OIKIO kiihdyttämään Laakkosen digitaalista liiketoimintaa

Laakkonen-autokonserni valitsi OIKIO Digital Performance Agencyn digitaalisen liiketoiminnan ja markkinoinnin kumppanikseen. Yhteistyön tavoitteena on digitaalisten palveluiden ja myynnin kehittäminen.

Suomen suurin autotalo Laakkonen aloitti yhteistyön OIKIO Digital Performance Agencyn kanssa. Yhteistyössä OIKIO aloittaa kehittämään web-analytiikkaa, verkkopalvelua ja online-mainontaa palvelemaan tehokkaammin Laakkosen liiketoimintaa.

”OIKIO on uusi yritys toimialalla, mutta tekijät ovat tunnetuista alan yrityksistä ja heillä on erinomaiset referenssit”, sanoo Laakkonen-autokonsernin CMO Tea Koivisto.

”Laakkonen-autokonsernin kanssa aloitettava yhteistyö on merkittävä asiakasvoitto meille. Laakkonen on Suomen suurin autojen vähittäismyyntiketju ja toimialallaan edelläkävijä digitaalisten kanavien hyödyntämisessä”, toteaa Niilo Relander, joka toimii OIKIOn toimitusjohtajana.

Laakkonen panostaa vahvasti autokaupan digitalisaatioon. OmaLaakkonen-palvelun kautta Laakkonen on valjastanut asiakasdatansa hyötykäyttöön ja nyt marraskuussa Laakkonen avasi ensimmäisenä Suomessa autojen verkkokaupan, jossa asiakas voi hoitaa kaupanteon digitaalisesti alusta loppuun.

Laakkonen on Suomen suurin autojen vähittäismyyntiketju. Se edustaa 15 suomalaisille hyvin tuttua automerkkiä ja myy vuosittain noin 36 000 uutta ja käytettyä autoa. Laakkonen tarjoaa asiakkailleen kaikki autoihin liittyvät palvelut myynnistä varaosiin ja merkkihuoltoon. Konserni työllistää 1200 autoalan ammattilaista ja sen liikevaihto on lähes 700 milj. €. Autojen vähittäismyynti on osa Laakkonen Yhtiöitä, joka on itsenäinen, vahvasti kehittyvä monialayritys.

OIKIO Digital Performance Agency Oy on kokeneiden digitaalisen markkinoinnin asiantuntijoiden muodostama toimisto. OIKIO haastaa toimistojen perinteisiä palvelumalleja ja rakentaa asiakkailleen digitaalisen markkinoinnin kyvykkyyksiä. OIKIO keskittyy web-analytiikkaan, hakukoneoptimointiin, konversio-optimointiin, markkinoinnin teknologioihin ja digitaalisen mainonnan optimointiin.

 

Lisätietoja:
Niilo Relander
CEO, Consultant & Partner
+358 40 571 2888
niilo@oikio.fi
www.oikio.fi

Niilo Relander

CEO

Olen kaupallisesti orientoitunut digitaalisen liiketoiminnan ja markkinoinnin kehittäjä. Alalla olen työskennellyt vuodesta 2007 ja viimeiset seitsemän vuotta Suomen tunnetuimmissa web-analytiikkataloissa.