Reetta Järvelin

Paid Search Consultant & Team Lead

Miksi olet digitaalisen markkinoinnin konsultti?

Päädyin digitaalisen markkinoinnin pariin töihin ensimmäistä kertaa työskennellessäni suuren kosmetiikkayrityksen Suomen verkkokaupassa. Innostuin digitaalisen markkinoinnin tarjoamista mahdollisuuksista ja datan hyödyntämisestä verkkokaupan kehittämisessä. Sen jälkeen aloitin konsultin urani ja olen työskennellyt tähän mennessä kolmessa eri markkinointitoimistossa ja lukuisten eri tyyppisten asiakkaiden kanssa.

Digitaalisen markkinoinnin konsulttina pääsee jatkuvasti kehittämään itseään, työympäristöään ja asiakkaitaan. Alan luonteeseen kuuluu monipuolisuus ja kova kehitystahti, mikä takaa sen, ettei tule koskaan tylsää. 

Konsultin työssä merkitsee todella paljon se, että taustajoukoista löytyy joukko raudanlujia ammattilaisia, joiden kanssa on mahdollista kehittyä täyteen potentiaaliinsa. 

Mistä ammatillisesta saavutuksestasi olet ylpeä?

Olen onnistunut vuosien varrella luomaan paljon läheisiä asiakassuhteita ja saanut niiden kautta paljon hyvää palautetta. Koen onnistuneeni silloin, kun asiakkaan odotukset täyttyvät (tai mieluummin ylittyvät) ja kommunikaatio pelaa molempiin suuntiin. 

Erityisen hyvin on jäänyt mieleen yksi projekti, jossa tiimimme laajensi erään kotimaisen teknologiayrityksen hakumainonnan prosessin kahdeksaan eri markkinaan ympäri maailman. Projektin aikana jouduin jatkuvasti epämukavuusalueelle, mutta lopulta onnistuminen ja hyvä palaute oli ehdottomasti sen arvoista. 

Mitä ammatillisia haaveita sinulla on?

Haluan kehittyä vielä paremmaksi syväosaajaksi ja auttaa asiakkaitani löytämään parhaat keinot liiketoimintansa edistämiseksi. En usko, että tällä alalla voi koskaan tulla “valmiiksi”, koska kaikki muuttuu jatkuvasti sekä teknologian kehityksen että ihmisten nettikäyttäytymisen myötä. 

Olisi myös huippua päästä työskentelemään luonnonsuojeluun liittyvissä projekteissa tai jonkun hyväntekeväisyysjärjestön kanssa.