Jutta Kurikka OIKIO

Jutta Kurikka

CRO & web analyst

Jutta Kurikka OIKIO

Jutta Kurikka

CRO & web analyst

Kerro lyhyesti itsestäsi

Monimuotoinen polku koulun penkiltä läpi työelämän erilaisten roolien ja hienojen oppimiskokemusten toi minut lopulta web-analytiikan ja konversio-optimoinnin pariin. Digitaaliset kanavat ovat pulloillaan upeaa dataa, jota pääsen työssäni ilokseni hyödyntämään. Kun tämä ihmeellinen asia nimeltä internet on tullut jäädäkseen, miksei siis oteta kaikki siitä irti!

Miksi olet digitaalisen markkinoinnin konsultti?

Työhistoriaani kuuluu kattava kollaasi erilaista teknistä osaamista, aina graafisesta suunnittelusta ohjelmointiin. Web-analytiikka tuntui luontevalta vaihtoehdolta päästä yhdistämään kaikki osaaminen mielenkiinnon kohteideni kanssa, joka kehittyi intohimoksi alan kiemuroihin. Minua kiehtovat mahdollisuudet, joilla pystymme tuottamaan hyötyä ja tulosta nähden oman käden jäljen konkreettinen vaikutus.

Ala kehittyy jatkuvasti ja palan halusta olla ensimmäisten joukossa kuulemassa uusista tuulista ja olla toteuttamassa ratkaisuja joilla on suurta arvoa. Haluan levittää ymmärrystä konversio-optimoinnista, web-analytiikasta ja datasta ylipäänsä eteenpäin. Nämä yhdistettynä hakukoneoptimoinnin, sisältömarkkinoinnin ja mainonnan kanssa saadaan toimiva ja tuottava verkkopresenssi.

Mistä saavutuksesta olet ylpeä?

Digitaalisten kanavien ja markkinoinnin pariin päätyminen on itsessään ollut upea kokemus ja olen ylpeä jokaisesta hetkestä, joka tähän hetkeen on johdattanut. Mahtavaa on nähdä työn tulos ja hyöty asiakkaan kanssa tehdyistä projekteista. Projektit ovatkin olleet upean haastavia ja yhteystyö merkittävien asiakkaiden kanssa välillä jopa uskomatonta.

Mitä haaveita sinulla on?

Haaveenani on ollut alalle tullessa, ja aina tulee olemaan ammatillisten taitojen jatkuva kehittyminen. Nyt olen jo saavuttanut haaveeni päästä mielettömään joukkoon mukaan, ja tässä joukossa pienetkin henkilökohtaiset tavoitteet ovat saavutettavissa. Ehdottomasti haluan oppia lisää hakukoneoptimoinnista ja sisältömarkkinoinnista.