuksia...

Millainen on hyvä sosiaalisen median mainos?
Suomessa sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksen markkinoinnissa kasvoi + 2 % vuonna 2023 verrattuna vuoteen 2022, vaikka koko mediamainonnan määrä laski – 2,4 % (Kantar Media 2023). Maksetussa some-mainonnassa esimerkiksi budjetin hallinta,...

Palautekulttuuri voimavarana
OIKIO on asiantuntijaorganisaatio, jonka arvoja ovat syväosaaminen, itseohjautuvuus, välittäminen ja sparraus. Työskentelyämme leimaa jatkuva kehittyminen, avoin tiedonjako, toisten auttaminen, itsenäisyys ja luottamus. Mikä olisikaan parempi...

OIKIOn vuosi 2023 ja toimitusjohtajan kiitokset
Vuosi 2023 alkoi epävarmojen talousuutisten valossa. Pandemiavuosien jälkikaikuja tunnettiin edelleen monilla toimialoilla ja tämä näkyi markkinoiden heilahteluissa, yritysten kassa- ja resurssitilanteissa, sekä työelämän muuttuneissa käytännöissä....

Tekoäly tutuksi – Tekoälyagentit
Tämä artikkeli on viides osa blogisarjassa “Tekoäly tutuksi". Löydät kaikki osat alta. Generatiivinen tekoäly käyttöön Promptauksen perusteet Promptaustekniikat Generatiivisen tekoälyn soveltaminen omiin töihin Tekoälyagentit Sisällysluettelo Mikä...

International Search Summit 2023 Barcelonassa
OIKIOlta osallistuttiin jo toista vuotta peräkkäin Barcelonassa järjestettävään International Search Summitiin 16.11.2023. Kansainväliseen hakukoneoptimointiin (SEO) ja hakumainontaan (SEM) keskittyvä konferenssi koostui intensiivisestä yhden...

Miten OIKIOlla johdetaan?
Esihenkilötyöllä ja johtamiskäytännöillä on merkittävä rooli työhyvinvoinnin luomisessa, sillä tyytymättömyys johtamistapoihin voi ajaa monia jopa vaihtamaan työpaikkaa. Tässä tekstissä kerron, miltä hyvä, oikiomainen, johtaminen näyttää. ...

Poikkeamien tunnistaminen verkkosivuston analytiikkadatasta
Web-analytiikkaa on yleisesti tulkittu markkinoinnin ja liiketoiminnan tukitoimena joka näkyy asiakasymmärryksen lisäämisenä, konversio-optimointina, markkinointikampanjoiden tehokkuuden seurantana, sisällön optimointina, kustannusten hallintana...

Vältä siilot yhdistämällä markkinointikanavien data
Datapohjainen päätöksenteko on tärkeä osa tehokasta markkinointistrategiaa. Kuitenkin viime vuosina datan kerääminen on vaikeutunut GDPR-säädösten takia, kolmannen osapuolen evästeistä ollaan luopumassa, ja kaiken lisäksi data on siiloutunut...

Tekoäly tutuksi – Generatiivisen tekoälyn soveltaminen omiin töihin
Tämä artikkeli on neljäs osa blogisarjassa “Tekoäly tutuksi". Löydät kaikki osat alta. Generatiivinen tekoäly käyttöön Promptauksen perusteet Promptaustekniikat Generatiivisen tekoälyn soveltaminen omiin töihin Tekoälyagentit Jos olet alkuvaiheessa...

Fingerprinting – Mitä se on, ja miksi sinun tulisi olla siitä tietoinen
Yksityisyydensuojaan ja sivustoseurantaan liittyvä keskustelu pyörii pitkälti PII-datan ympärillä. Personally Identifiable Information -termillä viitataan henkilöiviin tietoihin, eli dataan, jonka perusteella sinut voidaan tunnistaa juuri sinuksi....
Haluatko saada oikiolaisten blogipostaukset ja toimialan ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi kerran kuukaudessa?