Blogi

Haluatko lukea oikiolaisten näkemyksistä?
Asiantuntijamme edustavat digimarkkinoinnin, tekoälyn, datan ja analytiikan huippuosaamista. He jakavat osaamistaan ja näkemyksiään ajankohtaisista aiheista blogissamme.

Puolivuosikatsaus 2019: Suositteluhalukkaita asiakkaita ja hallittua kasvua
Asiakastyytyväisyys on meille kaikki kaikessa. Olemme nostaneet asiakkaidemme suositteluhalukkuuden strategiamme ytimeen ja NPS-arvon yhdeksi kolmesta tärkeimmästä toimintaamme ohjaavasta mittarista. Tavoitteenamme on ylittää jokaisessa...

Nykypäivän vaatimuslista markkinointijohtajalle
Artikkelin sisältö Tavoitteellisuus ja mittaaminen Oman ajan hallinta Liiketoiminnan syvä ymmärtäminen ja osaaminen Suhteet myyntiin, asiakaspalveluun ja HR:ään Ymmärrys markkinointiteknologioista Ymmärrys teknisestä kehitystyöstä Ymmärrys...

Optimoi laskeutumissivusi hyppäämällä kävijän saappaisiin
Verkkosivukehityksessä sekä markkinoinnin parissa konversio-optimointi nousi kartalle eräänlaisena kuumana perunana, mutta se tuntui irralliselta muussa tutussa tekemisessä eikä ollut varmuutta mitä kaikkea siihen kuuluu. Terminä...

Kekäle-vaateketju vauhdittaa kasvuaan OIKIOn kanssa keskittymällä monikanavakaupan kehittämiseen
Kasvua haetaan erityisesti keskittymällä palvelukonseptiin, monikanavakaupan kehittämiseen ja myymäläverkoston laajentamiseen. Verkkokaupan rooli halutaan nähdä kivijalkamyymälöiden kanssa yhteisenä kokonaisuutena, joka kykenee tarjoamaan...

Valitse kävijäseurannan työkalut oikein – vertailu suosituimmista verkkoanalytiikan työkaluista
Suosituimmista verkkoanalytiikkatyökaluista valitsin mukaan Google Analytics 360 Suiten (GA360) ja Adobe Analyticsin (AA) lisäksi vähän syvällisempää osaamista vaativan Snowplown. Nopealla katselmalla tunnetuimpien suomalaisten verkkosivujen...

Google Shopping -mainokset vihdoin Suomessa
Google Shopping -mainokset ovat maailmalla, mm. Yhdysvalloissa ja isoimmissa Euroopan maissa, pitkään käytössä ollut Googlen mainosmuoto. Shopping-mainokset ovat kuvallisia tuotemainoksia, jotka näkyvät Googlen hakutulosten yhteydessä. Ne voivat...

OIKIO valittiin mukaan Googlen Elevator -kasvukiihdytysohjelmaan
Ohjelma on suunniteltu Google Partners -toimistoille, jotka ovat osoittaneet merkittävää kasvupotentiaalia. Ohjelma järjestetään ensimmäistä kertaa Pohjoismaissa ja mukaan valittiin 20 asiantuntijatoimistoa. Google Elevator Nordics -ohjelma on...

Parhaat poiminnat Adobe 2019 EMEA Summitista
OIKIOlta lähti taas tänä vuonna edustus vuotuiseen Adobe EMEA Summittiin kuulemaan mitä uutta Adobe tarjoaa ja mitä on odotettavissa tulevaisuudessa. Tänäkin vuonna suurimmat puheenaiheet liittyivät Sensein hyödyntämiseen eli puheessa viitattiin...

Sivuston nopeuden optimointi vuoden 2019 tyyliin
Sivuston latausnopeudet eivät ole edellisen 10 vuoden aikana nopeutuneet mitenkään dramaattisesti. Tämä tuntuu jotenkin oudolta, kun ottaa huomioon web-teknologioiden kehittymisen. Esimerkiksi kuvat saadaan nykyisin pakattua paljon tehokkaammin...

BrightonSEO: Kokemuksia kenties maailman suurimmasta SEO-tapahtumasta
Tapahtuma Englannin etelärannikolla Brightonissa kaksi kertaa vuodessa järjestettävä BrightonSEO on vuosien mittaan kasvanut yhdeksi Britannian ja samalla koko maailman suurimmista ja merkittävimmistä SEO-tapahtumista. Tänä keväänä seminaari...

SMX München 2019 – seminaarikoonti
OIKIOlta SEO-tiimistä Satu ja Emilia sekä PPC-tiimistä Juha olivat mukana seuraamassa mihin suuntaan hakutekeminen on eurooppalaisesta näkökulmasta seuraavaksi menossa. Alunperin Yhdysvalloissa hakukonemaailman jo käsitteeksi muodostunut SMX eli...

OIKIOn 3v-synttärikuulumisia
Täytimme nyt maalis-huhtikuun vaihteessa kolme vuotta. Kolmessa vuodessa olemme ehtineet tekemään paljon; kehittämään uniikkeja lähestymistapoja ydinosaamisalueisiimme, rakentamaan omaa teknologiaa, kouluttamaan lukuisia suuria organisaatioita,...

Hakukoneoptimoidun tekstin kirjoittaminen
Kuinka kirjoittaa hakukoneoptimoitua tekstiä? ✍️📈 Maksimaalinen näkyvyys Googlen (ja muiden hakukoneiden) orgaanisissa hakutuloksissa on monen yrityksen tärkeitä tavoitteita. Vain harvalla kuitenkaan on kirkasta ja kattavaa kuvaa siitä, miten...

Tehtäisiinkö ohjelmallisen ostamisen auditointi?
Hakusanamainonnassa Google Ads-tilin auditoinnit ovat olleet peruskauraa jo pitkään. Tiliin järjestyy poikkeuksetta lähes aina ulkopuoliselle auditoijalle pääsy, jolloin päästään läpinäkyvästi tarkastelemaan...

3 tapaa hyödyntää Google Analyticsin monikanavaraportteja hakusanamainonnassa
Isojen yritysten digitaalista markkinointia tehdään usein siiloissa, jolloin yksi taho omistaa orgaanisen näkyvyyden, toinen on sosiaalisen median sankari ja kolmas hallitsee hakumainoksia. Erikoistuminen on erinomainen asia, mutta sen ei pidä...

OIKIO on Vuoden Toimisto 2019 ja 2018
Vuoden Toimisto -tunnustus on erityisen arvostettu, sillä voittajan valitsevat raadin sijaan asiakkaat, jotka arvioivat kumppaneitaan. Osallistuimme tutkimukseen nyt toista kertaa ja voitimme uudelleen teknologia- ja markkinointiviestintätoimistot...

2. tilikausi takana ja kannattava kasvu jatkuu
Vuosi 2018 oli OIKIOlla menestyksekäs. Vuosi käynnistyi vauhdikkaasti uuden kokeneen hallituksen ja Vuoden Toimisto 2018 -kilpailun voiton myötä. Vuoden aikana löysimme joukkoomme uusia asiantuntijoita, kehitimme toimintatapojamme, rakensimme omaa...

OIKIO on Vuoden Toimisto 2019 -tutkimuksen finalisti
Osallistuimme tänä vuonna toista kertaa tutkimukseen ja ylsimme jälleen shortlistalle kategoriassa <b>markkinointiteknologiatoimistot.</b> Edellisenä vuonna meidät valittiin Vuoden Toimistoksi omassa kategoriassamme, jolloin saimme...

Tutkimus: Kannattaako Google Analytics -seuranta laukaista “heti, kun mahdollista” vai hieman myöhemmin.
Yleensä se tarkoittaa sitä, että Google Analytics -seurantatagi asennetaan sivun HTML-koodissa mahdollisimman alkuun <head> -osioon tai vaihtoehtoisesti määritetään tagi laukeamaan Google Tag Managerissa “Page View”:n yhteydessä. Tagi...

22 käytettävyyslakia verkkosivuston konversiokyvyn parantamiseen
Suunnitellessa verkkosivuja syyllistytään helposti yleiseen virheeseen ja oletetaan käyttäjän puolesta heidän tarpeensa ja käyttäytymisensä. Mutta mitä tehdään silloin, kun käyttäjät kollektiivisesti rikkovat suunniteltua käyttäytymistä tekemällä...

Neljä asiaa mitä Black Friday opetti Googlen hakutuloksista
Tähän vaikuttaa massiivisten hakumäärien (noin 450 000 hakua vuonna 2017 marraskuussa) lisäksi suuret mediainvestoinnit, eri kanavien yhteenpelaaminen ja normaalia korkeammat konversioasteet etenkin verkkokaupoissa. Kaikesta tästä datasta saa usein...
Haluatko saada oikiolaisten blogipostaukset ja toimialan ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi kerran kuukaudessa?